Gå til innhold

Vatikanet og Bush dreper undertrykte kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Biskop Gunnar Stålsett mener Vatikanet i allianse med konservative politiske krefter i USA dreper undertrykte kvinner ved å bannlyse bruk av kondom.

- Vatikanet gjør seg medskyldige i den største humanitære katastrofen verden har vært vitne til."

Kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article251571.ece

Det er hevet over enhver tvil at slike forstokkede holdninger fører til enda flere dødsfall.

Skremmende! Men hvordan får vi stoppet gærningene?

Med vennlig hilsen

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

46

• Goliath

15

• Scholar

15

• Grip

14

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stått opp for tidlig? I USA er utbredelsen av aids/hiv relativt lav.

Hiv/aids har sin største utbredelse i Afrika (sør for Sahara) og Sør/sørøst-Asia.

Bush (eller paven) har neppe særlig påvirkningskraft når det velges prevensjonsmiddel i disse områdene.

Det er greit at du må lette litt av trykket fra usa-hatet ditt, men har du ikke noe bedre å komme med? Noe som i alle fall har snev av relevanse?

Skrevet

Stått opp for tidlig? I USA er utbredelsen av aids/hiv relativt lav.

Hiv/aids har sin største utbredelse i Afrika (sør for Sahara) og Sør/sørøst-Asia.

Bush (eller paven) har neppe særlig påvirkningskraft når det velges prevensjonsmiddel i disse områdene.

Det er greit at du må lette litt av trykket fra usa-hatet ditt, men har du ikke noe bedre å komme med? Noe som i alle fall har snev av relevanse?

Det er greit at du er uvitende, Grip. Alle kan ikke vite alt om alt - men HIV/AIDS er faktisk et så alvorlig problem at man nærmest plikter å sette seg inn i det.

Bush sine utsendinger er i disse dager i den internasjonale AIDS-konferansen i Bangkok, hvor man legger føringer for hvordan man skal bekjempe epidemien på verdensbasis.

Det kan faktisk ikke bli stort mer relevant.

Sett deg inn i historien FØR du svarer.

Skrevet

Det er greit at du er uvitende, Grip. Alle kan ikke vite alt om alt - men HIV/AIDS er faktisk et så alvorlig problem at man nærmest plikter å sette seg inn i det.

Bush sine utsendinger er i disse dager i den internasjonale AIDS-konferansen i Bangkok, hvor man legger føringer for hvordan man skal bekjempe epidemien på verdensbasis.

Det kan faktisk ikke bli stort mer relevant.

Sett deg inn i historien FØR du svarer.

Jeg vet faktisk en del om den konferansen du viser til. Man kan ha mange syn på aktuelle tiltak mot aids, men å legge skylda på USA blir nok litt for enkelt, som du vet.

Skrevet

Ja han terper på det same, Stålsett...

Ja, han er (i motsetning til mange religiøse) faktisk en rimelig fornuftig mann.

Hvis det var flere som han, ville mange uskyldige liv vært spart.

Skrevet

Jeg vet faktisk en del om den konferansen du viser til. Man kan ha mange syn på aktuelle tiltak mot aids, men å legge skylda på USA blir nok litt for enkelt, som du vet.

Om det er USA, Iran eller Vatikanet som er imot kondomer er irrelevant. Faktum er at USA ødelegger for forebyggende arbeid.

Skrevet

Om det er USA, Iran eller Vatikanet som er imot kondomer er irrelevant. Faktum er at USA ødelegger for forebyggende arbeid.

Det er relativt små grupper i USA som er i mot bruk av kondom.

USA gir betydelige midler til bekjempelse av aids/hiv gjennom ulike organisasjoner, og blant mottakerne finnes det sikkert noen få som mener avholdenhet er den beste løsning.

Men størstedelen av pengene går til organisasjoner med et pragmatisk syn på slikt, vil jeg tro.

Vi får håpe at det om en stund vil foreligge en vaksine mot styggedommen.

(Og hvor tror du den vil bli funnet opp? USA, selvsagt.)

Skrevet

Det er relativt små grupper i USA som er i mot bruk av kondom.

USA gir betydelige midler til bekjempelse av aids/hiv gjennom ulike organisasjoner, og blant mottakerne finnes det sikkert noen få som mener avholdenhet er den beste løsning.

Men størstedelen av pengene går til organisasjoner med et pragmatisk syn på slikt, vil jeg tro.

Vi får håpe at det om en stund vil foreligge en vaksine mot styggedommen.

(Og hvor tror du den vil bli funnet opp? USA, selvsagt.)

Du skriver: "Det er relativt små grupper i USA som er i mot bruk av kondom."

"Men størstedelen av pengene går til organisasjoner med et pragmatisk syn på slikt, vil jeg tro."

Ja, det "skulle man tro", men poenget er jo nettopp at det IKKE er slik "man skulle tro"!

Sett deg inn i hva disse tullingene til Bush faktisk forfekter.

Skrevet

Du skriver: "Det er relativt små grupper i USA som er i mot bruk av kondom."

"Men størstedelen av pengene går til organisasjoner med et pragmatisk syn på slikt, vil jeg tro."

Ja, det "skulle man tro", men poenget er jo nettopp at det IKKE er slik "man skulle tro"!

Sett deg inn i hva disse tullingene til Bush faktisk forfekter.

Hvis du hevder at USA's innsats mot aids kun (eller hovedsaklig) kanaliseres gjennom organisasjoner som prediker seksuell avholdenhet, synes jeg nesten du bør dokumentere det.

