Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*usj*

Har i dag begynt oppussing av kjøkken og stue, og jeg er så og si allerede klar til å flytte fra både mann, barn og ikke minst HUSET....

Dette kommer til å pågå i noen dager nå, (onsdag/torsdag) og jeg har ikke peiling på hvordan jeg kommer til å holde ut... *sukk*

Det var den sommerferien!

Måtte bare få det ut..

Takk for oppmerksomheten....

(Til de som gidder lese)

Skrevet

Du får trøste deg med at takseringen av huset blir høyere, og du vil da få mer med deg. Se på det sånn.

Lykke til ønskes fra

Skrevet

Bekleger, men null medfølelse herfra.

Vi har holdt på i 4 uker med stuen, og vi er såååå slitne. Først rev vi panelen, opp med gipsplater, sparklet og pusset på de i 2-3 dager,tapetserte med miljøstrie, og deretter malt tak og vegger 2 strøk.

Så kom det er firma som slipte og lakkerte parketten 3 ganger.

Den siste uken har vi brukt til å få ting på plass igjen og vasket pussestøv.

Det er et sant helvete mens det står på, og det skal bli lenge til neste gang det skal pusses opp her.

Skrevet

Vi har holdt på i 4 uker med stuen, og vi er såååå slitne. Først rev vi panelen, opp med gipsplater, sparklet og pusset på de i 2-3 dager,tapetserte med miljøstrie, og deretter malt tak og vegger 2 strøk.

Det er et sant helvete mens det står på, og det skal bli lenge til neste gang det skal pusses opp her.

Ber ikke om noe medfølelse i det hele tatt...

Det var kun for å "rense lufta"....

Skrevet

Ber ikke om noe medfølelse i det hele tatt...

Det var kun for å "rense lufta"....

Ok. Håper det hjelper. :)

Skrevet

Ok. Håper det hjelper. :)

Jada!!

Alltid godt å sette ord på problemene :)

Gjest uten signatur
Skrevet

Nordmenn er jo kjent for å pusse opp selv om det ikke trengs. Andre folkeslag bruker tid til å være sammen med hverandre selv om huset ikke har siste 'outfit'. Er nok et utslag av at vi er et litt kaldt folkeslag. Hvordan ting ser ut er veldig viktig. Nei, hadde en ikke hatt familie som var avhengig av en så skulle en flytet til sydligere strøk. Bodd i en nedslitt leilighet, gått ut og truffet folk og ikke 'skammet' seg over å ha en stil som er tjue år gammel...

Skrevet

Det er derfor vi alltid får fagfolk til å gjøre det der. Skikkelig kjipt å bo i halvtapetserte vegger, lister rundt omkring, og malingsspann som står her og der i flere uker...(joda, vet om flere som pusser opp, og de har holdt det gående i uker og måneder...)

Til høsten skal vi pusse opp gangen (det er revner i tapeten der), og vi skal _ikke_ gjøre det selv.

Fagfolk gjør det raskt, og ikke minst blir det pent, og vi kan heller være sammen og ha det koselig.

Skrevet

Nordmenn er jo kjent for å pusse opp selv om det ikke trengs. Andre folkeslag bruker tid til å være sammen med hverandre selv om huset ikke har siste 'outfit'. Er nok et utslag av at vi er et litt kaldt folkeslag. Hvordan ting ser ut er veldig viktig. Nei, hadde en ikke hatt familie som var avhengig av en så skulle en flytet til sydligere strøk. Bodd i en nedslitt leilighet, gått ut og truffet folk og ikke 'skammet' seg over å ha en stil som er tjue år gammel...

Det er nok heller det at vi bor i et kaldt land,og derfor må vi ha det litt varmt og hyggelig innendørs.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Selvfølgelig har det noe å si hvordan det ser ut rundt meg! Tross alt tilbringer jeg store deler av livet mitt i huset, så da vil jeg trives og at det skal se ut på en måte som får meg til å trives.

Skrevet

Det er derfor vi alltid får fagfolk til å gjøre det der. Skikkelig kjipt å bo i halvtapetserte vegger, lister rundt omkring, og malingsspann som står her og der i flere uker...(joda, vet om flere som pusser opp, og de har holdt det gående i uker og måneder...)

Til høsten skal vi pusse opp gangen (det er revner i tapeten der), og vi skal _ikke_ gjøre det selv.

Fagfolk gjør det raskt, og ikke minst blir det pent, og vi kan heller være sammen og ha det koselig.

Hørtes fantastisk ut å ha fagfolk.... *drømme*

Men mannen min er tømrer, så han ordner jo alt han..

Han river vegg lett så bare det, henger opp tapeten uten å nevne så mye som EN stygg glose..

Så han lar ikke andre fagfolk komme i hus, uten at det er heeelt nødvendig....

Gjest uten signatur
Skrevet

Det er vel økonomien folk tenker på kanskje, når de velger å gjøre det selv? At en kan bruke de pengene en sparer ved å ikke bruke fagfolk, til å oppleve noe hyggelig sammen.

Må jo si at ikke alle fagfolk er nøye heller. Noen ganger kan en gjøre det selv. Er jo kjempefrustrerende å betale for noe en kunne gjort like bra eller bedre selv! Og konflikter om betaling og utførelse er skikkelig kjipt og energislitende. Ikke bra for parforholdet det heller, hvis en er uheldig med fagmannvalget.

Skrevet

Hørtes fantastisk ut å ha fagfolk.... *drømme*

Men mannen min er tømrer, så han ordner jo alt han..

Han river vegg lett så bare det, henger opp tapeten uten å nevne så mye som EN stygg glose..

Så han lar ikke andre fagfolk komme i hus, uten at det er heeelt nødvendig....

Men da er jo saken en annen...dersom er er fagfolk på området selv. :)

Vel vel, lykke til og ta vare på hverandre, ihvertfall. Og det er lov å bli frustrert innimellom. ;)

Skrevet

Vi er gjennom årene blitt fullstendig allergiske overfor FLATPAKKER. FLATPAKKER BETYR KRIG!

Skrevet

vi holder på å pusse opp sammen. Synes det er koselig jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...