Gjest krølling Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Hei! Skal begynne på høgskole til høsten, men har ikke så mye peiling på ting.. Sett på hjemmesider og sånt, men er litt usikker. Angående fravær og sånt, er det på eget ansvar, slik at man møter opp selv, eller tar de fravær? Har jo en timeplan å følge, men er det strengt på fravær? Får man lekser og sånt, eller må man ta ansvar for å sette seg inn i ting selv? Litt dumt spurt kanskje, men lurer veldig... 0 Siter
tiliti Skrevet 12. juli 2004 Skrevet 12. juli 2004 Dette vil variere ut fra studiet og skoler. Noen studier har oppmøteplikt noen ganger, f.eks ved viktige eksperimenter/debatter osv, andre aldri og noen ofte. Noen forelesere gir deg obligatoriske oppgaver (Dette både for høgskoler og universiteter etter kvalitetsreformen), f.eks 1-4 obligatoriske oppgaver per fag. Disse vil bli sjekket og må som regel bli godkjent for å gå opp til eksamen. Noen lager også oppgaver i tillegg som du kan gjøre frivillig dersom du ønsker, men dette er langtfra alle. Disse sjekkes selvfølgelig ikke. Mange lærebøker har også egne oppgaver du kan gjøre. Jeg går et studie uten obligatorisk oppmøte, og med snitt 3 obligatoriske oppgaver per fag jeg tar (informatikk). 0 Siter
Scuba Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Det vareierer. Jeg studerte på HiST, og der tok de ikke fraværsmarkeringer. Det er obligatoriske øvinger/oppgaver som skal inn til bestemte datoer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.