Det er nok lettvinte påstander uten dekning...igjen.

Når det utvikles en vaksine - i USA selvsagt - finner du nok andre knagger å henge usa-hatet ditt på.

Skrevet

Hvis du hevder at USA's innsats mot aids kun (eller hovedsaklig) kanaliseres gjennom organisasjoner som prediker seksuell avholdenhet, synes jeg nesten du bør dokumentere det.

Det er nok lettvinte påstander uten dekning...igjen.

Når det utvikles en vaksine - i USA selvsagt - finner du nok andre knagger å henge usa-hatet ditt på.

Kan du ikke finne noen andre "argumenter" enn mitt påståtte "USA-hat"?

Jeg antar at du ikke var enig i alt Jaglands regjering gjorde? Er det derfor passende å kalle deg "Norges-hater"?

Skrevet

Ja, han er (i motsetning til mange religiøse) faktisk en rimelig fornuftig mann.

Hvis det var flere som han, ville mange uskyldige liv vært spart.

Stålsett er sannsynligvis utilregnelig. Han er jo muslimers fremste forsvarer her i landet, og overser glatt det faktum av det er muslimers patriarkalske holdning til kvinner som er en av hovedårsakene til veksten i antall aids-tilfeller.

Vi kunne heller sendt en apekatt til Bangkok.

Skrevet

Kan du ikke finne noen andre "argumenter" enn mitt påståtte "USA-hat"?

Jeg antar at du ikke var enig i alt Jaglands regjering gjorde? Er det derfor passende å kalle deg "Norges-hater"?

Men det er da påfallende at du overser at de fleste, viktige medisinske bidrag til folks helse er kommet nettopp fra USA.

Aids-gåten har de ennå ikke løst, men det kommer nok.

Hvordan folk i Afrika praktiserer sex, er ikke USA's ansvar.

Skrevet

Stålsett er sannsynligvis utilregnelig. Han er jo muslimers fremste forsvarer her i landet, og overser glatt det faktum av det er muslimers patriarkalske holdning til kvinner som er en av hovedårsakene til veksten i antall aids-tilfeller.

Vi kunne heller sendt en apekatt til Bangkok.

*ler*

Du har ikke fått med deg at Bushs og "patriakalske muslimers" syn på dette er sammenfallende, og i motsetning til Stålsetts syn?

Tilegn deg litt kunnskap FØR du skriver!

Skrevet

Men det er da påfallende at du overser at de fleste, viktige medisinske bidrag til folks helse er kommet nettopp fra USA.

Aids-gåten har de ennå ikke løst, men det kommer nok.

Hvordan folk i Afrika praktiserer sex, er ikke USA's ansvar.

Jo, det er NETTOPP USAs ansvar når de bekjemper kondom-bruk! Det er jo hele poenget!

Gjest QuePasta
Skrevet

*ler*

Du har ikke fått med deg at Bushs og "patriakalske muslimers" syn på dette er sammenfallende, og i motsetning til Stålsetts syn?

Her håper jeg virkelig du tar feil, ellers så blir jeg alvorlig bekymret for hr Stålsett.

Bush har i det siste gått massivt ut med støtte til Ugandas anti-aids-program, og brukt det som eksempel på en virkningsfull strategi for å få kontroll på spredningen. Ugandas aids-kampanjer baserer seg på massiv utdeling og tilgjengeliggjøring av kondomer og informasjon om sykdommem, hvordan den smitter, og hvordan man kan beskytte seg til hele befolkningen.

Skrevet

Her håper jeg virkelig du tar feil, ellers så blir jeg alvorlig bekymret for hr Stålsett.

Bush har i det siste gått massivt ut med støtte til Ugandas anti-aids-program, og brukt det som eksempel på en virkningsfull strategi for å få kontroll på spredningen. Ugandas aids-kampanjer baserer seg på massiv utdeling og tilgjengeliggjøring av kondomer og informasjon om sykdommem, hvordan den smitter, og hvordan man kan beskytte seg til hele befolkningen.

Hvor er det Bush støtter generell kondombruk?

Med vennlig hilsen

Skrevet

*ler*

Sør, da.

Kvinnefrigjøringen som har skjedd i Vesten fra 60-tallet har sitt utspring i USA.

Dessuten tenker du vel ikke på Bush når du bestemmer deg for gummi eller ikke. Det samme gjelder nok afrikanerne.

Som vanlig fratar du alle med brun hudfarge ansvar for egen situasjon.

Skrevet

Sør, da.

Kvinnefrigjøringen som har skjedd i Vesten fra 60-tallet har sitt utspring i USA.

Dessuten tenker du vel ikke på Bush når du bestemmer deg for gummi eller ikke. Det samme gjelder nok afrikanerne.

Som vanlig fratar du alle med brun hudfarge ansvar for egen situasjon.

Grip - kvinnekampen startet faktisk mange ÅR før det du nevner.

Det er ikke snakk om å "tenke på Bush" (hvilket nok vil være prevensjon nok for de fleste!) men å bekjempe finansiering av kondomer.

Gjest QuePasta
Skrevet

Hvor er det Bush støtter generell kondombruk?

Med vennlig hilsen

Hvor?

På penis?

USAs 15 milliarder dollars-program (Det er over 100 milliarder kroner) for bekjemping av aids og hiv baserer seg bla. på utdeling av kondomer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...