Gå til innhold

Bacalao

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

Det er jaggu meg digg! Jeg hadde aldri smakt dette før, men fikk høre gjetord i 5 år om den tanta til kona mi laget. I dag fikk jeg smake på en gammel familieoppskrift under en samling med slekt fra fjern og nær. At jeg likte det var en ting, men at jeg skulle få i meg 3 porsjoner og så irritere meg over at jeg var så mett at ikke jeg fikk i meg porsjon nummer 4 hadde jeg ikke ventet meg.

Noen som har noe klippfisk liggende? Fikk nemlig lyst på dette igjen.

tigertrollet
Skrevet

Sjekk mailen din, bjørnen. Er bare en snartur innom. Fikk ikke sove..kan fortelle en annen gang pr mail..

Bacalao er godt ja:-) Litt spesielt og uvant i begynnelsen syntes jeg, men absolutt godt:-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg er fra nordvestlandet og med en mormor fra Kristiansund fikk jeg tidlig smaken på Bacalao. Bacalao har definitivt alltid vært livretten min!

På Rimi får du faktisk kjøpt små pakker ferdig filetert klippfisk i biter (iallefall her jeg bor....). Litt usikker på om de har dette i Oslo eller andre steder da...?

Min erfaring med ferdig filetert klippfisk kjøpt i butikken, er at den ikke bør vannes ut så lenge som det står på pakken. Bacalao må ha akkurat passe smak av salt for å være god, og tilføsel av salt før servering blir ikke det samme...

Lykke til - Håper du finner klippfisk da :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...