Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker filmer som handler om mentalt forstyrrede gutter/menn. Eks donnie darko, american beauty (han naboen med kameraet) etc. Jeg liker thrillere og mystiske filmer. Noen tips?

Behøver absolutt ikke være store hollywood produksjoner, og kan godt være fremmedspråklig.

Jeg er en annen
Skrevet

Taxi driver er et must i så fall.

Kan jeg spørre hva som ligger bak akkurat dene preferansen (mentalt forstyrrede menn)?

Skrevet

Kan jeg spørre hva som ligger bak akkurat dene preferansen (mentalt forstyrrede menn)?

Nei vet ikke jeg, er bare noe med de som fanger min interesse. Altså på film. Eller på avstand. Ikke noen mennesker jeg vil rote meg borti...

De er så mystiske. Og jeg har alltid vært fascinert av det som er mystisk.

Skrevet

Og takk for tipset forresten. Har ikke sett den.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan jo vurdere Mystic River.

The Man Who Wasn't There.

De Mistenkte.

Look, Stock and Two Smoking Barrels.

Snatch.

Fight Club.

Mulholland Drive.

Twin Peaks (hele serien!).

Dette er filmer med en rekke karakterer jeg er helt sikker på at vil falle i smak hos deg.

Ellers må jeg si at Donnie Darko er en fantastisk film. En skam at den ikke har kommet til Norge før nå. Helt utrolig.

Skrevet

Identety, med han Northon fra Fight Club, handler om en meget mentalt forstyrret person, og jeg syntes denne filmen er bra...

Desse mentalt forstyrrede mennene, fasinerer meg også, da jeg har vært borti et par, også av det motsatte kjønn... kvinns...

Den der nye wild tinghs er også bra (merkelig filmsmak ja det har jeg)

Skrevet

De Mistenkte.

Snatch.

Fight Club.

Mulholland Drive.

Dette er filmer med en rekke karakterer jeg er helt sikker på at vil falle i smak hos deg.

Ellers må jeg si at Donnie Darko er en fantastisk film. En skam at den ikke har kommet til Norge før nå. Helt utrolig.

Må jeg virkelig se denne Donny Darko:) er den kommet på vidoy?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Må jeg virkelig se denne Donny Darko:) er den kommet på vidoy?

Du kan kjøpe den på dvd fra utlandet.

F.eks. herfra:

http://www.dvdsoon.com/show-title-details.xml?uid=30577

Omgjort til norske kroner snakker vi her om en drøy 50-lapp, og det er inklusive frakt.

Så klin til. Ikke heng deg opp i kjempekaninen du leser om (det høres jo ikke spesielt lurt ut...), og bestill.

En fantastisk film!

Skrevet

F.eks. herfra:

Omgjort til norske kroner snakker vi her om en drøy 50-lapp, og det er inklusive frakt.

Så klin til. Ikke heng deg opp i kjempekaninen du leser om (det høres jo ikke spesielt lurt ut...), og bestill.

En fantastisk film!

Hehe, jeg datt av da jeg så noe om en kjempekanin (!).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, jeg datt av da jeg så noe om en kjempekanin (!).

Det er mange som gjør det, og derfor går de glipp av en utrolig film!

Skrevet

F.eks. herfra:

En fantastisk film!

hmmm... tror jeg prøver på det:)

Har jo sett forfilmen, men har ikke skjønnt helt hva den handler om... så nå må jeg jo liksom bare se:)

Gjest Big Mac
Skrevet

Har jo sett forfilmen, men har ikke skjønnt helt hva den handler om... så nå må jeg jo liksom bare se:)

(Det er en sone 1-versjon. play.com har sone 2 for 5 pund, og platekompaniet selger den til 99. Det kommer visstnok også en "directors cut"-versjon med 20 min lenger spilletid (?) om noen måneder).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tviler på at du vil angre. Jeg tror ikke jeg har sett noen som ikke skamroser denne filmen.

En av de desidert beste filmene de siste årene, og en film som om 10 år ikke bare vil stå som den kultfilmen den står som nå, men en skikkelig klassiker!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Big Mac har rett. Jeg glemte å si at den jeg nå la ut link til krever at du har en spiller som kan spille sone 1-filmer.

Hvis den engelske versjonen finnes til 99 kroner på platekompaniet, kan du like gjerne gå for den.

Men sjekk ut om det er tekstmuligheter på filmen. Sone 1 versjonen har engelsk tekst, og det kommer godt med i denne filmen. Det er ikke alltid like godt å høre hva som blir sagt.

serendipity
Skrevet

"Historien om David Gale"

(thriller)

Den er KNALLBRA!!!! (og regissert av Alan Parker, som jo er en super regissør, men mest kjent for "musicals" antagelig.

Skrevet

Big Mac har rett. Jeg glemte å si at den jeg nå la ut link til krever at du har en spiller som kan spille sone 1-filmer.

Hvis den engelske versjonen finnes til 99 kroner på platekompaniet, kan du like gjerne gå for den.

Men sjekk ut om det er tekstmuligheter på filmen. Sone 1 versjonen har engelsk tekst, og det kommer godt med i denne filmen. Det er ikke alltid like godt å høre hva som blir sagt.

Min fantastiske spiller, spiller det jeg vil den skal spille:)

Jeg har sone fri tror jeg!

Men nå har jeg fått låne denne med en kompis, ca sånn nå! Og tenkte jeg skulle se den i kveld... forså å la han bestille den til meg, da han bestiller en del filmer..

Skrevet

Takk for mange gode tips! Nå ser jeg for meg det blir mye bra film på meg denne sommeren :) Været er jo så dårlig uansett...

Skrevet

De Mistenkte.

Snatch.

Fight Club.

Mulholland Drive.

Vet du om sesong 2 av Twin Peaks har kommet på DVD ennå? Jeg venter og venter på å få tak i den :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vet du om sesong 2 av Twin Peaks har kommet på DVD ennå? Jeg venter og venter på å få tak i den :D

Visstnok i september, men dato har vært satt mange ganger til nå.

Så jeg tror ikke noe på det før jeg ser den i butikken.

Inntil videre bør du kose deg med The Shield (får hele første sesong til under 200 kroner hos play!), og Sopranos sesong 1-4.

Da har du litt å gjøre mens du venter.

Ja! Du bør også vurdere å se Lars Von Triers Riget (sesong 1 og 2 for til sammen 199 kroner hos www.dvdstrax.no).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...