Gå til innhold

Naboer og rykter

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvilket forum dette hører hjemme i så det blir her.

Vi bor i et borettslag der naboene bor tett i tett. Vi er ikke venner eller uvenner med naboene. Vi hilser pent, og prater litt om været og andre kjedelige nøytrale tema når vi møtes utenfor. Er blide og høflige. Alle hilser og småprater og alle virker blide. Ikke noe nært eller personlig, bare overfladisk godkjenning av hverandre som naboer.

Selv har jeg dårlig rygg. Jeg har vært operert i ryggen for noen år siden, og har perioder hvor jeg har vanskelig for å gå normalt. Jeg halter litt rundt innimellom. Likevel er jeg frisk nok til å være i fullt arbeide, og er skjelden sykemeldt. Jeg har ikke fortalt naboene om min dårlige rygg. Jeg stiller opp på dugnader, og pusler litt ute i blomsterbedet.

Min samboer har en tøff fortid, og ser kanskje derfor litt tøff ut. Vi kan heller ikke se bort fra at noen kjenner til hans fortid. Han er snill som dagen er lang, men dette er jo heller ikke noe jeg forteller naboene.

Torsdagen hadde vi kjøkkenvinduet på vidt gap fordi det var så utrolig varmt her. Lekeplassen er rett utenfor, og mange av naboene satt ute i sola og koste seg. Jeg og min sambo holdt på på kjøkkenet. Han lagde middag og jeg tømte oppvaskmaskinen. Da jeg sto bøyd over oppvaskmaskinen låste ryggen min seg fullstendig. Det var vanvittig vondt og jeg klarte ikke å røre meg. Jeg hylte høyt, ulte og gråt og jamret meg og klarte ingenting. Min sambo ble vettskremt og sikkert litt høylytt da han ropte "hva kan jeg gjøre nå?". Jeg vet ikke hyler jeg tilbake, jeg klarer ikke noe skrek jeg. Ungene kom løpende fra lekeplassen for å se hva som var galt, for de hørte helt dit opp at jeg hylte. Selvfølgelig hørte naboene det også. Jeg fikk med hjelp av sambo stablet meg opp i stående, under mye hulk og gråt. Jeg stablet meg inn i stua for å legge meg ned på sofaen. Også der gikk jeg i lås med mye hyl. Verandadøra var åpen så naboene i det området hørte meg vel også. Det er så vanvittig vondt at jeg klarte ikke la være å hyle. Jeg fikk kiropraktortime fredagen, og nå er jeg mye bedre. Jeg går ut igjen og treffer naboene.

De ser rart på meg. Nesten medlidende. De ser usikre ut. Jeg kommenterte det til samboeren min. Du skulle sett de blikkene de sender meg sa han. De tror jeg har mishandlet deg.

Så nå er jeg den stakkars undertrykte kvinnen som blir mishandlet av mannen sin.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det heller, for de sier jo ingenting. De spør ikke om noe, ser bare så medlidende ut. Jeg føler ikke for å forsvare forholdet vårt heller. Hør her mannen min er snill han, det er jeg som har ryggproblemer. Det blir vel like mye trodd som når en med blått øye sier hun har gått på en dør. Jeg mener at de har ikke noe med det heller, men jeg vil jo ikke at de skal gå rundt å tro at samboeren min er voldelig heller.

Gjest tjohooo
Skrevet

spør "tilfeldigvis" alle naboene om de ikke har en god kiropraktor å anbefale, siden ryggen din gikk så inni hugllulia i vranglås her om dagen, og du fikk hastetime, men skulle likt å hatt faste timer men kiropraktoren hadde ikke plass? :D

fuji1365380447
Skrevet

He-he... jeg må jo le litt av dere også, da!

Snakk om slitsom situasjon å komme i! Der ser man hvor sårbar man er for feiltolkninger når man bor tett sammen med andre mennesker.

Jeg tror jeg ville latt det "glippe" ut at du har hatt noen fryktelige tak med ryggen. Le litt når du forteller om hvor høyt du hylte, og hvor fortvilet mannen din var...

petter smart
Skrevet

spør "tilfeldigvis" alle naboene om de ikke har en god kiropraktor å anbefale, siden ryggen din gikk så inni hugllulia i vranglås her om dagen, og du fikk hastetime, men skulle likt å hatt faste timer men kiropraktoren hadde ikke plass? :D

Da tror de bare hun dekker for mannen, ala "jeg gikk på en dør".

Ikke enkelt det der.

Gjest anonym akkurat nå
Skrevet

Et lite dilemma.

Selv har jeg en kjærest som får blåmerker bare du ser på henne (ikke langt unna). I tillegg er hun av og til litt uforsiktig og slår seg.

En dag slo hun øyet og endte opp med alle tiders blåveis. Prøv å forklar naboer og venner at hun faktisk gikk på en køyeseng, og at jeg ikke banket henne opp.

Men noe bør du gjøre for at mannen din skal slippe å bli tatt for en konemishandler. Men det må skje så "tilfeldig" at de ikke tror du lyver fordi du er redd han eller vil redde ansikt.

serendipity
Skrevet

Det beste er vel bare å være som vanlig. Alt annet vil garantert bli tolket i en eller annen retning.

Skrevet

Sett dere ned ved lekeplassen en dag det er mange av naboene der.Vær som nyforelsket igjen.Kyss og kos og kall hverandre for elskling eller noe i den duren.

Par med et turbulent forhold,gjør nok ikke det.Så da skjønner de forhåpentligvis at de har tatt feil.

