Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at flere av dere har sett artikkelen i Aftenposten i dag

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article824440.ece

Jeg stusser imidlertid over tallene. Dette er jo ikke i tråd med andre forskningsresultatene jeg har lest. Har aldri sett så høye tall før.

Er det noen som vet om hun kun har intervjuet familier som hun på forhånd visste hadde hatt problemer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/152401-artikkel-i-aftenposten-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hunan-mor

Ja, tallene er helt misvisende, for alle som er intervjuet er medlemmer av Adoptivforeldreforeningen - en forening for foreldre med barn som har problemer... Dette burde i det minste vært opplyst om i saken. Nå får man inntrykk av at veldig, veldig mange adopterte barn går en fæl fremtid i møte. Veldig stigmatiserende!!

Gjest ChiengMai

Overskriften er sakset fra artikkelen. Noen erfaringer med dette?

Jeg har en niese som kom til Norge som seksåring. Tror hun vil kjenne seg lite igjen i dette. På den annen side er det klart at jo større barnet er, desto mer "ballast" har det med seg.

trk1365380645

Overskriften er sakset fra artikkelen. Noen erfaringer med dette?

det er ikke en sammenheng mellom alder og traumer, derimot er det en sammenheng mellom det barnet har opplevd og traumer. Og det kan skje når de er små eller større, men det er klart at dess større de er, dess lengre tid er det muligheter for at de har blitt utsatt for traumatiske opplevelser. Man har ingen garantier, uansett om det er et lite eller et større barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...