Gjest ekorn Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Skal male eler beise et vitrineskap (slik som "alle" har) Det er umalt evt oljet(?). Er det noe spesiellt jeg må vaske det med først, eller er det bare å male ivei når jeg har fått tørket av støvet? 0 Siter
emeline Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Jeg har nettopp malt mitt vitrineskap sånn, tørka av støv og malte i veg. Det ble et fint resultat det. Så man trenger ikke vaske det med noe spesielt nei. 0 Siter
Gjest ekorn Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Jeg har nettopp malt mitt vitrineskap sånn, tørka av støv og malte i veg. Det ble et fint resultat det. Så man trenger ikke vaske det med noe spesielt nei. Ok, det høres bra ut. Hvilken farge malte du? Stå å vipper mellom en lys farge, eller beise de mørke (mahogny) 0 Siter
emeline Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Ok, det høres bra ut. Hvilken farge malte du? Stå å vipper mellom en lys farge, eller beise de mørke (mahogny) Jeg malte den med mørk eik. Det ble veldig mørkt, men fint er det når veggen bak er i krem. 0 Siter
Gjest viktig !! Skrevet 13. juli 2004 Skrevet 13. juli 2004 Hvis møbelet har blitt vasket med grønnsåpe eller lign. eller er oljet så skal man vaske med spesial vaskemiddel/rens som man kjøper i faghandel først. Ellers kan man risikere at malingen vil flasse fort av....malingen "biter" ikke på såpe eller olje. 0 Siter
Gjest malemusa Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Ok, det høres bra ut. Hvilken farge malte du? Stå å vipper mellom en lys farge, eller beise de mørke (mahogny) Jeg ville gått over med et fint sandpapir før maling. Da sitter malingen bedre. 0 Siter
Atene Skrevet 14. juli 2004 Skrevet 14. juli 2004 Jeg ville gått over med et fint sandpapir før maling. Da sitter malingen bedre. Og før sandpapiret ville jeg vasket med sterk salmiakkoppløsning, for å fjerne eventuelle fettflekker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.