Gjest bare en Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Politiet og skoler kan ta kopi for deg og stemple det med rett kopi 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 aetat hvis du står som arbeidssøker der. Da er det gratis hvis ikke tror jeg du kan få det ved å betale. 0 Siter
Gjest ikke undertegnet nå Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Servicetorget i kommunen, rådhuset, biblioteket, politiet.. 0 Siter
shandy Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Politiet og skoler kan ta kopi for deg og stemple det med rett kopi Posten også, og faktisk så kan du kopiere hjemme å skrive under selv. Hvis de vil være helt trygge, og/eller vil sjekke for sikkerhets skyld, så kan de ringe de du har attest fra. Rett kopi, kan du jo få hvem som helst til å skrive under på. Er ikke papirene ekte, så er det vedkommende selv som får svi. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Posten også, og faktisk så kan du kopiere hjemme å skrive under selv. Hvis de vil være helt trygge, og/eller vil sjekke for sikkerhets skyld, så kan de ringe de du har attest fra. Rett kopi, kan du jo få hvem som helst til å skrive under på. Er ikke papirene ekte, så er det vedkommende selv som får svi. Posten kan ikke attestere lenger. De er ikke lenger offentlige men private. 0 Siter
shandy Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Posten kan ikke attestere lenger. De er ikke lenger offentlige men private. Joda de kan, og det blir godtatt. Det vet jeg av egen erfaring Også det å kopiere fra egen maskin - det er gjort her, og da er man selv ansvarlig for hva man skriver under på. Det er mulig at det er riktig som du sier: ang. regler i sin helhet, men praksisen fungerer helt annerledes. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Joda de kan, og det blir godtatt. Det vet jeg av egen erfaring Også det å kopiere fra egen maskin - det er gjort her, og da er man selv ansvarlig for hva man skriver under på. Det er mulig at det er riktig som du sier: ang. regler i sin helhet, men praksisen fungerer helt annerledes. De vil ikke her på Grünerløkka men vi bor ikke så langt fra Arbeidskontoret så dattera mi stakk dit ned. Så praksisen varierer nok. 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Posten også, og faktisk så kan du kopiere hjemme å skrive under selv. Hvis de vil være helt trygge, og/eller vil sjekke for sikkerhets skyld, så kan de ringe de du har attest fra. Rett kopi, kan du jo få hvem som helst til å skrive under på. Er ikke papirene ekte, så er det vedkommende selv som får svi. "Rett kopi, kan du jo få hvem som helst til å skrive under på." Det er vel ikke bare-bare å få tak i et rett kopi-stempel? Jeg har blitt spurt om å attestere kopier de har kopiert selv, men gjør det ikke. Det jeg skriver under på at er rett kopi, det er det jeg kopierer fra originalen. 0 Siter
shandy Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 De vil ikke her på Grünerløkka men vi bor ikke så langt fra Arbeidskontoret så dattera mi stakk dit ned. Så praksisen varierer nok. Når jeg tar kopi av rett kopi, så er den gyldig - dette fordi jeg skriver under selv. Mulig det er som Åsemor sier i enkelte tilfeller, men jeg har ikke opplevd det. Nå er det så klart forskjell fra skole til skole, samt utdannelse og hva man skal ha arbeid som. Helt klart. Jeg for min del, pleide å troppe opp på det stedet jeg hadde søkt ( det gjaldt jobb), og fikk det til også Det at jeg har blitt syk, kan jeg desverre ikke noe for. Skulle gjerne byttet med hvem som helst - og da mener jeg en av mine bedre dager. Ikke når jeg har det for vondt - det unner jeg ikke noen av dere å oppleve. Selv ikke EN dag. Jeg har imidletid nå kommet inn på universitetet, og det uten gymnaset. Dette er pga. særdeles gode karakterer fra det jeg har gått på, samt flotte attester fra de jeg har jobbet for. Akk og ve, klarer jeg dette tro. Jeg er både spent og glad, men holder helsen min. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Når jeg tar kopi av rett kopi, så er den gyldig - dette fordi jeg skriver under selv. Mulig det er som Åsemor sier i enkelte tilfeller, men jeg har ikke opplevd det. Nå er det så klart forskjell fra skole til skole, samt utdannelse og hva man skal ha arbeid som. Helt klart. Jeg for min del, pleide å troppe opp på det stedet jeg hadde søkt ( det gjaldt jobb), og fikk det til også Det at jeg har blitt syk, kan jeg desverre ikke noe for. Skulle gjerne byttet med hvem som helst - og da mener jeg en av mine bedre dager. Ikke når jeg har det for vondt - det unner jeg ikke noen av dere å oppleve. Selv ikke EN dag. Jeg har imidletid nå kommet inn på universitetet, og det uten gymnaset. Dette er pga. særdeles gode karakterer fra det jeg har gått på, samt flotte attester fra de jeg har jobbet for. Akk og ve, klarer jeg dette tro. Jeg er både spent og glad, men holder helsen min. Sykdom pleier som regel ikke å være selvvalgt ) men noen ganger undrer jeg over om folk tror det ( Skal du begynne på universitetet? Det høres spennende ut. Mange morsomme ting man kan ta der. Skal du ta fullt studie eller for da synes jeg du er modig. Heldigvis er studiene som regel ikke lagt opp til at man må møte hver eneste forelesning. Men nå er det lenge siden jeg gikk der da. Lykke til da ) 0 Siter
