Gå til innhold

Salg av egne produkter

Anbefalte innlegg

Gjest Denne gangen anonym
Skrevet

Jeg driver en del med glassmaling, har gjort det en stund nå. Det jeg lager blir stort sett veldig godt mottatt. Det jeg lager spenner fra enkle

te-lysestaker til store fat, skåler og krukker, tallerkener og glass mv.

Jeg maler også litt på keramikkfigurer, da stort sett pynt til jul eller påske.

Etter utallige oppfordringer har jeg begynt å leke med tanken på å selge noe av det jeg lager. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan gå frem? Ev. hvordan jeg kan få en vurdering av det jeg lager?

Skrevet

Hva med å ha stand på div. markeder, martna osv.

Eller du kan ta kontakt med butikker som kan tenkes å ville selge produktene dine (husflidslignende butikker osv.)

Skrevet

Hva med å ha stand på div. markeder, martna osv.

Eller du kan ta kontakt med butikker som kan tenkes å ville selge produktene dine (husflidslignende butikker osv.)

Har du erfaringer med dette selv? Tror du butikker tar inn håndlagde ting fra privatpersoner?

Skrevet

Har du erfaringer med dette selv? Tror du butikker tar inn håndlagde ting fra privatpersoner?

Nei, jeg har ikke erfaring selv, men jeg vet at i noen butikker her jeg bor selger de håndverk fra private.

Skrevet

høres spennende ut.Du kan starte et enmannsforetak. Nok lurt å mest ha det som en bigeskjeft/hobby i starten, inntil du får knyttet til deg kunder og kontakter.

Det fins ulike måter å publisere produktene dine. En mulighet du også bør overveie, er å legge ut noen fine bilder av produkter du har for salg, på en hjemmeside du lager.

Skrevet

høres spennende ut.Du kan starte et enmannsforetak. Nok lurt å mest ha det som en bigeskjeft/hobby i starten, inntil du får knyttet til deg kunder og kontakter.

Det fins ulike måter å publisere produktene dine. En mulighet du også bør overveie, er å legge ut noen fine bilder av produkter du har for salg, på en hjemmeside du lager.

Takk for oppmuntrende svar. Var redd jeg bare kom til å få negativ respons.

Eventuelt salg blir nok bare på hobbybasis.

Idéen med hjemmeside høres spennende ut. Har du noen erfaring med hvordan det kan gjøres i praksis?

Gjest osiris
Skrevet

mamut.com har en gratisversjon av nettbutikk. Tror ikke den har handlekurv, kundene må ringe deg eller sende en mail. Versjonen med handlekurv må nok betales for.

Skrevet

Takk for oppmuntrende svar. Var redd jeg bare kom til å få negativ respons.

Eventuelt salg blir nok bare på hobbybasis.

Idéen med hjemmeside høres spennende ut. Har du noen erfaring med hvordan det kan gjøres i praksis?

hei, vær så god. Bare hyggelig! Hva hjemmesider angår, gjelder det å først opprette en side og så starte derifra. Om du bare skal ha på hobbybasis, er kanskje det greieste (og billigste) å lage en privat hjemmeside, der du skriver litt om deg selv og så bruker noen av sidene på tingene du lager med bilder selvsagt. Å få slike private hjemmesider, er flere steder gratis. Så du kan egentlig begynne fortere enn flint:-) Det er ulike nettsteder som har ulike bakgrunner/lay outer du kan velge mellom. Om du vil/har mulighet til å bygge din egen helt unike side allerede nå, kan du også kjøpe domene på nett, og betale noen summer. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...