Gjest gps2 Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 hei, skal bygge veranda. Er det bare å snekre den opp, eller trenger vi bygningstillatelse? Skal være sånn ca på 40 kvadrat. Vi bor på en høyde, så det blir tømmerstenger under gulvpartiet på ca 1 m. 0 Siter
mrxx Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Du må varsle kommunen om arbeidet og legge ved en tegning over hva som skal gjøres. Husk å målsett tegningen og hvor langt det er til tomtegrensa. Dette går under enkel byggesakmelding. Du får skjema i kommunen ved teknisk etat. Det koster noen få hundre lapper. 0 Siter
Gjest gps2 Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Du må varsle kommunen om arbeidet og legge ved en tegning over hva som skal gjøres. Husk å målsett tegningen og hvor langt det er til tomtegrensa. Dette går under enkel byggesakmelding. Du får skjema i kommunen ved teknisk etat. Det koster noen få hundre lapper. takk skal du ha. da var det godt vi ikke bare satt i gang her m spiker og sag :-) Skal løpe å hente skjema med hundrelapper i hånda. 0 Siter
Aishana Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Litt off topic, men hva koster verandaen deg? Vi skal også sette opp veranda, snart, forhåpentligvis før neste år...etter å ha renovert ei gammel rønne har budsjettet blitt sprengt et par ganger og det kommer an på økonomien om det blir mer snekring i år. Så jeg er veldig interessert i å høre hva man må regne med at det koster? 0 Siter
stromme Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte byggetillatelse, med mindre vi skulle ha gjerde på verandaen...... 0 Siter
Gjest gps2 Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte byggetillatelse, med mindre vi skulle ha gjerde på verandaen...... Jøss! Da er det litt ulik prasis ute og går, tydeligvis. Hmmm, kanskje droppe gjerde da.... og snekre. 0 Siter
Gjest gps2 Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Litt off topic, men hva koster verandaen deg? Vi skal også sette opp veranda, snart, forhåpentligvis før neste år...etter å ha renovert ei gammel rønne har budsjettet blitt sprengt et par ganger og det kommer an på økonomien om det blir mer snekring i år. Så jeg er veldig interessert i å høre hva man må regne med at det koster? Kostandene vet jeg ikke helt ennå: men de blir små. Setter opp sjøl, også har fått fine materialer med prosentavslag pga bekjentskaper. Skal bli deilig med veranda, ja. Det vil nok du og merke. Kanskje du kan spørre flere om kostander i en ny tråd? 0 Siter
Gjest Wita Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Du må faktisk ha bygningstilatelse. Sikkert mange som bare setter opp en veranda uten bygningstillatelse.Det kan gå bra,men må også være forberedt på å måtte rive. 0 Siter
Gemini Skrevet 10. juli 2004 Skrevet 10. juli 2004 Vi fikk beskjed om at vi ikke trengte byggetillatelse, med mindre vi skulle ha gjerde på verandaen...... Ja, terrassegulv eller annen uteplass lagt rett på bakken krever ikke byggetillatelse, men det gjør byggverk som hever terrassen opp fra bakken. Slik har i alle fall jeg forstått det. Man kan jo sjekke lover og regler på lovdata.no eller andre nettsider. Se bl.a. dette: http://www.dinepenger.no/index.db2?id=12521 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Du må faktisk ha bygningstilatelse. Sikkert mange som bare setter opp en veranda uten bygningstillatelse.Det kan gå bra,men må også være forberedt på å måtte rive. Trodde byggetillatelse gjaldt for veranda/lysthus osv på mer enn 16 kvatrat. Er det mindre kan man bygge uten noen som helst tillatelse, vel? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Trodde byggetillatelse gjaldt for veranda/lysthus osv på mer enn 16 kvatrat. Er det mindre kan man bygge uten noen som helst tillatelse, vel? OK 40 kvadrat, da må man ha tillatelse, ja. *lese bedre neste gang* 0 Siter
Gjest en1415618 Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Litt off topic, men hva koster verandaen deg? Vi skal også sette opp veranda, snart, forhåpentligvis før neste år...etter å ha renovert ei gammel rønne har budsjettet blitt sprengt et par ganger og det kommer an på økonomien om det blir mer snekring i år. Så jeg er veldig interessert i å høre hva man må regne med at det koster? kostnad varierer etter materialer og størrelse. Min kostet 20 000,-. Da var det en som hjalp til og en i hustanden som sammen gjorde det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.