Gå til innhold

Når fem ulver og en sau...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En norsk palestiner trenger ikke væpnet vakt for å be - en norsk jøde trenger det. Den livssituasjonen gjør noe med mennesker. Man kan snakke om statsterrorisme - men hva med den terrorismen som truer alle israelere og jøder over hele verden, og særlig i Israel? Du skal være klar over at terroristene ikke kjemper for en palestinsk stat på Vest-bredden og i Gaza, men en fra Middelhavet og til Jordan!

Jeg er enig i at palestinere bosatt på Vest-bredden og i Gaza lider. At palestinske liv henger i en tynn tråd når de befinner seg på galt sted til gal tid, og av og til ellers, også. Det er imidlertid kjent (også for deg?) at palestinske terrorister har sine gjemmesteder - med hensikt - blant sivile og dermed bruker disse som levende skjold.

Jeg etterlyser igjen viljen - blant palestinske ledere, ikke blant sivile - til å få til fred og å bygge et Palestina. Som jeg har sagt andre steder, Arafat satt med en stat i hånden i Camp David, men valgte å gjenoppta Intifadaen i stedet. Iflg. dem som var tilstede og kjente innholdet i tilbudet han fikk dengang, var det det aller beste tilbudet Palestina noen gang kan håpe på - forutsatt at staten Israel ikke opphører å eksistere. I tilbudet var sogar halve Jerusalem! Og - igjen - iflg. dem som var tilstede i Camp David - to år etterpå kom han løpende tilbake og ville ha avtalen likevel. Men da var Barak gått av som følge av at tilbudet ble avslått og intifadaen gjenopptatt.

Arafat valgte feil. De palestinske lederne ønsker ikke å forhindre palestinsk terror og står ikke engang bare passive på sidelinja mens det skjer. Nei, Arafat besøker, som president, "martyrenes familier" etter selvmordsbomber.

Israel, med sin Høyesterett i spissen, er villige til å diskutere gjerdet og dets følger for den palestinske befolkningen. Er palestinske ledere av noe slag interesserte i å gjøre noe for å stoppe terroren - som er _årsaken_ til gjerdet?

Gode resonnementer, stoiker, men jeg er redd det er spilt møye på en hardkokt kommunist som sør. Der i gården tas analyseverktøy i bruk der terrorens natur kultiveres i flere faser for å legitimeres som lovlig politisk virkemiddel.

Primitivt, men dessverre salgbar demagogi i enkelte miljøer.

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

45

• Mr Kahn

22

• Grip

13

• flisa

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gode resonnementer, stoiker, men jeg er redd det er spilt møye på en hardkokt kommunist som sør. Der i gården tas analyseverktøy i bruk der terrorens natur kultiveres i flere faser for å legitimeres som lovlig politisk virkemiddel.

Primitivt, men dessverre salgbar demagogi i enkelte miljøer.

Igjen melder du deg ut av debatten ved ditt hjernedøde "kommunist" pisspreik.

Diskutér sak, istedet for "Sør".

Skrevet

Grip - jeg har bodd i både Rio de Janeiro og Johannesburg. Begge byer har en drapsrate som langt overgår noe som helst som skjer i Israel. Israel er faktisk ikke et spesielt farlig sted å bo.

Videre - det er LANGT farligere å bo i de områdene som Israel okkuperer ulovlig, men pga din rasisme så nevner du jo ikke det.

Det finnes ikke eksempler på at store grupper muslimer har klart å leve i fred med ikke-muslimer.

Dette skjønner jo Israel veldig godt, og det er rent selvmord f.eks. å la de såkalte flyktninger få bosette seg i Israel. Hvis vi hadde i utsikt et muslimsk flertall her i landet, ville vi selvsagt gått til krig. Dette er ikke mer rasistisk enn å hevde at nazisme og kommunisme også er svineri.

Vi får satse på at pingla Sharon setter en strek for den farsen som nå koster hans folk blod og lidelser. Israel er visstnok den femte sterkeste militærmakt i verden, og nå får de se å bruke den.

