Gå til innhold

Sommer, sol og sigaretter..(?)

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hva skjedde egentlig med alle astmatikerne, hysterikene og sympatisører som skulle ut å farge byen rød etter første juni?

Nå har jeg vært ute MANGE ganger etter første, og stort sett observert at ute sitter det blide mennesker som går hjem klokken tolv(for rundt da må en inn), som røyker,prater og ler med glade venner og skummende halvlitere.

Inne er det enten:

1 Helt tomt.

2 Et par sure tryner som kapitulerer og går ut etter en havtimes tid med fåfengt prinsipprytteri.

Dette selv om det regner bikkjer&katter for tiden!

Dessutten lukter det promp inne.Bedre enn røyk?

Var dette egentlig en god ide folkens?

Hvor ER alle de som ikke kunne gå ut tidligere egentlig?! Var det ikke så nøye allikevel eller?

;-)

Skrevet

Det lurer jeg på også. Jeg var ute på lørdagen, tre forskjellige steder og alle var nesten tomme.

laguna1365380434
Skrevet

Det lurer jeg på også. Jeg var ute på lørdagen, tre forskjellige steder og alle var nesten tomme.

Jepp,det er pokker meg folketomt!

Nå var jeg byen rundt i helgen, både oppe vest og nede i sentrum, og her. Like tomt!

Nå vet jeg at det er fellesferie, men det var jo sånn helgen før denne også, og den forrige før den igjen og..

Hmmm!

Gjest hilsen en ikke-røyker
Skrevet

Herregud da, det er jo midt i ferien jo! Folk er bortreist skjønner du vel!

Bre vent til høsten, så ser du oss nok der!

Skrevet

Nå var jeg byen rundt i helgen, både oppe vest og nede i sentrum, og her. Like tomt!

Nå vet jeg at det er fellesferie, men det var jo sånn helgen før denne også, og den forrige før den igjen og..

Hmmm!

Kanskje aller har dratt hit.

Var ute på lørdag jeg, og her var det fullstappet. _Både_ inne og ute var det mye folk. :)

Du får ta en tur til festivalbyen Stavanger, det er hit folk kommer nå, vett du ;)

Skrevet

Hmmm!

Hm, jeg trodde det var bare her jeg så det var i grunnen godt å høre at det er likedan andre steder også.

Dette ødelegger helt det sosiale livet mitt. Hvem gidder å gå ut og drikke kaffe når man ikke får tatt en røyk ved siden av? Og sommeren som aldri kommer.

laguna1365380434
Skrevet

Herregud da, det er jo midt i ferien jo! Folk er bortreist skjønner du vel!

Bre vent til høsten, så ser du oss nok der!

Jeg er klar over at det er fellesferie, men dog er det påfallende tomt inne..Har jo vært i Oslo i ferien før og jeg, så litt erfaringsgrunnlag har jeg..

Og hvorfor er ALLE ute? Det regner og blåser!

De som ikke tåler å se røykere er rett og slett ikke på byen! Og det ville de jo så gjerne?

Gjest ute og røyker
Skrevet

De sitter hjemme med husmidden sin og hoster og snyter seg og forsøker å komme på noe å klage på for å fylle livene sine med mening - mens vi andre for lenge sida kunne fortalt dem at det er latter og liv de er mest allergisk mot, ikke røyk.

laguna1365380434
Skrevet

Kanskje aller har dratt hit.

Var ute på lørdag jeg, og her var det fullstappet. _Både_ inne og ute var det mye folk. :)

Du får ta en tur til festivalbyen Stavanger, det er hit folk kommer nå, vett du ;)

Kjekt det er liv i Stavanger! :-)

Her er det slæppt, men da altså, særlig inne..

Utekafeer og uteserveringer gjør det godt, selv i drittværet..

laguna1365380434
Skrevet

De sitter hjemme med husmidden sin og hoster og snyter seg og forsøker å komme på noe å klage på for å fylle livene sine med mening - mens vi andre for lenge sida kunne fortalt dem at det er latter og liv de er mest allergisk mot, ikke røyk.

:-D

Nemlig!

laguna1365380434
Skrevet

Hm, jeg trodde det var bare her jeg så det var i grunnen godt å høre at det er likedan andre steder også.

Dette ødelegger helt det sosiale livet mitt. Hvem gidder å gå ut og drikke kaffe når man ikke får tatt en røyk ved siden av? Og sommeren som aldri kommer.

Men det går ann å gå ut altså!:-)

Mange steder har tepper og varmelamper og slikt, og det var faktisk veldig god stemning ute på de stedene vi var i helgen, selvom det var bikkjekaldt utover.

Men det hadde vært grådig kjekt om sommeren snart kunne komme hit en tur på ordentelig!

:-)

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg kjører drosje av og til i helgene, og kan derfor med stor grad av troverdighet (jeg er jo edru...*s*..) rapportere følgende;

Det er ikke mindre folk ute på byen nå enn før (men jeg skal foreløpig ikke påstå at det har blitt flere heller). De er ute like lenge som før. De blir like drita som før. De fleste som er på byen og har en mening om røykeforbudet, uttaler seg positivt om det.

