Gå til innhold

Hvorfor er noen barn så store før de blir frigitt for adopsjon?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer-på-land

Vi holder på å bestemme oss for land, og lurer litt på om det er ulike grunner til at barn frigis for adopsjon i de ulike land. I Korea har vi funnet ut at det er enslige mødre som gir bort barnet sitt ved fødselen slik at barna man får adoptere er spebarn. Jeg lurer litt på hva som ligger bak at barn blir adoptert "ut av hjemlandet sitt" i andre land, og hvorfor andre land venter til barn er blitt flere år gamle før de får nye foreldre. Har barna bodd hos sine biologiske foreldre først og så har barnevernet i hjemlandet tatt barna pga. omsorgssvikt, eller er det de biologiske foreldrene selv som ikke gir fra seg barna før de er blitt flere år gamle?

Jeg mener ikke at noen skal utlevere sine barns historier, men det vill være fint hvis noen kunne svare meg allikevel.

Fortsetter under...

I Kina er de fleste barna (eller alle så vidt jeg vet faktisk) hittebarn. Dvs at man vet ikke hvem biologiske foreldre er. De bor i barnehjem eller fosterhjem fra de blir funnet til de blir adoptert bort. Hvor gamle de er innen de blir adoptert, avhenger selvsagt av hvor gamle de var da de ble funnet, men også av hvor lang tid barnevernsmyndighetene der de bor har brukt på å klargjøre papirene for adopsjon. Det kan variere ganske mye fra sted til sted i Kina. Dessuten er det også "sperretid" noen måneder etter at barnet blir funnet, etter at det er satt annonse i stedets avis om at barn er funnet der og der, er det noen som savner osv osv, der det ikke blir gjort noe, i tilfelle noen biologisk familie melder seg.

Barna som kommer er stort sett i alderen 8-9 måneder opp mot 2 år.

Hei!

det er nok mange grunner for at et barn kan være "stort" når det blir frigitt for adopsjon.

I fattige land begynner barn å koste penger fra ettårsalderen (slutt på ammingen),det kan være dødsfall slik at barnet ikke lenger har nære omsorgspersoner, omsorgsvikt, hittebarn, flere tildelingsrunder, politikk ja det er mange grunner. Når myndighetene i giverlandet ikke kjenner til barnets bakgrunn settes det i gang en prosess for å finne barnets opphav. For å få et barn frigitt for adopsjon (utland) krever lang tid.

Dette er et forenklet svar på spørsmål ditt.

ønsker deg lykke til med avgjørelsen av giverland!

Sommerhilsen fra

hjertebarnet

I tillegg til svarene du har fått nedenfor vil jeg tilføye: De fleste land prøver å finne adoptivforeldre i eget land før barna frigjøres for utenlandsadopsjon. Noen land bruker mange måneder på dette før de vil adoptere barnet ut av landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...