Gå til innhold

Farger til forskjellige rom...hjelp?! ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal plukke ut farger til rommene i huset.

Har funnet en del men er noe usikker på noen av rommene.

Har lyst til at gang,stue og kjøkken skal "passe" sammen.

Ser for meg litt "skitne" farger , men lyse, som går i noe alla mocca/terakotta/sandfarge.

Noen som har tips eller noen gode forslag?

Kjøkkenet er i kirsebær med skifer-fliser og stål-interiør.

Gangen har de samme flisene som på kjøkkenet.

Stuen har noen store vinduer og en skinnsofa som er antikk brun.

Forslag mottas med takk ; da jeg ikke er noe flink med å plukke ut riktige farger ;o)

Også ; hvis jeg liker mørkeblå farger på gardiner/sengetøy , hvilken farge hadde da vært fin på veggen?

Fortsetter under...

serendipity
Skrevet

Jotun (Strax) har en serie som heter den frodige (fargepalett) Disse fargene harmonerer godt sammen. Om du skal ha mørkeblå tekstiler på soverrommet er kanskje den svale paletten penest ?

Skrevet

Jotun (Strax) har en serie som heter den frodige (fargepalett) Disse fargene harmonerer godt sammen. Om du skal ha mørkeblå tekstiler på soverrommet er kanskje den svale paletten penest ?

Takk skal du ha ;o)

Har ikke vært i butikken enda ; fargene skal plukkes ut neste uke,men har kjøp et par blader som viser forskjellige varianter.

Men lett er det ikke!

Forrige gang vi bygget ble alle fargene i huset totalt misslykket...knall gult,knall rosa, knall grønt , etc.

På de små bitene de viser ser jo alt mye lysere ut!

serendipity
Skrevet

Takk skal du ha ;o)

Har ikke vært i butikken enda ; fargene skal plukkes ut neste uke,men har kjøp et par blader som viser forskjellige varianter.

Men lett er det ikke!

Forrige gang vi bygget ble alle fargene i huset totalt misslykket...knall gult,knall rosa, knall grønt , etc.

På de små bitene de viser ser jo alt mye lysere ut!

Ja, det er kjempe vanskelig. Vi har samme farge i sute og hall, men lyset er helt forskjellig så fargene ser absolutt ikke like ut. Vi har mye mer lys i stuen enn i hallen, og det er få som kan tro at det er samme farge :-)

Skrevet

Ja, det er kjempe vanskelig. Vi har samme farge i sute og hall, men lyset er helt forskjellig så fargene ser absolutt ikke like ut. Vi har mye mer lys i stuen enn i hallen, og det er få som kan tro at det er samme farge :-)

Leste blant annet at terakotta fargen ser helt forskjellig ut etter hvilket lys som er i rommet...at den skifter farge rett og slett.

Hørtes smart ut det du skrev og skal tenke over den ideen , fordi vi får dobbel glass dør fra hallen inn til stua.

Annonse

Skrevet

Da jeg malte stuen i påsken, brukte jeg 2 farger som heter Nevada og Toast. Disse ble kjempefine og stua lys og fin.

Gjest Rusle
Skrevet

Da jeg malte stuen i påsken, brukte jeg 2 farger som heter Nevada og Toast. Disse ble kjempefine og stua lys og fin.

Er ikke Nevada ganske mørk på fargekartet? Akkurat det synes jeg er vanskelig, at fargene blir annerledes enn på fagekartet.

Skrevet

Er ikke Nevada ganske mørk på fargekartet? Akkurat det synes jeg er vanskelig, at fargene blir annerledes enn på fagekartet.

Både Nevada og Toast viste seg å bli lysere enn på fargekartet. Jeg tok de ut utifra maleprøver hos fargehandelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...