Skrevet

Jeg kjører drosje av og til i helgene, og kan derfor med stor grad av troverdighet (jeg er jo edru...*s*..) rapportere følgende;

Det er ikke mindre folk ute på byen nå enn før (men jeg skal foreløpig ikke påstå at det har blitt flere heller). De er ute like lenge som før. De blir like drita som før. De fleste som er på byen og har en mening om røykeforbudet, uttaler seg positivt om det.

Jeg hørte i radioen at enkelte utesteder hadde flere besøkende enn før.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mange som svarer under her bor på steder som begynner på "indre...". På disse stedene finnes det sånn ca. 2 utesteder, og de fylles selvsagt til randen uansett.

Vi snakker tross alt om bønder og grøftefyll. De har sikkert ikke engang registrert at det er et røykeforbud.

Men i Oslo merkes det uten tvil. Der jeg kommer fra merkes det også. Det går tross alt an å bevege seg inne nå. Det gjorde det ikke for noen uker siden.

Dette har vel også kommet klart fram i media, og det er stedene der det er ekstra kronglete å komme seg ut for å røyke, som sliter verst.

Danskejææææææææææææævlar!

Skrevet

Mange som svarer under her bor på steder som begynner på "indre...". På disse stedene finnes det sånn ca. 2 utesteder, og de fylles selvsagt til randen uansett.

Vi snakker tross alt om bønder og grøftefyll. De har sikkert ikke engang registrert at det er et røykeforbud.

Men i Oslo merkes det uten tvil. Der jeg kommer fra merkes det også. Det går tross alt an å bevege seg inne nå. Det gjorde det ikke for noen uker siden.

Dette har vel også kommet klart fram i media, og det er stedene der det er ekstra kronglete å komme seg ut for å røyke, som sliter verst.

Danskejææææææææææææævlar!

Heeeey....roe litt ned, nå da.

Stavanger er ikke indre gokk, da. Ikke noe bønder og grøftefyll heller.

Det var fullt langs hele stripa da vi var ute, og da vi tenkte oss inn et sted var det så fullt som i sardinesker...så vi valgte et litt roligere sted; en båt med uteservering.

Oslo æ'kke helt verdens navle heller, da ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Heeeey....roe litt ned, nå da.

Stavanger er ikke indre gokk, da. Ikke noe bønder og grøftefyll heller.

Det var fullt langs hele stripa da vi var ute, og da vi tenkte oss inn et sted var det så fullt som i sardinesker...så vi valgte et litt roligere sted; en båt med uteservering.

Oslo æ'kke helt verdens navle heller, da ;)

Men raller du jo i vei som en gal kvinne her.

Selvfølgelig er Stavanger et innavlssted så godt som noe annet.

Men når det er sagt så var du ute FØR klokken 23:30. Det blir noe helt annet. Da er jo folk ute rett og slett fordi det er gode røykemuligheter.

Hvordan jeg vet det? Jo, fordi vi i Norge har noen perverse regler som gjør det ulovlig å servere ute etter klokken 23:30.

Når det er sagt så liker jeg den nye røykeloven, men at det har blitt mindre folk ute er jeg ikke i tvil om.

Skrevet

Men raller du jo i vei som en gal kvinne her.

Selvfølgelig er Stavanger et innavlssted så godt som noe annet.

Men når det er sagt så var du ute FØR klokken 23:30. Det blir noe helt annet. Da er jo folk ute rett og slett fordi det er gode røykemuligheter.

Hvordan jeg vet det? Jo, fordi vi i Norge har noen perverse regler som gjør det ulovlig å servere ute etter klokken 23:30.

Når det er sagt så liker jeg den nye røykeloven, men at det har blitt mindre folk ute er jeg ikke i tvil om.

Hæ? Mulig jeg er litt slørlagt av linkene over om Akutten, men jeg skjønner ikke det der, jeg.

Hvordan vet du når jeg var ute?

"Men når det er sagt så var du ute FØR klokken 23:30. Det blir noe helt annet. Da er jo folk ute rett og slett fordi det er gode røykemuligheter."

Jeg snakket om _inne_ på en bar, ikke uteservering. Det var ikke uteservering det stedet hvor det var sild i tønne.

Forøvrig blir jeg såklart fornærmet når noen kommer med diverse påstander om byen her *snufs* Må jo svare på det, da. ;) ;)

Gjest Eizoze
Skrevet

Det dumme ved innføringen av røykeloven er at det har blitt så fullt på alle restaurantene. Nå er det stappa ved alle bordene, betjeningen bruker en evighet på å få tatt imot bestillingene, og det tar vinter og vår før mat og drikke kommer.

Men det er i oslo sentrum, da. Mulig det er anneledes i drammen, og asker og drangedal.

Skrevet

tanken har streifet meg også............(",)........

..hvor i alle dager er de blitt av??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...