Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ekorn
Skrevet

Skal male eler beise et vitrineskap (slik som "alle" har) Det er umalt evt oljet(?). Er det noe spesiellt jeg må vaske det med først, eller er det bare å male ivei når jeg har fått tørket av støvet?

Skrevet

Jeg har nettopp malt mitt vitrineskap sånn, tørka av støv og malte i veg. Det ble et fint resultat det. Så man trenger ikke vaske det med noe spesielt nei.

Gjest ekorn
Skrevet

Jeg har nettopp malt mitt vitrineskap sånn, tørka av støv og malte i veg. Det ble et fint resultat det. Så man trenger ikke vaske det med noe spesielt nei.

Ok, det høres bra ut. Hvilken farge malte du? Stå å vipper mellom en lys farge, eller beise de mørke (mahogny)

Skrevet

Ok, det høres bra ut. Hvilken farge malte du? Stå å vipper mellom en lys farge, eller beise de mørke (mahogny)

Jeg malte den med mørk eik. Det ble veldig mørkt, men fint er det når veggen bak er i krem.

Gjest viktig !!
Skrevet

Hvis møbelet har blitt vasket med grønnsåpe eller lign. eller er oljet så skal man vaske med spesial vaskemiddel/rens som man kjøper i faghandel først.

Ellers kan man risikere at malingen vil flasse fort av....malingen "biter" ikke på såpe eller olje.

Gjest malemusa
Skrevet

Jeg ville gått over med et fint sandpapir før maling. Da sitter malingen bedre.

Skrevet

Jeg ville gått over med et fint sandpapir før maling. Da sitter malingen bedre.

Og før sandpapiret ville jeg vasket med sterk salmiakkoppløsning, for å fjerne eventuelle fettflekker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...