Kathinka Skrevet 8. juli 2004 Del Skrevet 8. juli 2004 (Svært så mye jeg lurte på...) Har forstått det slik at om man skal adoptere for andre(eller tredje eller fjerde eller femte) så blir det tatt utgangspunkt i den først skrevne rapporten, det bare legges til nye opplysninger og fortelles om barnet som er kommet i familien. Men er det noen årsgrense for hvor lenge siden første rapport er skrevet, til det ikke lenger kan bare gjøres en oppdatring. Altså at det etter så og så mange år må skrives helt fra bunn igjen? Dersom vi adopterer flere gang vil det nok først bli om 4-5-6 år, så jeg bare lurer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152413-rapport-for-%C3%A5-adoptere-s%C3%B8sken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lanka Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 God morgen Kathinka! Fant ut at jeg skulle svare deg på spørsmålet ditt, da vi nettopp har sendt avgårde våre papirer til Sri Lanka for 2.gang. Det stemmer at en legger til opplysninger om hvordan livet er med barn i rapport nummer to. Men - det er ikke godt nok med en tilleggsrapport. Hele sosialrapporten skal leveres i sin helhet, som første gang, men det vil jo alltid være masse som blir likt (f.eks. deres bakgrunn og familie ellers osv...), og som fremdeles skal stå der. Dette vil jo være det samme om det har gått 2 år eller 4-5. Det blir uansett litt enklere for sosialkontoret å skrive rapport nummer to, så sant du ikke har flyttet, og dermed kan du slippe unna med et møte eller to mindre. Men - jeg vet med sikkerhet at det ikke er godt nok å sende et tillegg til forrige rapport. Noen venner av oss opplevde at deres sosialkurator sendte inn kun en oppdatering, og de fikk den i retur fra BUFA med krav om å skrive en fullstendig sosialrapport. Dette ble langt, men jeg håper gjorde meg forstått :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/152413-rapport-for-%C3%A5-adoptere-s%C3%B8sken/#findComment-973750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.