Gå til innhold

Spøsmål fra helsesøster

Anbefalte innlegg

camille1365380717

Hei på dere.

Jeg er en relativt nyutdannet helsesøster som synes at det er ytteres beklagelig at vi har så lite om barn som er adoptert fra andre land i vår utdannelse. Derfor lurer jeg på om dere kan fortelle meg hva dere ønsker at helsesøster skal legge vekt på når dere møter oss på helsestasjonen ( ved siden av den vanlige konsultasjonen) Det hadde vært veldig lærerrikt om noen kunne komme med noen innspill. Dette kan gjøre at vi blir bedre!! Noe kan vi jo, men det er dere mødre ( eller kommende) som er eksperten her.

Takk og klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152385-sp%C3%B8sm%C3%A5l-fra-helses%C3%B8ster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God ide av deg som helsesster å spørre på dette forumet. Når ferietiden er over er det større aktivitet her, så du får sikkert flere svar hvis du skriver et innlegg igjen da.

Vi har vært på helsestasjonen med vår datter, som var litt over ett år ved hjemkomst.

Jeg spurte om melkeintolleranse. Det virket for meg som om helsesøster ikke visste så mye om det, og heller ikke skilte mellom melkeintolleranse og melkeallergi.

Skulle gjerne fått litt mer orientering om det; hvordan finne ut om barnet har det, kostholdet, osv.

Jeg spurte om hvordan jeg kan stmulere barnet slik at hun får en god forståelse av abstrakte begreper. Helsesøster mente det ikke var noe spesielt å gjøre. Skulle gjerne hatt noen enkle tips.

En generell undersøkelse av barnet hadde vært ønskelig. Det ble bare målt og veid og pratet om vaksiner.

Mer info om vaksinene; hvor lenge de varer før revaksinering, hva som er tanken bak å vaksinere mot sykdommer man for få år siden så på som helt ordinære, ufarlige barnesykdommer. Følte at det ble sett på som en selvfølge at barnet skulle ta alle vaksinene.

Kommer ikke på mer. Jeg er ikke så imponert over helsestasjonen her jeg bor, men det kan være at jeg hadde litt høye forventninger.