Gjest lille rosinen Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Jeg har heller LITEN erfaring med å bake brød bortsett fra brød bakt med brødbakemaskin utfra den basisoppskriften som følger med. Er VELDIG glad i hjemmebakt brød, og mildt sagt veldig lei av brødbakemaskinbrødene jeg har bakt til nå.... Noen som har noen gode oppskrifter, enten for baking/elting i bakemaskin eller for hånd? Gjerne både litt grove (som kjæresten min liker) og ikke riktig så grove (til meg...). Gode oppskrifter mottas med STOR takk :-) 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Møllerens korn brød er veldig gode! De er ikke så veldig grove men...kan sikkert justeres ) En sånn pakke rekker til 2 brød i former, du bare tilsetter vann og tørrgjær. 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Møllerens korn brød er veldig gode! De er ikke så veldig grove men...kan sikkert justeres ) En sånn pakke rekker til 2 brød i former, du bare tilsetter vann og tørrgjær. Tenkte litt mer "from scratch" jeg da. Men takk for tipset likevel. Mine intensjoner om å bare bake "from scratch" er vel kanskje litt urealistiske... 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Tenkte litt mer "from scratch" jeg da. Men takk for tipset likevel. Mine intensjoner om å bare bake "from scratch" er vel kanskje litt urealistiske... Først til mølla å male kornene osv tenkte du på? hehe, tullet bare, men du kan jo prøve disse, og eventuelt pakke oppi det du synes mangler? ) 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Først til mølla å male kornene osv tenkte du på? hehe, tullet bare, men du kan jo prøve disse, og eventuelt pakke oppi det du synes mangler? ) Får vel så litt først da vel... :-) Neida. Du har helt rett! Går sikkert an å bruke dem som basis og tilsette andre ting ettersom jeg ønsker. Er bare ikke så oppfinnsom... :-( Fant ei oppskrift (from scratch) i ei kokebok som jeg har brukt i kveld. Får smake i morra hvordan det ble, men lukta hvertfall godt :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.