Gå til innhold

Hva tenker du om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest stena
Skrevet

var på stena line i helgen. Hadde pluss lugar, dvs at den er større og er altfor dyr. Om mornigen banket det på døren. Mannen min sier "ja", ikke "kom inn", så låser noen seg inn og spør om de kan få legge fra seg sengetøy!!?? Ble skikkelig paff for lå med rumpa bar og sov. Kunne likeså godt flydd rundt naken, hatt sex eller hva som helst. synes de kunne vente med sengetøyet til vi var ute av lugaren, Aldri opplevd det før og likte det ikke. synes det nesten var frekt.

Skrevet

Når stuepiker banker på døren på hoteller eller på båten og man svarer ja, så kommer de inn. Det må svares vi vil ikke forstyrres eller noe liknende.

Skrevet

Sa mannen din "ja, ikke kom inn"?

Misforståelse kanskje?

Uansett ikke noe gøy da. Da vi var på sydentur ble vi bestandig vekket av "kliningwoman". Hver eneste dag! Det stod ikke noe krav om at vi måtte være ute av leiligheten kl 0800 hver dag, selv om de fleste andre var ute og kapret seg en solseng allerede kl 0600.

Men, det er jo ikke så lett for disse rengjøringshjelpene å vite om det passer eller ikke.

skorpionfisken
Skrevet

Om det var uanstendig tidlig, ville jeg reagert, og klaget til overordnede/rederiet.

Hadde det vært midt på dagen (etter at frokostserveringen hadde stengt) hadde jeg ergret meg over at jeg ikke hadde hengt ut "Ikke forstyrr" skiltet på utsiden, men ikke gjort mer ut av det.

Hadde jeg ligget der sent på dagen og de spurte om å få legge sengetøyet der (merkelig spørsmål egentlig, normalt spør de vel om å få stelle rommet?) hadde jeg sikkert frest et nei til dem, uten å gå videre med en klage.

Skrevet

Så sant du ikke henger opp et "ikke forstyrr"-skilt på døra, vil de komme inn etter å ha banket på, enten de har fått svar eller ei.

Det er vel derfor lugarer/hotellrom er utstyrt med disse "skiltene"

:)

Skrevet

Det hadde jeg meldt in til ledelelsen og forlangt gratis-turer for resten av livet, -ellers skal det bli bråk! :)

Gjest stena
Skrevet

at de aldri steller rommet på båten når det kun er en overnatting. De steller ikke rommet før vi har forlatt lugaren kl. 15.30. Så hvorfor den dustete dama ikke kunne tatt med sengetøyet senere henger vi oss opp i. Irriterende. Vi lå å sov. Vi mener det er fullstendig unødvendig å plage folk når de kan vente. Ikke var det "ikke forstyrr" skilt der heller. for dette er en båt som kun har en overnatting, så dette skal ikke forekomme.

Mannen min sa ikke "ja, ikke kom inn", men "Ja" Han sa IKKE "kom inn". Når man sover og det banker på så er man litt tåkete. Og ja betyr ikke kom inn. Men ja, vi er her, hva vil du?

Skrevet

at de aldri steller rommet på båten når det kun er en overnatting. De steller ikke rommet før vi har forlatt lugaren kl. 15.30. Så hvorfor den dustete dama ikke kunne tatt med sengetøyet senere henger vi oss opp i. Irriterende. Vi lå å sov. Vi mener det er fullstendig unødvendig å plage folk når de kan vente. Ikke var det "ikke forstyrr" skilt der heller. for dette er en båt som kun har en overnatting, så dette skal ikke forekomme.

Mannen min sa ikke "ja, ikke kom inn", men "Ja" Han sa IKKE "kom inn". Når man sover og det banker på så er man litt tåkete. Og ja betyr ikke kom inn. Men ja, vi er her, hva vil du?

Ja betyr kom inn i mitt hode.

Skrevet

Syns det var litt rart, men "ja" betyr kom inn, også i mitt hode... Hadde jeg villet vite hvem det var og hva de skulle ville jeg spurt "hva/hvem er det?"

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Ja betyr "værsågod, kom inn" for meg også.

Gjest på strak arm
Skrevet

Hei,

man trenger mesteparten av dagen for å rekke å vaske / gjøre i stand alle lugarene, man rekker ikke å vaske alt sengetøy etc i løpet av timene mellom båten legger til land og den legger fra igjen. Så selv om dere hadde lugaren lenge, så må de gå rundt og banke på, for å sjekke om det er lugarer de kan begynne på tidligere.

Hvis de kom før frokost-tid. var det dumt. Hvis ikke, banker de på, og svarer man bare "Ja" må man forvente at de kommer inn.

Slik fungerer det på hoteller også.

Betjeningen er sikkert ikke glade for å ha forstyrret dere de heller, stuepiken hadde sikkert ikke glede av å se deg uten bukse. Å omtale henne som dustete dame er dustete!

Hvis man ikke ønsker at noen skal låse seg inn, er ja et dumt svar. Det er lov å være trett og svare "ja" selv om man ikke mener ja, men da må dere kunne ta litt av skylden selv for at dere ble forstyrret.

Ikke la noe slik ødelegge turen deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...