petter smart Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Posten også, og faktisk så kan du kopiere hjemme å skrive under selv. Hvis de vil være helt trygge, og/eller vil sjekke for sikkerhets skyld, så kan de ringe de du har attest fra. Rett kopi, kan du jo få hvem som helst til å skrive under på. Er ikke papirene ekte, så er det vedkommende selv som får svi. Det er kun offentlige kontorer som har lov å attestere. Det er sikkert mange som ikke tar dette så alvorlig å godtar attestering av hvem som helst, men ifølge loven er disse ugyldige. I tillegg har de kun lov å skrive under at det er rett kopi dersom de selv tar kopien eller får se og sammenligne med originalen. 0 Siter
shandy Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Sykdom pleier som regel ikke å være selvvalgt ) men noen ganger undrer jeg over om folk tror det ( Skal du begynne på universitetet? Det høres spennende ut. Mange morsomme ting man kan ta der. Skal du ta fullt studie eller for da synes jeg du er modig. Heldigvis er studiene som regel ikke lagt opp til at man må møte hver eneste forelesning. Men nå er det lenge siden jeg gikk der da. Lykke til da ) Full studie ja, og jeg har vært så dum at jeg har latt hodet bestemme - eller oppdragelsen min som sier at "du må aldri gi opp". Hodet fungerer jo, (men ikke som før etter en blødning på hjernen) og kroppen sier nei, og jeg får migreneanfall. Jeg skal prøve allikevel. Jeg gir aldri opp. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juli 2004 Skrevet 11. juli 2004 Full studie ja, og jeg har vært så dum at jeg har latt hodet bestemme - eller oppdragelsen min som sier at "du må aldri gi opp". Hodet fungerer jo, (men ikke som før etter en blødning på hjernen) og kroppen sier nei, og jeg får migreneanfall. Jeg skal prøve allikevel. Jeg gir aldri opp. Jeg kjenner den tanken ja. Snill pike syndromet kaller jeg det. Ikke ta for hardt i nå. Det skader bare deg sjøl og jeg snakker av erfaring. Det er bedre å bruke litt lenger tid og klare det enn å måtte gi opp fordi man overdrev. 0 Siter
shandy Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Jeg kjenner den tanken ja. Snill pike syndromet kaller jeg det. Ikke ta for hardt i nå. Det skader bare deg sjøl og jeg snakker av erfaring. Det er bedre å bruke litt lenger tid og klare det enn å måtte gi opp fordi man overdrev. Takk Dorthe, du er en sann venn. Men jeg mente ikke at mine foreldre presser, det har de aldri gjort. Jeg hadde regler når jeg bodde hjemme, og de måtte jeg følge. Tenkte ikke over det engang, det var sånn, OG JEG hadde det godt. Slik har mine barn det også, men de må gi - og de får tilbake. Hvis ikke så er jeg temmelig sta. Det er mulig jeg er for bestemt, men jeg tror ikke det. Tantungen min ville gjerne ha min datter på besøk - sånn sett fikk hun litt fri selv. Det er koselig å høre :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Takk Dorthe, du er en sann venn. Men jeg mente ikke at mine foreldre presser, det har de aldri gjort. Jeg hadde regler når jeg bodde hjemme, og de måtte jeg følge. Tenkte ikke over det engang, det var sånn, OG JEG hadde det godt. Slik har mine barn det også, men de må gi - og de får tilbake. Hvis ikke så er jeg temmelig sta. Det er mulig jeg er for bestemt, men jeg tror ikke det. Tantungen min ville gjerne ha min datter på besøk - sånn sett fikk hun litt fri selv. Det er koselig å høre :-) Det er vel heller deg selv som presser deg til det ytterste. Man skal orke det alle andre klarer. Ikke gi opp på en måte. Og hvis man er av det sta slaget så kan man holde på slik ganske mange år. Noen ganger ønsker jeg at jeg var av det slaget som greide å ta tingene som de er og gi opp. Men det ser ut som det er helt umulig. Jeg kan ta det med ro en periode men så er det på'n igjen. Og det jeg har klart å gi slipp på, slik som husvask og andre kjedelige saker ), er jeg så glad for at jeg har stoppet med slik at jeg kan konsentrere meg og bruke krefter på andre viktigere saker. 0 Siter
Gjest en-to-tre-4 Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Jeg pleier å gå til et firma her jeg bor som driver med kopiering av alt mulig, koster litt ekstra å få kopiene stemplet. 0 Siter
Mistera Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Joda de kan, og det blir godtatt. Det vet jeg av egen erfaring Også det å kopiere fra egen maskin - det er gjort her, og da er man selv ansvarlig for hva man skriver under på. Det er mulig at det er riktig som du sier: ang. regler i sin helhet, men praksisen fungerer helt annerledes. hmmm... jeg måtte tusen plasser jeg da jeg skulle sende avgårde søknad til skoler nå i høst, og den eneste som kunne gjøre det (iallefall her) var politiet, noe som tok ca to timer:) men det gjorde ikke noe for mannfolk i uniform er fine å se på 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.