Gå til innhold

Oljing av kjøkkenbenk, trenger tips!

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøkkenbenk
Skrevet

Har en Ikea kjøkkenbenk i tre som er så tørr. Har brukt den oljen som fulgte med før, men synes det ikke virker som om den trekker seg langt nok inn i treet.

Har noen et tips om andre oljetyper jeg kan bruke? Eventuelt også hvor mye man bør pusse på forhånd?

På forhånd takk :-)

mil1365380270
Skrevet

Trenger bare pusse litt hvis det har blitt så tørt at det er ujevnheter/flekker.

Du får kjøpt møbelolje som blir en tykk hinne, men jeg tror du oljer for lite/pusser for mye. Jeg har samme benkeplaten, og oljer en gang i året.

Gjest Kjøkkenbenk
Skrevet

Trenger bare pusse litt hvis det har blitt så tørt at det er ujevnheter/flekker.

Du får kjøpt møbelolje som blir en tykk hinne, men jeg tror du oljer for lite/pusser for mye. Jeg har samme benkeplaten, og oljer en gang i året.

Takk for svar.

Hva slags møbelolje bruker du da?

mil1365380270
Skrevet

Takk for svar.

Den til utemøblene er en for edeltre, jeg har kjøpt på Plantasjen. Husker ikke produsentnavnet, noe norsk på "O", tror jeg... Med alle forbehold, tror jeg det er bilde av en nøtt utenpå...

Blir en glassklar, hard overflate, ser ut som lakk.

mil1365380270
Skrevet

Takk for svar.

Bare for at det ikke skal bli misforståelse; på kjøkkenbenken bruker jeg den fra IKEA.

Skrevet

Faxe treolje bruker vi. Pass ihvertfall på at du får en olje som kan brukes der det lages mat - det vil si giftfri.

Gjest Kjøkkenbenk
Skrevet

Faxe treolje bruker vi. Pass ihvertfall på at du får en olje som kan brukes der det lages mat - det vil si giftfri.

Takk for svar. Hvor får du kjøpt Faxe treolje?

Skrevet

Takk for svar. Hvor får du kjøpt Faxe treolje?

Jernvarehandelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...