Gå til innhold

Sommer, sol og sigaretter..(?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som svarer under her bor på steder som begynner på "indre...". På disse stedene finnes det sånn ca. 2 utesteder, og de fylles selvsagt til randen uansett.

Vi snakker tross alt om bønder og grøftefyll. De har sikkert ikke engang registrert at det er et røykeforbud.

Men i Oslo merkes det uten tvil. Der jeg kommer fra merkes det også. Det går tross alt an å bevege seg inne nå. Det gjorde det ikke for noen uker siden.

Dette har vel også kommet klart fram i media, og det er stedene der det er ekstra kronglete å komme seg ut for å røyke, som sliter verst.

Danskejææææææææææææævlar!

Full av fordommer ja.......... Vel, ta deg en rundttur i landet vårt og gjør deg litt kjent i sommer. Virker som du kunne trenge det...(",)..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hæ? Mulig jeg er litt slørlagt av linkene over om Akutten, men jeg skjønner ikke det der, jeg.

Hvordan vet du når jeg var ute?

"Men når det er sagt så var du ute FØR klokken 23:30. Det blir noe helt annet. Da er jo folk ute rett og slett fordi det er gode røykemuligheter."

Jeg snakket om _inne_ på en bar, ikke uteservering. Det var ikke uteservering det stedet hvor det var sild i tønne.

Forøvrig blir jeg såklart fornærmet når noen kommer med diverse påstander om byen her *snufs* Må jo svare på det, da. ;) ;)

Men det er ikke normalt at det er fullt noe sted før klokken 23:30. Da snakker vi om spesielle omstendigheter. Festivus, den lokale gammelostfestivalen, Sputniks comeback-turne 2004, eller rett og slett et innavlstreff.

Nei, nå er jeg slem. Jeg tillegger dere bergenske egenskaper. Det er i overkant. Enig der.

Siddiser er tross alt ikke så ille. I bunn og grunn.

Hvordan jeg vet at du var ute før klokken 23:30? Fordi du skrev det. Du skrev at dere dro på et sted med uteservering, og i Norge stenger utesterveringen klokken 23:30.

Vi lever i et perverst land!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Full av fordommer ja.......... Vel, ta deg en rundttur i landet vårt og gjør deg litt kjent i sommer. Virker som du kunne trenge det...(",)..

Jeg har vandret både her og der i Norge. Har til og med besteget norges høyeste fjell.

Så kom ikke her og kom her!

Skrevet

Det dumme ved innføringen av røykeloven er at det har blitt så fullt på alle restaurantene. Nå er det stappa ved alle bordene, betjeningen bruker en evighet på å få tatt imot bestillingene, og det tar vinter og vår før mat og drikke kommer.

Men det er i oslo sentrum, da. Mulig det er anneledes i drammen, og asker og drangedal.

Nå snakker ikke vi om restauranter da. Da kan man i hvert fall røyke før man hiver innpå maten. Så er det ut å ta en røyk igjen før man betaler og stikker på en tom pub hvor man sitter ute og fryser og pilsen står inne.

Skrevet

Men det er ikke normalt at det er fullt noe sted før klokken 23:30. Da snakker vi om spesielle omstendigheter. Festivus, den lokale gammelostfestivalen, Sputniks comeback-turne 2004, eller rett og slett et innavlstreff.

Nei, nå er jeg slem. Jeg tillegger dere bergenske egenskaper. Det er i overkant. Enig der.

Hvordan jeg vet at du var ute før klokken 23:30? Fordi du skrev det. Du skrev at dere dro på et sted med uteservering, og i Norge stenger utesterveringen klokken 23:30.

"Siddiser er tross alt ikke så ille. I bunn og grunn."

*smiler* Du er herved tilgitt ;)

"Hvordan jeg vet at du var ute før klokken 23:30? Fordi du skrev det. Du skrev at dere dro på et sted med uteservering, og i Norge stenger utesterveringen klokken 23:30."

kremt...skjønner. Tror jeg fortsatt skylder på linken om akutten...

"Vi lever i et perverst land!"

Det er jeg ikke så uenig i, du.

Det er mange rare regler i omløp her...

:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Siddiser er tross alt ikke så ille. I bunn og grunn."

*smiler* Du er herved tilgitt ;)

"Hvordan jeg vet at du var ute før klokken 23:30? Fordi du skrev det. Du skrev at dere dro på et sted med uteservering, og i Norge stenger utesterveringen klokken 23:30."

kremt...skjønner. Tror jeg fortsatt skylder på linken om akutten...

"Vi lever i et perverst land!"

