Gå til innhold

Telefonterror

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Drar på hytta snart - langt bort og ikke til å nå.

De to (godt voksne) søstrene mine hisser seg opp over at vi (godt voksne, vi også) ikke har på mobiltelefonene når vi er der. For da kan de ikke ringe. Jeg sier at jeg vil ikke ha telefoner når vi er på hytta, jeg blir ringt og mailet ned til daglig i jobben.

Da sier de: Men VI kan vel ringe? Eller så kan vi jo bare sende små SMS'er?!??

Da har jeg lyst til å si net - for en SMS er som et prikk i skuldra: Hei, her er jeg! Se på meg nå!

Og jeg vil ikke se på andre enn sauene og fjellene og mannen min i de to stakkars ukene vi er ikke-kommunikado.

Rar? Jeg? Eller er de rare?

Gjest Saigon
Skrevet

Jeg synes de skal respektere ditt ønske. Uansett er det ditt valg. Du velger selv når og hvor du skal ha på mobilen. Andre får si hva de vil.

Skrevet

Voksne sønner har vel ikke slike forventninger uten at det gjennom hele livet deres har blitt lagt opp til det. Med mindre du er 80 år og de vil ha kontakt ut av bekymring, da. Så jeg mener du har deg selv å takke.

Gjest bebba
Skrevet

Dette er helt opp til deg. Hvis ikke det er noe spesielt, så ser jeg ingen grunn til at alle skal ha mobiltlf. på til alle døgnets tider alle dager i året.

Skrevet

Voksne sønner har vel ikke slike forventninger uten at det gjennom hele livet deres har blitt lagt opp til det. Med mindre du er 80 år og de vil ha kontakt ut av bekymring, da. Så jeg mener du har deg selv å takke.

Det står ikke sønnene, det står søstrene...!

Ærlig talt, de høres fullstendig mobilavhengige ut. Jammen bra dere viser dem et godt eksempel på å sette grenser!

Bare skru av den mobilen du, med god samvittighet!

Skrevet

De må da kunne respektere ditt ønske. Vil du ha fred og ro når du til vanlig har fullt opp, bør det være rimelig greit å forstå.

Evt. kan dere inngå en avtale om at du har mobilen avslått, men kommer til å sjekke en gang eller to i løpet av de to ukene og de har sendt noe. Hvis det skulle være noe spesielt.

Men egentlig er det helt opp til deg, og du bestemmer såklart om du vil være tilgjengelig eller ikke.

Personlig hadde jeg ikke greid det...jeg blir overrasket over meg selv hvis jeg har gått ut et par-tre timer uten mobil...

ja ja

Skrevet

Det står ikke sønnene, det står søstrene...!

Ærlig talt, de høres fullstendig mobilavhengige ut. Jammen bra dere viser dem et godt eksempel på å sette grenser!

Bare skru av den mobilen du, med god samvittighet!

Ok. Fikk det ikke helt til å rime, nei :-)

Forøvrig enig med deg.

Gjest mor i juni
Skrevet

Næsj, selvsagt har du rett til selv å bestemme hvorvidt andre skal få tak i deg eller ikke. :-)

Skrevet

Er de redd for at det skal tilstøte dere noe, kanskje?

Dere kan jo ta med en mobil, "just in case". Den trenger ikke slås på...

Selv er jeg mobilavhengig etter at jeg i laaaang tid har hatt alvorlig syke folk i familien. Folk måtte kunne nå meg (ups, for en setning "måtte kunne nå...")

:-))

Skrevet

Nei, det er du ikke.

Man bør da ikke være tilgjengelig hele døgnet. Eneste grunnen at jeg har telefonen på hele tida er ungene.

Og dattera mi legger stadig telefonen igjen hjemme eller slår den på lydløst og ser hun at jeg har ringt, ringer hun tilbake. Men hun er drittlei hele mobiltelefonen innimellom.

Angela1365380318
Skrevet

Det er påvisst at vi er mye mer stressa nå som vi har mobiltelefon. (å hvor er den, hvem ringer, hvem har ringt, der ikke jeg melding, nå piper noe er det min? osv) så helsemessig har dere bare godt av å stresse ned og hvile dere i to uker. Kun hværandre og ikke bli uavbrutt av sms ville gitt enkelte absinenser.

Så kos dere uten om dere vil:-)

Skrevet

Synes ikke du er rar.

Vi slår av telefonene når vi er på teltur på Hvaler vi. Slår de på for å sjekke om folk kommer og må hentes.

Er det viktig så kan folk legge igjen beskjed på svareren, så ringer vi tilbake når vi hører den.

Tenk det er ikke lenge siden vi IKKE hadde mobiltelefoner.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...