Gå til innhold

God brødoppskrift???

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har heller LITEN erfaring med å bake brød bortsett fra brød bakt med brødbakemaskin utfra den basisoppskriften som følger med. Er VELDIG glad i hjemmebakt brød, og mildt sagt veldig lei av brødbakemaskinbrødene jeg har bakt til nå....

Noen som har noen gode oppskrifter, enten for baking/elting i bakemaskin eller for hånd?

Gjerne både litt grove (som kjæresten min liker) og ikke riktig så grove (til meg...).

Gode oppskrifter mottas med STOR takk :-)

Fortsetter under...

Snorkfrøken
Skrevet

Møllerens korn brød er veldig gode!

De er ikke så veldig grove men...kan sikkert justeres :o)

En sånn pakke rekker til 2 brød i former, du bare tilsetter vann og tørrgjær.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Møllerens korn brød er veldig gode!

De er ikke så veldig grove men...kan sikkert justeres :o)

En sånn pakke rekker til 2 brød i former, du bare tilsetter vann og tørrgjær.

Tenkte litt mer "from scratch" jeg da. Men takk for tipset likevel. Mine intensjoner om å bare bake "from scratch" er vel kanskje litt urealistiske...

Snorkfrøken
Skrevet

Tenkte litt mer "from scratch" jeg da. Men takk for tipset likevel. Mine intensjoner om å bare bake "from scratch" er vel kanskje litt urealistiske...

Først til mølla å male kornene osv tenkte du på?

hehe, tullet bare, men du kan jo prøve disse, og eventuelt pakke oppi det du synes mangler? :o)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Først til mølla å male kornene osv tenkte du på?

hehe, tullet bare, men du kan jo prøve disse, og eventuelt pakke oppi det du synes mangler? :o)

Får vel så litt først da vel... :-)

Neida. Du har helt rett! Går sikkert an å bruke dem som basis og tilsette andre ting ettersom jeg ønsker. Er bare ikke så oppfinnsom... :-(

Fant ei oppskrift (from scratch) i ei kokebok som jeg har brukt i kveld. Får smake i morra hvordan det ble, men lukta hvertfall godt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...