Gå til innhold

Alcidua eller Ayia Napa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal rømme fra regnet. Ser på hva som er igjen av plsser for denne sommeren og jeg sitter igjen med disse to stedene. Har to barn (2 og 3 år). Liker å ha alt i gangavstand...syns det blir stressende med buss, taxi eller bil for å komme til strand eller sentrum.

Noen som har vært på disse stedene?

Er det "sentrum" langs hele Alcudiastranden eller bare inne i havneområdet?

Er det fin strand i sentrum på Ayia Napa eller er denne for liten?

Hvilke av stedene har flest butikker om man vi kikke litt på kveldstid?

Hvordan er prisnivåene - hvor lever vi billigst?

Er det mye nivåforskjeller disse stedene?

Gjest Pricilla
Skrevet

hei! Var på ayia napa for to år siden, og vil ikke tilbake. Da var jeg 21 og klar for fest, men det ble rett og slett for mye! Gikk ikke an å gå ut i byen for å spise en hyggelig middag.. Ble dratt i alle retninger av folk som jobbet for å få kunder på deres barer.

Vi lå på et sun garden hotell, panthea village - og hotellet var veldig fint der. Var lege der hver morgen tilfelle man ble syk, og var hele tiden guider der. Strendene var flotte, Vi tok buss fem minutter til stranda. Var ikke strender i nærheten av byen.. det var på en måte en buegate, du kunne gå rundt og ned til hovedveien. Var masse bråk og utesteder, ikke så mange kosleig restauranter. MEN det var dritdyrt der! Det er en av grunnene til at jeg ikke vil tilbake. Koa nesten like mye som i Norge for å gå ut.. Kosta vel 180 for en middag ute, 225,- kr for en vodka flaske... Så der lever dere ikke billig.

God tur uasett hvor dere ender opp! ; )

Skrevet

Jeg har vært på Alcudia 4 ganger! Men da var jeg liten. Første gang var jeg 7. Siste gang var jeg 12 år tror jeg. Det var jo familieturer, og vi hadde det kjempegøy. Søstera mi var der i fjor med ei venninne, og de hadde med seg hver sin datter.

Vel, jeg var så liten så jeg husker ikke så mye om sentrum... husker leke-butikkene ;) Restaurantene husker jeg litt av, og kan ikke si noe negativt. Mye underholdning på hotellene om kvelden. Vi reiste med Ving, og har bodd på Tropic Garden (som har endra navn nå, husker ikke til hva. Viva Tropic, kanskje?) og Alcudia Garden. Likte best førstvevnte. Kort vei til stranden.

Skrevet

Alcudia skal jeg uttale meg om, men Ayia Napa er paradiset for fjortisfyllikene. Det er en OK strand i byen, men svært mange hoteller ligger utenfor sentrum. Å spasere i sentrum om kvelden er nesten umulig uten å bli spydd på, pissa på, tråkka på, tråkke i knust glass, etc. Dette er satt litt på spissen, men ikke så veldig langt fra sannheten. For all del, ikke reis uspesifisert dit, ikke med små unger. Vi havnet på et dritthotell (Pambos Magic), naboen reiste med ei jente på ca 10-12. De tilbragte mesteparten av tiden i sjokktilstand på "balkongen". Med en relativt stor sjanse for temp rundt 40, så er risikoen for at ungene blir dårlige, ganske stor.

På plussiden så var gresk kypriotene veldig trivelige.

Gjest Meline
Skrevet

Gavekort på fotpleie og frisør kanskje?

Oops, dette ble feil, sorry.

Skrevet

Jeg var i Ayia Napa i 2001, og i Aludia nå i år. Kom faktisk hjem i går :)

Har selv tre barn på 9, 4 og 1, og det er ikke tvil om at jeg vil anbefale Alcudia. En nydelig plass med deilige, langgrunne strender. Vi bodde på Sunwing Resort Nuevas Palmeras i 14 dager, ca en km fra sentrum/havnen - du kan gå hele veien langs strandpromenaden. Hotellet lå på stranden, så det var bare å hoppe i havet :)

I løpet av 14 dager så jeg ikke en eneste full person (i sterk motsetning til Ayia Napa, der svært mange var ravende fulle).

I tillegg synes jeg Kypros var mye dyrere, og egentlig uten sjarm og særpreg.

Alcudia er drømmereisemålet for alle som har små barn - dra dit!

Gjest thetraveller
Skrevet

Alcudia, uten tvil. Der er det fint for barn, billig å leve, og ikke noen typisk partyby slik som Ayia Napa er.

I Ayia Napa er alt svindyrt... jeg har vært begge steder, og levde absolutt billigst på Mallorca.

Skrevet

Jeg var i Ayia Napa i 2001, og i Aludia nå i år. Kom faktisk hjem i går :)

Har selv tre barn på 9, 4 og 1, og det er ikke tvil om at jeg vil anbefale Alcudia. En nydelig plass med deilige, langgrunne strender. Vi bodde på Sunwing Resort Nuevas Palmeras i 14 dager, ca en km fra sentrum/havnen - du kan gå hele veien langs strandpromenaden. Hotellet lå på stranden, så det var bare å hoppe i havet :)

I løpet av 14 dager så jeg ikke en eneste full person (i sterk motsetning til Ayia Napa, der svært mange var ravende fulle).

I tillegg synes jeg Kypros var mye dyrere, og egentlig uten sjarm og særpreg.

Alcudia er drømmereisemålet for alle som har små barn - dra dit!

Fint der! Min mor og jeg bodde på Las Piramides rett bak hotellet "deres" som vi spiste forkost på - men det var i 1990 da.

Jeg driver akkurat nå og ser etter restplasser for 12-åringen og meg selv :)

*litt flyskrekk da..*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...