Gjest sandex
Skrevet

Sett dere ned ved lekeplassen en dag det er mange av naboene der.Vær som nyforelsket igjen.Kyss og kos og kall hverandre for elskling eller noe i den duren.

Par med et turbulent forhold,gjør nok ikke det.Så da skjønner de forhåpentligvis at de har tatt feil.

Par med turbulente forhold GJØR akkurat det - det vet jeg :) ofte for å "skjule" hva som foregår...

Skrevet

Par med turbulente forhold GJØR akkurat det - det vet jeg :) ofte for å "skjule" hva som foregår...

Rart at den som blir misshandlet er med på det men...

Gjest Sniff
Skrevet

Nei, tror ikke det er uvanlig. De som blir mishandlet er vel ofte flaue for at de blir det, og vil også gjerne dekke over. Ikke at jeg vet så mye om det, men jeg ville ikke tatt det som noe bevis på at det ikke hadde forgått noe muffens. Hvis jeg hadde trodd at det hadde foregått i utgangspunktet, da...

Skrevet

Du får fake en knekk i ryggen mens du er ute, og mange av naboene er der da vet du. Rope ut at "nå er ryggen i lås igjen - kan noen hente sambo så jeg får hjelp til legevakten" - eller noe i den duren. Idiotisk å måtte ty til sånt kanskje, men folk flest er da ikke ondsinnede heller. I samme slengen mens du gråter og stønner høyt, kan du jo nevne at dette skjer stadig vekk, og at det gjør så vondt at du ikke enser hva du sier eller gjør.

Jeg vet det er mange som liker å prate og slerve om ting de ikke har greie på, men denne typen mennesker, finner snart noe annet å prate om.

Gjest Lese gjennom
Skrevet

Hva er problemet? Fortell en av naboene at du fikk en akutt prolaps og beklag at du hylte så det hørtes herfra til laaangt borti der.

Skrevet

Den MEST sannsynlige forklaringen her er etter mitt skjønn at dere er litt overfølsomme for naboenes blikk nettopp fordsi dere kjenner til bakgrunnene dere har osv. Da blir man lett litt "småparanoid".

Tror det er bedre at du/dere lover dere selv å ALDRI tilate dere å mistenke naboene for å baksnakke dere eller ønske dere noe vondt. 99% av norske naboer ER faktisk nokså likegyldige til hva de som bor vegg i vegg holder på med.

Gjest sandex
Skrevet

Ja, det er rart - men sånn er det..

Gjest Mom33
Skrevet

Huff, jeg har i grunnen ikke noe veldig godt råd til deg, men jeg tror jeg ville - i en slik nøytral setting som du snakker om - sagt til en nabo at "ryggen har slått seg vrang igjen". Det er kanskje smart å være litt åpen om det, for akkurat de skjeve blikkene kan ikke være så trivelig for samboeren din.

Vi fikk også en litt spesiell periode etter at ryggen min låste seg. Jeg fikk en smell midt mellom skulderbladene, og av alle ting føltes det som om BH'n strammet noe helt sinnsykt. Jeg brølte/stønnet "FÅ AV MEG BH'N! FÅ AV MEG BH'N" så hele gata hørte det... Mange morsomme kommentarer fikk vi etterpå, men mer i sex-kategorien, da...

Håper det ordner seg!

Skrevet

Huff, jeg har i grunnen ikke noe veldig godt råd til deg, men jeg tror jeg ville - i en slik nøytral setting som du snakker om - sagt til en nabo at "ryggen har slått seg vrang igjen". Det er kanskje smart å være litt åpen om det, for akkurat de skjeve blikkene kan ikke være så trivelig for samboeren din.

Vi fikk også en litt spesiell periode etter at ryggen min låste seg. Jeg fikk en smell midt mellom skulderbladene, og av alle ting føltes det som om BH'n strammet noe helt sinnsykt. Jeg brølte/stønnet "FÅ AV MEG BH'N! FÅ AV MEG BH'N" så hele gata hørte det... Mange morsomme kommentarer fikk vi etterpå, men mer i sex-kategorien, da...

Håper det ordner seg!

*LOL*

Gjest teatrika
Skrevet

"Synes at det er rart at den mushandlede går med på den". Du synes ikke det er rart at den mishandlede blir i forholdet da? Det er vel en grunn til at en kvinne som blir slått, ikke drar fra mannen sin på øyeblikket. Hun er UNDERKUET, og derfor underkaster hun seg også kosing og kyssing ute blant folk også, nettopp for å dekke over hva som egentlig foregår!!

Skrevet

Drit i det! de blir ENDA mer mistenksomme om du begynner å forsvare og forklare,- for da tror de I ALLE fall at det er no'.

Der vi bor gikk det rykter om at jeg slo gubben og stengte han inne på loftet. Det er HELT sant, ungene kom og fortalte det. Vi hadde ikke loft engang - den gangen -bare trapp og uinnredet loft. Jeg ler av det nå, men gjorde ikke helt det da.

Så lenge ungene lo av det, så var det jo ikke så farlig, Fikk i alle fall svar på hvorfor en spesiell dame alltid smilte og hilset veldig overstrømmende på gubben på butikken, mens hun "overså" meg, jeg var luft....hehe

Jeg er i grunnen "luft" for mange der.

Skrevet

"Synes at det er rart at den mushandlede går med på den". Du synes ikke det er rart at den mishandlede blir i forholdet da? Det er vel en grunn til at en kvinne som blir slått, ikke drar fra mannen sin på øyeblikket. Hun er UNDERKUET, og derfor underkaster hun seg også kosing og kyssing ute blant folk også, nettopp for å dekke over hva som egentlig foregår!!

Mushandlede? He he..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...