Gå til innhold

Har jeg rett til fri for å gå i begravelse og bør jeg gå?

Anbefalte innlegg

Gjest sårt savnet
Skrevet

Min kjære ex svigermor gjennom mange år døde i går. Mine barn er svært lei seg og hun skal begraves i neste uke. Jeg og min ex har et meget anstrengt forhold og jeg er i tvil om jeg bør/kan gå i begravelsen av den grunn. Jeg har aldri hatt noe med min ex familie ellers som er uoppgjort. Har jeg rett til fri fra jobb (staten) for å gå i begravelse til min ex svigemor isåfall er det snakk om en hel dag? Synes jo absolutt jeg også må stille opp for mine barns farmor.

Kizza1365380506
Skrevet

Kondolerer.

Jeg synes du skal gå. Helt klart. Om du får fri eller ei vet jeg ikke i og med at det er ex.svigermor. Mange firma gir fri også for å gå i begravelse til nære venner. Man kan være mer knyttet til dem enn til familien.

Mvh

Skrevet

Personalhåndboka vil gi deg svar på dette. Jeg tror neppe du har krav på å få fri, men "godviljen" varierer jo fra sted til sted, også i stat og kommune.

Og jeg synes du burde gå. Du har hatt ditt eget forhold til henne, og har rett til å vise henne den "siste ære".

skorpionfisken
Skrevet

Hvis du og din ex har et veldig anstrengt forhold som du skriver synes jeg ikke du skal gjøre dagen verre for ham med å stille opp i hans mors begravelse. Han vil nok ikke ha deg der, og da synes jeg ikke du skal gå. Spør ham først i allefall. Hva dine barn angår så bør jo de gå, og de blir vel tatt vare på i den forbindelse av din ex og hans familie?

Jeg og min ex har et godt forhold vi, men jeg vet ikke om jeg ville hatt ham der om en av mine foreldre døde. Han er tross alt en ex og vi omgås ikke for annet enn når det gjelder barna.

Angela1365380318
Skrevet

Kondolerer. Du får sikkert fri om du sier du skal i begrevelse.

Men du bør kansje høre med din ex om det er greit at du går.

Dersom han er veldig lei seg (sefølgelig er han lei seg, men du forstår sikkert) så er det kansje best for barna at du er der og tar hovedansvaret for dem, slik at han får gjøre det han kom for,nemmelig å ta farvel med sin mor.

Men jeg synest du skulle høre med han om det var greit, eller i det minste si på forhånd at du har tenkt å gå, slik at det ikke blir noen uhyggelig overaskelse for noen..

Skrevet

Hvis du og din ex har et veldig anstrengt forhold som du skriver synes jeg ikke du skal gjøre dagen verre for ham med å stille opp i hans mors begravelse. Han vil nok ikke ha deg der, og da synes jeg ikke du skal gå. Spør ham først i allefall. Hva dine barn angår så bør jo de gå, og de blir vel tatt vare på i den forbindelse av din ex og hans familie?

Jeg og min ex har et godt forhold vi, men jeg vet ikke om jeg ville hatt ham der om en av mine foreldre døde. Han er tross alt en ex og vi omgås ikke for annet enn når det gjelder barna.

Jeg er enig i at du bør sjekke med din ex først. Jeg syns ikke du har noen rett til å gå dit, det er HANS mor, og dere har ikke noe forhold lenger. Han er i sorg. Spør han først høflig om han syns det er greit om du kommer.

Når det gjelder jobben din, har du ikke krav på fri.

Gjest Lotus-Or.
Skrevet

Min mening: Du bør gå. Det er tross alt barnas farmor. De vil sikkert sette pris på at du er der.

Vet ikke om du har krav på fri (m/lønn) og ev. hvor lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...