Gå til innhold

høgskole

Anbefalte innlegg

Gjest krølling
Skrevet

Hei! Skal begynne på høgskole til høsten, men har ikke så mye peiling på ting.. Sett på hjemmesider og sånt, men er litt usikker. Angående fravær og sånt, er det på eget ansvar, slik at man møter opp selv, eller tar de fravær? Har jo en timeplan å følge, men er det strengt på fravær? Får man lekser og sånt, eller må man ta ansvar for å sette seg inn i ting selv?

Litt dumt spurt kanskje, men lurer veldig... :)

Skrevet

Dette vil variere ut fra studiet og skoler.

Noen studier har oppmøteplikt noen ganger, f.eks ved viktige eksperimenter/debatter osv, andre aldri og noen ofte.

Noen forelesere gir deg obligatoriske oppgaver (Dette både for høgskoler og universiteter etter kvalitetsreformen), f.eks 1-4 obligatoriske oppgaver per fag. Disse vil bli sjekket og må som regel bli godkjent for å gå opp til eksamen.

Noen lager også oppgaver i tillegg som du kan gjøre frivillig dersom du ønsker, men dette er langtfra alle. Disse sjekkes selvfølgelig ikke. Mange lærebøker har også egne oppgaver du kan gjøre.

Jeg går et studie uten obligatorisk oppmøte, og med snitt 3 obligatoriske oppgaver per fag jeg tar (informatikk).

Skrevet

Det vareierer.

Jeg studerte på HiST, og der tok de ikke fraværsmarkeringer. Det er obligatoriske øvinger/oppgaver som skal inn til bestemte datoer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...