Gå til innhold

DC++ HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har hatt dette programmet ei stund nå, men så lenge jeg ikke skjønner noe av det så får jeg ikke brukt det til stort... Gjør et nytt forsøk i dag.

Noen som kan dette programmet? Tror jeg har klart å connecte meg til en hub nå. Hva gjør jeg videre nå for å få lastet ned musikk?

Gir snart opp hele greia...

Pappa Bjørn
Skrevet

sSøk på det du skal ha og dobbeltklikk på valgt fil i resultatlisten. Det er da ikke noe vanskelig å bruke dette programmet altså, så dersom du ikke klarer å få til et søk så er det noe annet galt.

Husk at dette programmet betinger deling. Deler du ikke en viss mengde avhengig av hub, så blir du sparket ut.

Gjest lille rosinen
Skrevet

sSøk på det du skal ha og dobbeltklikk på valgt fil i resultatlisten. Det er da ikke noe vanskelig å bruke dette programmet altså, så dersom du ikke klarer å få til et søk så er det noe annet galt.

Husk at dette programmet betinger deling. Deler du ikke en viss mengde avhengig av hub, så blir du sparket ut.

Men når jeg trykker på search så kommer det ikke opp noen filer. Har prøvd å søke både på artist og sang. Men det skjer ingenting...

Må jeg gå inn på en enkelt person? Må være inne på en hub sant?

Hva kan være galt? Siden jeg ikke får dette til...

Har ingen filer å dele, for jeg får jo ikke lastet ned noen jo! Må vel få muligheten til å komme meg inn i spillet først vel?

Sku'kke være lett detta gitt...

Pappa Bjørn
Skrevet

Men når jeg trykker på search så kommer det ikke opp noen filer. Har prøvd å søke både på artist og sang. Men det skjer ingenting...

Har ingen filer å dele, for jeg får jo ikke lastet ned noen jo! Må vel få muligheten til å komme meg inn i spillet først vel?

Neida, så lenge du er innlogget i noen hubber så vil søkingen gjøres i alle hubber du er i og da vil du finne det du leter etter. Sjekk bare at ikke du er disconnected fra hubbene (det står på toppen der navnet på hubben står). Du burde forsøke å få dette til å funke, for dette er absolutt den beste å bruke.

Costa1365380367
Skrevet

Nå bruker jeg en litt annen versjon av DC++, men oDC er ganske likt DC++ så jeg svarer likevel :)

Men først litt om hub'er:

-Mange hub'er krever at du har en minimum 'share', dvs x-antall gigabytes/megabytes med data. Mange krever ingenting. Hvis du ikke oppfyller dette kravet, så blir du ofte kastet videre til en annen hub med andre krav, eller så kommer du ikke inn, og må forsøke en annen hub.

-Mange hub'er krever at du har x-antall åpne 'slots' slik at folk kan laste ned fra deg, ofte så er minimum 3 åpne 'slots'.

Se: File -> Settings -> Sharing.

(du kan prøve 3 slots)

-Noen få hub'er krever at du kommer fra en spesifikk Internett leverandør for at du skal få tilgang, for eks Bredbåndsfabrikken i Norge og Sverige (dette for å sikre høy hastighet).

-Noen hub'er kaster deg ut hvis du deler ut ting du ikke skal dele ut, for eks c:\windows\ er ikke så lurt å 'share' :)

-Noen hub'er er spesifikke, og krever derfor at du ikke kommer tomhendt, så de kan for eks kreve at du har musikk fra før av.

Hub'ene skriver ofte hva de krever i 'Description' feltet når du laster ned 'Public Hub' list.

For eks: [DC++/ODc only][60GB][Min 1 slots]

Du starter ved å laste ned 'Public Hub' list (Hubs -> Public Hubs).

Etter noen sekunder så vil det dukke opp noen tusen hub's som du kan velge blant.

Det blir lettere å sortere ut potensielle hub'er hvis du bruker 'Filter' feltet i 'Public Hubs' vinduet. Skriv for eks mp3 slik at kun hub'er med mp3 i description feltet dukker opp.

Hvis du høyreklikker på en hub så kan du velge mellom 'Connect' og 'Add to Favorits'.

Ofte når du kobler deg til, så popper det opp flere vinduer med div info/hub-regler, disse kan du stenge, følg med på hva som skjer i hoved vinduet til hub'en, for der står det om du kobles til eller om du blir kastet videre.

Når du har klart å koble deg til, så vil det dukke opp nicknames til andre folk til høyre, mens man kan chatte i hoveddelen av vinduet (nickname feltet kan forresten skjules hvis man ønsker det, men jeg orker ikke tenke på at du muligens har skjult det feltet :) ).

Hvis hub vinduet er nesten helt tomt, og det står 'connecting', så er du ikke koblet til.

Søkevinduet skal være helt greit å bruke.

Jeg tror dette begynner å bli langt nok :)

Jeg kunne ha lagt ut noen adresser du kunne ha forsøkt, men da blir vel innlegget mitt slettet.

Håper du får det til :)

Skrevet

Jeg bruker ogsp DC++ og det funker nå utmerket. Litt vanskeligere å sette seg inn i i begynnelsen men når du først har fått det til så får du tak i det meste.

Jeg hadde samme problemet som du at jeg ikke fikk søkt. Det løste jeg ved å koble fra den innebygde brannmuren i win xp.

Gå til kontrollpanel - nettverksttilkobliger - egenskaper - avansert.

Skrevet

Jeg bruker ogsp DC++ og det funker nå utmerket. Litt vanskeligere å sette seg inn i i begynnelsen men når du først har fått det til så får du tak i det meste.

Jeg hadde samme problemet som du at jeg ikke fikk søkt. Det løste jeg ved å koble fra den innebygde brannmuren i win xp.

Gå til kontrollpanel - nettverksttilkobliger - egenskaper - avansert.

glemte å si at under avansert trykker du vekk krysset for Brannmur. Da skulle alt funke prima. Lykke til : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...