Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt å bruke argumentet om at jeg ikke har värt fravärende under "svangerskapet". Ingen turer til legen, ingen sykemelding for kvalme etc., pluss at vi som adoptivforeldre ikke får permisjon för födselen.

Har inntrykk av at praksisen er ganske forskjellig fra arbeidssted til arbeidssted. Selv jobber jeg i staten, og de pleier å väre ganske ryddige i slike saker.

Lykke til!

MvH

For ansatte i Oslo kommune er denne rettigheten hjemlet i personalhåndboken.

Du kan jo argumentere med at Barne- og familiedepartementet nå foreslår å lovfeste retten til omsorgspermisjon ved adopsjon på lik linje med de fedrene som får omsorgspermisjon ved fødsel (se tråden om det lenger ned).

tålmodig sjel

Jeg hadde tenkt å bruke argumentet om at jeg ikke har värt fravärende under "svangerskapet". Ingen turer til legen, ingen sykemelding for kvalme etc., pluss at vi som adoptivforeldre ikke får permisjon för födselen.

Har inntrykk av at praksisen er ganske forskjellig fra arbeidssted til arbeidssted. Selv jobber jeg i staten, og de pleier å väre ganske ryddige i slike saker.

Lykke til!

MvH

Hei!

Selv jobber jeg i staten og fikk ikke velferdspermisjon på mine to hentereiser til Kina.

Mannen min jobber i det private, så der forsøkte vi ikke en gang å spørre.

Vi måtte bruke ferien vår på hentereisen.

Men som du skriver, praksisen varierer, så man må absolutt gjøre et forsøk!

Hei!

Selv jobber jeg i staten og fikk ikke velferdspermisjon på mine to hentereiser til Kina.

Mannen min jobber i det private, så der forsøkte vi ikke en gang å spørre.

Vi måtte bruke ferien vår på hentereisen.

Men som du skriver, praksisen varierer, så man må absolutt gjøre et forsøk!

Hei!

Ja, det er så urettferdig!!!!

:-(

Jeg har fått muntlig godkjennelse av sjefen min, som sa at det skulle ordne seg. Han mente at det var vanlig praksis i staten, men det er det altså ikke...

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...