Gå til innhold

Toyota avensis - hva er bra/dårlig med den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi gått fra passat stasjonsvogn til toyota avensis stasjonsvogn - kanskje den lavest utstyrte utgaven? eller den neste - er litt usikker - iallefall den med diesel.

Hva er bra/dårlig med den?

Vi trenger mye plass i baksetet pga små barn i bilseter.

Gjest togli
Skrevet

Toyota er alltid bra hva angår driftssikkerhet iallefall! Vi har hatt diverse biler, hvorav Toyota fire ganger. Toyota er den eneste biltypen vi aldri har hatt noen som helst problemer med.

Skrevet

Toyota er alltid bra hva angår driftssikkerhet iallefall! Vi har hatt diverse biler, hvorav Toyota fire ganger. Toyota er den eneste biltypen vi aldri har hatt noen som helst problemer med.

har dere avensis nå, eller?

Gjest togli
Skrevet

har dere avensis nå, eller?

Nei, har ikke særlig peiling på biler, men vet bare at Toyota er til å stole 100% på - for det har gubben sagt ;o)

Vi har nå en Hiace og en Carina.

Skrevet

Så vidt jeg vet er det vel en del feil med Nye Toyota Avensis..

Leste det i Motor, og det var ikke rent lite heller..

Skrevet

Toyota er driftssikre biler. Personsikkerheten har tidligere ikke vært på topp, men dette er sikkert bedre på de nyeste modellene, for Toyota har bestemt seg for å satse på sikkerhet nå.

Når det gjelder størrelsen aner jeg ikke, dere får putte seter og barn inn og prøve.

Har dere vurdert Ford Mondeo? Det er en stor bil.

Skrevet

Toyota er driftssikre biler. Personsikkerheten har tidligere ikke vært på topp, men dette er sikkert bedre på de nyeste modellene, for Toyota har bestemt seg for å satse på sikkerhet nå.

Når det gjelder størrelsen aner jeg ikke, dere får putte seter og barn inn og prøve.

Har dere vurdert Ford Mondeo? Det er en stor bil.

Vedr.: "Personsikkerheten har tidligere ikke vært på topp, men dette er sikkert bedre på de nyeste modellene, for Toyota har bestemt seg for å satse på sikkerhet nå.".

Avensis har gått helt til topps og fått fem stjerner i den uavhengige kollisjonstesten Euro Ncap.

Skrevet

En test til:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=85839

Sammenligning med konkurrenter:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=90280

Gemalen har forresten Avensis Executive Diesel, og er veldig fornøyd. Eneste minuset var lang leveringstid på diesel (bensin hadde kortere leveringstid) - han ventet 5 lange måneder.

Skrevet

Vedr.: "Personsikkerheten har tidligere ikke vært på topp, men dette er sikkert bedre på de nyeste modellene, for Toyota har bestemt seg for å satse på sikkerhet nå.".

Avensis har gått helt til topps og fått fem stjerner i den uavhengige kollisjonstesten Euro Ncap.

Se her:

http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaStorlek_main.htm

Dette er en test som sammenligner virkelige kollisjoner, ikke testkollisjoner. Den gir derfor et bilde av den reelle sikkerheten til bilene. Toyota Avensis kommer ut som middels bra, det er mange som er bedre.

Men som sagt, nå har visst Toyota bestemt seg for å satse på sikkerhet, og da blir de nok best i klassen. De pleier å få til det de bestemmer seg for.

Skrevet

Se her:

http://www.folksam.se/forskning/trafik/sakra_bilar/2003/bilListaStorlek_main.htm

Dette er en test som sammenligner virkelige kollisjoner, ikke testkollisjoner. Den gir derfor et bilde av den reelle sikkerheten til bilene. Toyota Avensis kommer ut som middels bra, det er mange som er bedre.

Men som sagt, nå har visst Toyota bestemt seg for å satse på sikkerhet, og da blir de nok best i klassen. De pleier å få til det de bestemmer seg for.

Dette gjaldt forrige modell - Toyota Avensis 98-03. Det er kommet ny modell etter det, og den gikk til topps i den uavhengige kollisjonstesten Euro Ncap.

