Gjest ttl Skrevet 13. januar 2001 Skrevet 13. januar 2001 Da jeg hadde 1 mnd igjen av min fødselspermisjon, måtte jeg operers for livmorhalskreft. I forbindelse med det skulle jeg ikke løfte noe på min 14 dager. Vi har 3 små barn under 4 år, så det sa seg selv at min samboer måtte være hjemme fra jobb. Vi tok kontakt med trygdekontoret og der fikk vi vite at vi ikke hadde rett til å få utsatt min fødselspermisjon, ikke husmorvikar, ikke noe for far. Det var kun egenmelding far kunne bruke for dette. I og med at det ikke er nok dager, måtte han ta seg fri uten lønn. Har vi virkelig ingen rettigheter som sørger for at far kan være hjemme å ta seg av barna???? taknemlig for svar... TTL 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 14. januar 2001 Skrevet 14. januar 2001 Dere har rett på 15 dager med omsorgspenger pr kalenderår siden dere har mer enn 2 barn. Disse dagene kan far bruke når mor ("den som vanligvis passer barna") er syk. Far kan overta fødselspengene dersom mor er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet (og her menes vel det barnet som er grunnlag for fødselspengene). Hva som er riktig for dere kan jeg ikke vurdere her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.