Gå til innhold

hva ville du ha, hva fikk dere og hvordan gikk det?

Anbefalte innlegg

Gjest jentedrømmen
Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg jenter. De fleste rundt meg venniner osv vil helst ha gutt, men jeg er visst helt unromal der. Helt siden jeg var 7 år har jeg forestilt meg at jeg skulle få døtre, så hjernen min har vært stilt inn på dette i snart 20 år. En vakker dag får jeg en datter og senere helst en til også kansje om vi vil ha flere en til, eller en gutt som nummer 3.

Men man kan ikke bestemme slikt, ihværtfall ikke etter naturmetoden og det er den vi skal bruke. Han har også hatt lyst på en jente, og så skal vi snart prøve. Han har (for en stund siden, før vi bestemte oss) sagt at han ville blitt skuffet om det ble en gutt.

Tror dere jeg/vi vil bli skuffet om det blir en gutt, eller bare lykkelige for at babyen er her.

Kan dere fortelle deres histore, hva ville dere ha? hva fikk dere og hvordan gikk det?

Skrevet

Tror ikke du blir skuffet om det blir en gutt.

Jeg har tre barn,og har alltid sagt at det er samme hva det blir. Det er jo egentlig det. Tror at man føler at slik det ble er akkurat det som er perfekt.

Slik er rekkefølgen her. Jente-gutt-jente.

Innerst inne ønsket jeg nok jente på første barnet. Og slik ble det.

Innerst inne ønsket jeg gutt andre gangen. Og slik ble det.

Tredje gangen var det akkurat det samme,fordi jeg hadde jo en av hver,og vet at man blir like glad i barna sine uansett kjønn.

Da jeg på ultralyden fikk vite at det var jente,ble jeg av en eller annen grunn veldig glad for det. Så da må jeg nok innerst inne ha ønsket meg det,selv om jeg ikke ville innrømme det for meg selv.

Skrevet

Vi ønsket oss begge ei jente. På ultralyden fikk vi vite at det var en gutt. Jeg ble ørlite skuffet med en gang, men vente meg snart til tanken, og ble veldig glad for å få gutten vår.

Vi hadde bestemt oss for at det var nok med to barn, så da vi skulle ha nr. to, ønsket jeg meg veldig ei jente, men forberedte meg på at det kunne bli en gutt.

Det gikk som vi ønsket, og er i dag lykkelig mamma til en gutt på 2 1/2 og ei jente på 10 mnd.

Gjest mamma til en jente
Skrevet

Det finns faktisk en "naturmetode" som øker sjansen for jente (eller gutt, ettersom).

Orker ikke gå inn på alle detaljene om hvorfor, men det handler om at henholdsvis x og y sædcellene (som bestemmer barnets kjønn) har ulik levetid og dessuten trives i ulik syre/base klima i skjeden.

Du øker sjansen NOE for å få jente, dersom du:

- ikke har samleie akkurat på eggløsningsdagen, men kun inntil 2-3 dager før (dette krever at du kjenner syklusen din godt).(Så lenge klarer sjelden gutte-sædcellene å leve - kun ca 1 døgn - mens jente-sæcellene lever opptil 3 døgn).

- du ikke får orgasme (de gangene dere prøver på befruktning) fordi dette gjør skjeden (der og da) mer basisk (noe jente-sædcellene trives best med)

- han får utløsning langt ute i skjeden (fordi da bruker sædcellene lenger tid på å nå fram til egget).

Dette er rene fakta altså, det er skrevet bøker om dette hvis man leter.

Tror nok du blir like glad i gutten(e) dine også, jeg da!

Gutter er flotte de!

Den mest sikre måten jeg vet om å få jente på, er forresten å gjøre som vi gjorde: adopter et barn fra Kina!

:-)

Lykke til!

Gjest mamma til en jente
Skrevet

Det finns faktisk en "naturmetode" som øker sjansen for jente (eller gutt, ettersom).

Orker ikke gå inn på alle detaljene om hvorfor, men det handler om at henholdsvis x og y sædcellene (som bestemmer barnets kjønn) har ulik levetid og dessuten trives i ulik syre/base klima i skjeden.

Du øker sjansen NOE for å få jente, dersom du:

- ikke har samleie akkurat på eggløsningsdagen, men kun inntil 2-3 dager før (dette krever at du kjenner syklusen din godt).(Så lenge klarer sjelden gutte-sædcellene å leve - kun ca 1 døgn - mens jente-sæcellene lever opptil 3 døgn).

- du ikke får orgasme (de gangene dere prøver på befruktning) fordi dette gjør skjeden (der og da) mer basisk (noe jente-sædcellene trives best med)

- han får utløsning langt ute i skjeden (fordi da bruker sædcellene lenger tid på å nå fram til egget).

Dette er rene fakta altså, det er skrevet bøker om dette hvis man leter.

Tror nok du blir like glad i gutten(e) dine også, jeg da!

Gutter er flotte de!

Den mest sikre måten jeg vet om å få jente på, er forresten å gjøre som vi gjorde: adopter et barn fra Kina!

:-)

Lykke til!

Det andre punktet skulle selvsagt være:

- du ikke får orgasme (de gangene dere prøver på befruktning) fordi dette gjør skjeden (der og da) mer basisk (noe GUTTE-sædcellene trives best med)

Gjest uten signatur
Skrevet

Det var inget veldig sterkt ønske, men tanken var innstilt på jente®. (Jeg er mamma'n i forholdet da.) Vi hadde klar jentenavn. Fikk to gutter isteden. Har igrunnen vært like greit. Jeg er ingen dollete person, og når jeg ser hvor mye enkelte småjenter blir dollet opp i dag så var det nok like greit at ikke jeg fikk gutter. Er ikke interessert nok i klær og tilbehør til å kunne følge opp slikt dill og dall jeg. Eneste problemet med å leve med tra av motsatt kjønn er jo interessene da. Alltid tre mot en når vi skal på ferie og slikt. Det blir reddet at jenteturer en gang iblant!

Skrevet

Blir man skuffet over kjønnet på babyen sin, så vil jeg påstå at man er veldig lite moden... Det viktigste er vel at babyen er velskapt..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...