Skrevet

Dette gjaldt forrige modell - Toyota Avensis 98-03. Det er kommet ny modell etter det, og den gikk til topps i den uavhengige kollisjonstesten Euro Ncap.

Tillegg: Modellen som var fra 98 - 03, fikk forresten kun 3 stjerner i den samme testen, så de har gjort mye for å forbedre sikkerheten. Det er f.eks. 9 kollisjonsputer i den siste modellen.

Skrevet

Tillegg: Modellen som var fra 98 - 03, fikk forresten kun 3 stjerner i den samme testen, så de har gjort mye for å forbedre sikkerheten. Det er f.eks. 9 kollisjonsputer i den siste modellen.

Ja det er jo det jeg har sagt hele tiden.

Se mitt første innlegg:

"Personsikkerheten har tidligere ikke vært på topp, men dette er sikkert bedre på de nyeste modellene, for Toyota har bestemt seg for å satse på sikkerhet nå."

Forøvrig er det veldig mange som får toppkarakter i NCAP-testene, men likevel er det forskjeller i det virkelige liv.

Skrevet

Ja det er jo det jeg har sagt hele tiden.

Se mitt første innlegg:

"Personsikkerheten har tidligere ikke vært på topp, men dette er sikkert bedre på de nyeste modellene, for Toyota har bestemt seg for å satse på sikkerhet nå."

Forøvrig er det veldig mange som får toppkarakter i NCAP-testene, men likevel er det forskjeller i det virkelige liv.

Vedr. "Ja det er jo det jeg har sagt hele tiden.".

Ja. Har jeg skrevet noen plass at du ikke har sagt det?

Jeg har utdypet svaret ditt ved å vise til at de fikk toppkarakter på en uavhengig kollisjonstest + opplyst antall kollisjonsputer. Det hadde ikke du skrevet noe om, og derfor viste jeg til det.

Man kan selvfølgelig ikke vise til "virkelige kollisjoner", når det ikke foreligger noen data på dette enda.

Klart at man ikke kan overføre direkte toppresultater fra en uavhengig kollisjonstest til "virkelige kollisjoner", men det kan gi en pekepinne i forhold til sikkerheten - og i dette tilfellet viser det seg at Avensis har gått fra 3 til 5 stjerner.

Når man vet at Avensis er den første bilen i Europa med hele ni kollisjonsputer, så sier det også noe om sikkerheten - selv under "virkelige forhold". Iallefall tror jeg at jo flere kollisjonsputer, jo bedre sikkerhet. ;o)

Skrevet

Vedr. "Ja det er jo det jeg har sagt hele tiden.".

Ja. Har jeg skrevet noen plass at du ikke har sagt det?

Jeg har utdypet svaret ditt ved å vise til at de fikk toppkarakter på en uavhengig kollisjonstest + opplyst antall kollisjonsputer. Det hadde ikke du skrevet noe om, og derfor viste jeg til det.

Man kan selvfølgelig ikke vise til "virkelige kollisjoner", når det ikke foreligger noen data på dette enda.

Klart at man ikke kan overføre direkte toppresultater fra en uavhengig kollisjonstest til "virkelige kollisjoner", men det kan gi en pekepinne i forhold til sikkerheten - og i dette tilfellet viser det seg at Avensis har gått fra 3 til 5 stjerner.

Når man vet at Avensis er den første bilen i Europa med hele ni kollisjonsputer, så sier det også noe om sikkerheten - selv under "virkelige forhold". Iallefall tror jeg at jo flere kollisjonsputer, jo bedre sikkerhet. ;o)

Ang. kollisjonsputer. Det er viktig å være klar over at det er farlig å lene hodet mot vinduet når man har sidekollisjonsputer. Dvs. at man bør ha en bilstol som hindrer det til barna hvis man ikke er helt sikre på at de ikke lener seg mot vinduet når de sovner.

Ellers er jeg enig i at kollisjonsputer er bra. Min svigermor hadde antagelig vært i live i dag hvis hennes bil hadde hatt sidekollisjonsputer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...