Man forhandler ikke med muslimer, man dikterer.

Skrevet

Igjen melder du deg ut av debatten ved ditt hjernedøde "kommunist" pisspreik.

Diskutér sak, istedet for "Sør".

Det er jo et ganske bra bilde av deg, sør.

Man kan legge til grunn til hat til jøder, den vestlige verden og kristendom og ut fra dette forutsi hver eneste mening du har presentert på dol de siste årene.

(Glemte at du er spesiell tilhenger av dyreplageri).

Skrevet

Det finnes ikke eksempler på at store grupper muslimer har klart å leve i fred med ikke-muslimer.

Dette skjønner jo Israel veldig godt, og det er rent selvmord f.eks. å la de såkalte flyktninger få bosette seg i Israel. Hvis vi hadde i utsikt et muslimsk flertall her i landet, ville vi selvsagt gått til krig. Dette er ikke mer rasistisk enn å hevde at nazisme og kommunisme også er svineri.

Vi får satse på at pingla Sharon setter en strek for den farsen som nå koster hans folk blod og lidelser. Israel er visstnok den femte sterkeste militærmakt i verden, og nå får de se å bruke den.

Man forhandler ikke med muslimer, man dikterer.

Igjen bedriver du kun rasisme.

Skrevet

Igjen bedriver du kun rasisme.

Angrep på en totalitær ideologi som islam, har selvsagt ikke noe med rasisme å gjøre.

Sutringen og rasismebeskyldningene dine er patetisk.

Skrevet

Det er jo et ganske bra bilde av deg, sør.

Man kan legge til grunn til hat til jøder, den vestlige verden og kristendom og ut fra dette forutsi hver eneste mening du har presentert på dol de siste årene.

(Glemte at du er spesiell tilhenger av dyreplageri).

Igjen fremstår du som en løgner, som tillegger meg meninger som er like idiotiske som om jeg skulle anklage deg for bankrøveri.

Du finner ikke ETT eneste innlegg skrevet av meg som forfekter jødehat, hat til "den vestlige verden", kristne, eller annet av pisspreiket ditt.

Skrevet

Angrep på en totalitær ideologi som islam, har selvsagt ikke noe med rasisme å gjøre.

Sutringen og rasismebeskyldningene dine er patetisk.

Islam er ikke mer/mindre totalitær som kristendommen. Så lenge du kun angriper den ene, bedriver du rasisme, akkurat som hvis det var jøder du angrep.

Du er og blir en rasist, Grip.

Skrevet

Igjen fremstår du som en løgner, som tillegger meg meninger som er like idiotiske som om jeg skulle anklage deg for bankrøveri.

Du finner ikke ETT eneste innlegg skrevet av meg som forfekter jødehat, hat til "den vestlige verden", kristne, eller annet av pisspreiket ditt.

Sør, da. Du har jo brukt år av ditt liv til angrep på Israel, kristendom og USA. Dine skriverier er jo så intense og fråden så omfattende, at "hat" trolig må være et presist begrep.

Skrevet

Islam er ikke mer/mindre totalitær som kristendommen. Så lenge du kun angriper den ene, bedriver du rasisme, akkurat som hvis det var jøder du angrep.

Du er og blir en rasist, Grip.

Da er vi vel omtrent like store rasister, du og jeg. Du klarte jo å få et eget forum nedlagt etter endeløse og intense angrep på kristendom.

Eller er det slik at angrep på kristendom er ok, mens angrep på islam er rasisme?

Du roter fælt nå, sør.

Skrevet

Sør, da. Du har jo brukt år av ditt liv til angrep på Israel, kristendom og USA. Dine skriverier er jo så intense og fråden så omfattende, at "hat" trolig må være et presist begrep.

Slike kommentarer sier nok mer om deg enn om meg.

Å kritisere Israel for terrorisme, er ikke "hat mot jøder" (mer enn kritikk av Bondevik er hat mot nordmenn), men en berettiget kritikk av en stat.

