Gå til innhold

Hva gjør man

Anbefalte innlegg

scallywag1365380721
Skrevet

Bruttern har plutselig bestemt at han skal gifte seg med samboer gjennom siste 7 årene. Invitasjon kom med 6 ukers varsel. Problemet er at vi har bestillt tur til Roma ifm vår egen 10 års bryllupsdag samme helg. Dette gjorde vi for ca 6 mnd siden. Det er hans andre bryllup så jeg føler vel egentlig ikke at det er noen krise om vi ikke er der.

Men hva synes dere ?

Gjest alive&kicking
Skrevet

får dere ikke booket om turen, så drar dere til Roma. Enkelt og greit.

Angela1365380318
Skrevet

Kommer an på hvor nært forhold deere har. Er dere nære synest jeg godt du kunne komme, men du høres ikke så positiv ut til det at han skal gifte seg, så da er det kansje best å la være å gå.

10års bryllupsdag er jo også stort for deg og din mann.

Skrevet

Min søster og jeg er _veldig_ veldig nære. Jeg hadde booket om turen prompte. Men du må jo vurdere selv da. Hadde det vært bryllupet til min manns bror f.eks, så hadde jeg reist. Gubben og hans bror er ikke _så_ nære igjen...

Skrevet

Høres litt rart ut at det ikke er så farlig i og med at han har vært gift før.

Gjest reis du
Skrevet

Det blir vel bryllup selv om ikke du er der. Når man sender invitasjoner med så kort varsel må man være forberedt på at andre planer kan være lagt for lenge siden.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ikke dra på bryllypet til din egen bror?? Wow..

Jeg hadde blitt veldig såret om broren min prioriterte ferie i stedet for bryllupet mitt.

mil1365380270
Skrevet

Du viser lite repsekt for forholdet hans, når du sier det ikke er så nøye, siden det er andre gangen. Hvis det ikke er samme dama han gifter seg med, da...

Jeg hadde avbestilt/flyttet turen med en gang, og det regner jeg med broren min hadde gjort også.

Men, hvis han visste om turen deres, og allikevel la bryllupet til den dataoen, er det vel ikke så nøye for han, om du kommer?

Kan du ikke nevne deres tur, og lodde stemningen? Kanskje de gir så kort varsel fordi de føler de må invitere, men egentlig ikke vil ha så mange gjester?

skorpionfisken
Skrevet

Har du fortalt din bror tidligere akkurat hvilken helg dere skulle på ferie, og at dere skulle feire deres 10 års bryllupsdag?

Hvis så er så kan det være at de har lagt bryllupet akkurat den helga for å hindre at dere kommer. Det høres ut som du i utgangspunktet er negativ til hele forholdet (det er jo ikke så nøye når det er andre gangen han gifter seg) og det har de nok merket seg. Kanskje de gjør det lett for begge parter sånn at de slipper at dere kommer og dere kan komme unna med æren i behold? Da jeg og min eksmann giftet oss ville han ikke ha sin familie i bryllupet (traumatiske forhold i familien). De bodde langt unna, så vi gifta oss på svarteste vinteren med kort varsel sånn at de ikke fikk muligheter til å komme.

Hvis du ikke har fortalt dem om deres store planer om å reise bort for å feire deres 10 års bryllupsdag, og de ikke vet hvilken helg dere skal bort, så hadde jeg flytta ferien til helga før, så kunne jeg kjøpt dem en fin bryllupspresang på ferien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...