Det er jeg ikke så uenig i, du.

Det er mange rare regler i omløp her...

:)

For øvrig visste jeg ikke om denne 23:30-regelen før røykeforbudet nå inntraff.

Det er faktisk en regel fullstendig uten sunn fornuft, så denne burde noen ta tak i.

Skrevet

For øvrig visste jeg ikke om denne 23:30-regelen før røykeforbudet nå inntraff.

Det er faktisk en regel fullstendig uten sunn fornuft, så denne burde noen ta tak i.

Her er det faktisk endel steder som må stenge uteserveringa kl 22

ShitDiddelyDo
Skrevet

Her er det faktisk endel steder som må stenge uteserveringa kl 22

Ja, men det er sikkert fordi du bor utenfor sjenkeringen.

Også det er jo helt perverst. At det i det hele tatt finnes noe som kalles for sjenkeringen.

Jeg forstår at enkelte utesteder som ligger i boligområdet må stenge tidligere enn andre, men jeg forstår ikke hvorfor utesteder som ikke ligger i boligområder må stenge tidlig bare fordi de bor utenfor denne perverse ringen.

Skrevet

Ja, men det er sikkert fordi du bor utenfor sjenkeringen.

Også det er jo helt perverst. At det i det hele tatt finnes noe som kalles for sjenkeringen.

Jeg forstår at enkelte utesteder som ligger i boligområdet må stenge tidligere enn andre, men jeg forstår ikke hvorfor utesteder som ikke ligger i boligområder må stenge tidlig bare fordi de bor utenfor denne perverse ringen.

Nei, jeg bor innenfor. Men det er forskjell på gatene her, dvs om trikken går der eller ikke. Det er høl i hue det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, jeg bor innenfor. Men det er forskjell på gatene her, dvs om trikken går der eller ikke. Det er høl i hue det.

Ok. Det burde jeg forstått. At trikken også har en betydning for når det er lov til å servere øl.

Det er jo logisk.

Skrevet

Ok. Det burde jeg forstått. At trikken også har en betydning for når det er lov til å servere øl.

Det er jo logisk.

Ja, er du gærn. Så logisk at de ikke klarer å bli enige om når puben skal stenge der trikken svinger.

Skrevet

Jeg har vandret både her og der i Norge. Har til og med besteget norges høyeste fjell.

Så kom ikke her og kom her!

Det virket bare som om du kunne trenger å treffe litt andre mennesker enn de du omgås til vanlig.......

Skrevet

De sitter hjemme med husmidden sin og hoster og snyter seg og forsøker å komme på noe å klage på for å fylle livene sine med mening - mens vi andre for lenge sida kunne fortalt dem at det er latter og liv de er mest allergisk mot, ikke røyk.

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det virket bare som om du kunne trenger å treffe litt andre mennesker enn de du omgås til vanlig.......

Gi deg nå. Jeg drikker da med både bergensere, samer og innvandrere.

Det er jo nettopp derfor jeg kan kategorisere dem som jeg gjør.

Jeg har følt dem på kroppen.

Det at du føler deg truffet bare fordi jeg beskriver innavlsmennesker for hva disse langpannede slubbertene stort sett alltid er, bør vel strengt tatt ikke gå utover meg!

Skrevet

Gi deg nå. Jeg drikker da med både bergensere, samer og innvandrere.

Det er jo nettopp derfor jeg kan kategorisere dem som jeg gjør.

Jeg har følt dem på kroppen.

Det at du føler deg truffet bare fordi jeg beskriver innavlsmennesker for hva disse langpannede slubbertene stort sett alltid er, bør vel strengt tatt ikke gå utover meg!

Å kategorisere mennesker er jo helt koko........... Men nå er det slutt fra min side. Lev med meningene dine du, så lever jeg med mine.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Å kategorisere mennesker er jo helt koko........... Men nå er det slutt fra min side. Lev med meningene dine du, så lever jeg med mine.

Du mener det er helt feil å kategorisere mennesker etter en rang basert på religion, hudfarge, rase og bosted i Norge?

Hehe, jeg føler vel mer at det er litt koko å ta det jeg skrev med AmberSun i denne tråden bokstavelig.

Gjest gamla66
Skrevet

Prompelukt er i allefall ikke helseskadelig.

Gjest norgesvenn
Skrevet

her får vi servert øl "ute" ute etter 2330...kansje ikke så værst å bo i innavla strøk alikavel?

Gjest sandex
Skrevet

Du sier noe der.. de som ENDELIG kunne gå ut og kose seg - de er jo ikke der?! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...