Skrevet

Igjen "diskuterer" du Sør, fordi du tør ikke diskutere sak.

det vet jeg han tør :)

Skrevet

det vet jeg han tør :)

Nei, hans eneste "argument" er å kalle alle som ikke er enige med ham for "vulgærmarxister" eller "jødehatere", osv.

Skrevet

Da er vi vel omtrent like store rasister, du og jeg. Du klarte jo å få et eget forum nedlagt etter endeløse og intense angrep på kristendom.

Eller er det slik at angrep på kristendom er ok, mens angrep på islam er rasisme?

Du roter fælt nå, sør.

Igjen lyver du.

Jeg har, innenfor et debattforum for livssyn, kritisert religioner (kristendommen, islam, hinduisme, osv). At det var flere innlegg om kristendom enn om f. eks. hinduisme skyldes selvsagt at det var flere kristne enn hinduer der.

Så nei, jeg er ikke rasist, slik du åpenbart dessverre gjør deg til.

Skrevet

Igjen lyver du.

Jeg har, innenfor et debattforum for livssyn, kritisert religioner (kristendommen, islam, hinduisme, osv). At det var flere innlegg om kristendom enn om f. eks. hinduisme skyldes selvsagt at det var flere kristne enn hinduer der.

Så nei, jeg er ikke rasist, slik du åpenbart dessverre gjør deg til.

Jeg får prøve å være mer presis:

Er det rasistisk å kritisere islam?

Er det rasistisk å kritisere kristendom?

Svar gjerne kortfattet.

Skrevet

Jeg får prøve å være mer presis:

Er det rasistisk å kritisere islam?

Er det rasistisk å kritisere kristendom?

Svar gjerne kortfattet.

Innlegg som det du skrev klokken 12:12 (ca 5 innlegg ovenfor) er åpenbart rasistisk.

Like rasistisk som om du hadde skrevet: "Man forhandler ikke med jøder, man dikterer."

===

Saklig kritikk av diverse tolkninger av islam/kristendom er selvsagt ikke rasistisk. Men det er ikke det du gjør.

Skrevet

Nei, hans eneste "argument" er å kalle alle som ikke er enige med ham for "vulgærmarxister" eller "jødehatere", osv.

det syns jeg ikke - da hadde han ikke skrevet så mye :)

Skrevet

Innlegg som det du skrev klokken 12:12 (ca 5 innlegg ovenfor) er åpenbart rasistisk.

Like rasistisk som om du hadde skrevet: "Man forhandler ikke med jøder, man dikterer."

===

Saklig kritikk av diverse tolkninger av islam/kristendom er selvsagt ikke rasistisk. Men det er ikke det du gjør.

Nå rører du fælt. Din kritikk er altså "saklig" (selv om du fikk hele forumet stengt), mens min åpenbart berettigede kritikk av islam er "rasistisk".

Det er pinlig å se deg slik.

Muslimer er for øvrig representanter for en totalitær, svinsk ideologi som er vår tids nye pest. Slik er det ikke med jødene, og din sammenligning er derfor meningsløs.

Totalitære ideologier bør behandles på samme måte, enten de kaller seg islam, nazisme eller kommunisme.

Skrevet

det syns jeg ikke - da hadde han ikke skrevet så mye :)

Hvem som helst kan lire av seg paragraf etter paragraf av irrelevant vås om "vulgærmarxister" og paranoide påstander om kommunister og Sovjet.

Hva som helst for å unngå debatt om Israels statsterrorisme.

Skrevet

Nå rører du fælt. Din kritikk er altså "saklig" (selv om du fikk hele forumet stengt), mens min åpenbart berettigede kritikk av islam er "rasistisk".

Det er pinlig å se deg slik.

Muslimer er for øvrig representanter for en totalitær, svinsk ideologi som er vår tids nye pest. Slik er det ikke med jødene, og din sammenligning er derfor meningsløs.

Totalitære ideologier bør behandles på samme måte, enten de kaller seg islam, nazisme eller kommunisme.

Som sagt, du er ikke bedre enn Tore Tvedt, eller Hvit Valgallianse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...