Gå til innhold

Pusse opp leilighet før salg?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Lønner det seg å pusse opp en leilighet før en selger den? Jeg tenker da på f.eks. maling av vegger, rive ut eldgammelt baderomsutstyr ++++

Kizza1365380506
Skrevet

Det svarer seg å pusse opp men ikke påkoste leiligheten for mye. Husk at de som er interessert i å kjøpe ofte pusser litt opp selv. Slitt maling osv kan det nok svare seg å friske opp litt. Og så er det greit å ikke ha for mye pø stående rund omkring. Bør ha møbler etc. Men ikke for mye. Lag det litt koselig. Kjøp litt blomster, legg en liten løper på bordet osv. når du skal ha visning.

Mvh

Skrevet

Det svarer seg å pusse opp men ikke påkoste leiligheten for mye. Husk at de som er interessert i å kjøpe ofte pusser litt opp selv. Slitt maling osv kan det nok svare seg å friske opp litt. Og så er det greit å ikke ha for mye pø stående rund omkring. Bør ha møbler etc. Men ikke for mye. Lag det litt koselig. Kjøp litt blomster, legg en liten løper på bordet osv. når du skal ha visning.

Mvh

løper på bordet????? grøss....:)

Kizza1365380506
Skrevet

Finnes mange forskjellige. Noe er veldig stilig. Det er bare fantasien som setter grenser. Jeg bruker det aldri selv. Men har sett mange plasser det passer inn. Kommer an på hva slags innredning du har. Dessuten var det bare ett forslag vett du...

Mvh

Skrevet

Hvis det er veldig slitt lønner det seg. Gjør ferdig lister og annet forefallent arbeid "som aldri ble gjort ferdig" Da er helhetsinntrykket bedre.

Men ellers så lønner det seg å ta bort møbler og nips - hvis man har mye. Lyse rene flater, men koslig. Litt sånn "her vil jeg bo".

Tenk etter om du kan ommøblere, ta vekk gardiner o.l. for at det skal virke større hjemme hos deg.

Skrevet

Har du et helt annet sted å sette møbler og ting og tang, så hjelper bare det mye.

Som de andre her sier, ha store lyse flater, mye luft. Prøv å møblere stiligst mulig, heng opp yndlingsbildet ditt og ta bort alle familiebilder og annet. Alt rot må bort.

Når jeg og samboeren min var på leilighetsjakt var vi ikke ute etter en leilighet som kunne bli fin med oppussing, men en som vi kunne flytte rett inn i. Dersom vi ikke likte fargene på veggene, så kunne vi male, men ikke mer.

Jeg hadde derfor lagt ned litt arbeid, men ikke så fryktelig mye penger. Mal gjerne veggene lyse, men ikke la det lukte ny maling under visning. Kjøp en fin blomsterbukett og et fruktfat til visning.

Og nok en gang, ta bort alt som er overflødig. Ting du er glad i kan se ut som rot for utenforstående.

Gjest prust
Skrevet

Hvordan virker det?

Min far har nemlig hatt to bosteder, og i den leiligheten som skal selges, er det bare skrapmøbler. Tror det aller meste skal kastes. Vil det ikke se bedre ut med en tom leilighet enn en leilighet med elendige møbler?

Skrevet

Hvordan virker det?

Min far har nemlig hatt to bosteder, og i den leiligheten som skal selges, er det bare skrapmøbler. Tror det aller meste skal kastes. Vil det ikke se bedre ut med en tom leilighet enn en leilighet med elendige møbler?

Ikke i det hele tatt. Er leiligheten tom ser det ut som om den har vært ute til salgs i evigheter og at ingen har vist interesse for kjøp.

Gjør det beste ut av møblene, få pene duker, sofaovertrekk fra Ikea, puter, tepper, vaser med friske blomster og diverse.

Tror kanskje maling gjør susen her, virker som både leilighet og inventar er gammelt. Da bør noe se velholdt ut.

Skrevet

hehe - bruker det hele tida jeg ... Er det så fælt altså? Hva har du på bordet da?

Skrevet

hehe - bruker det hele tida jeg ... Er det så fælt altså? Hva har du på bordet da?

Jeg har bare en glassflate med vase og fat :)

...men innrømmer, på campingen har jeg hekladuk! :)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Hos oss har vi en spisebrikke i som går i samme farge som resten av stua og lys, skåler osv oppå den. Vi har også glassbord. En liten brikke myker opp litt syns jeg.

Gjest prust
Skrevet

Ikke i det hele tatt. Er leiligheten tom ser det ut som om den har vært ute til salgs i evigheter og at ingen har vist interesse for kjøp.

Gjør det beste ut av møblene, få pene duker, sofaovertrekk fra Ikea, puter, tepper, vaser med friske blomster og diverse.

Tror kanskje maling gjør susen her, virker som både leilighet og inventar er gammelt. Da bør noe se velholdt ut.

Hmmm. Det blir vanskelig å få det koselig der, med DE møblene... men takk for tips!

Skrevet

Hos oss har vi en spisebrikke i som går i samme farge som resten av stua og lys, skåler osv oppå den. Vi har også glassbord. En liten brikke myker opp litt syns jeg.

Jeg har også brikker eller løpere på bordet... Akkurat nå bruker jeg spisebrikke som lysestakene står på på spisestubordet. Syns det er fint jeg da. Men så syns jeg også det er tomt når bord er tomme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...