Gå til innhold

Ta med vogn til Kina?

Anbefalte innlegg

Gjest KinaLina

Jeg har lest her at det er mange som kjøper vogn i Kina eller får låne trille på hotellet. Men hva om det ikke er noen trille å låne, og det går noen dager før man får shoppet? Kanskje det er lurt å ha med allikevel? Og disse pakkelistene jeg har sett, virker ganske voldsomme. Skulle det være krise får man vel kjøpt bleier, flasker, klær og medisiner der og? Hm, mye å tenke på. Men jeg har veldig god tid kan man si. Skal ikke reise før til våren...

;-D Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153005-ta-med-vogn-til-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3jentersmor

Heisann!

Her vil jeg nok svare både ja og nei. Vi har hatt to hentereiser til Kina. På første hentereise fikk vi barnet med det samme vi ankom hotellet. Da var det godt at vi hadde utstyrt oss med bleier, melkepulver, grøt osv som vårt lille vidunder hadde behov for det første døgnet. De neste dagene ble hektiske med masse papirarbeid. Vi hadde med vogn hjemmefra og var veldig fornøyd med det. Kunne bevege oss fritt rundt omkring og lille vidunder fikk sove i en god vogn hvor ryggen kunne legges ned. Vi kjøpte en del mat og klær i Kina og hadde med noe klær. Vi hadde også med bæremeis og babybjørn-bæresele. Siden vi fartet rundt på alle de severdigheter vi rakk fikk vi bruk for alt vi hadde med oss. Spesielt brukte vi babybjørn mye siden lille vidunder var ca 7 kilo og grei å bære.

På vår andre hentreise fikk vi lille nurket et par dager etter at vi kom til provinsen. Vi fikk god tid til å handle og kjøpte en fin paraplytrille til ca 230 kroner. Ryggen kunne legges ned. Vogna tok vi med oss hjem og den fungerer godt enda (som en kjøpesentervogn). Hadde også med oss bæresele, men nurket var 9 kilo + masse klær og ble litt tung å bære i sele.

Det er egentlig ikke lett å gi noen råd når det gjelder vogn, mat, klær etc. Det kommer helt an på hvor stort barnet er (sitter?, går?), hvilken årstid dere reiser når det gjelder mengde klær f.eks. Da vi kom hjem etter første hentereise fant vi ut at vi ønsket oss ei god vogn som kunne brukes i mange slags terreng. Da brukte vi noen tusen kroner og investerte i ei vogn som vi er kjempefornøyd med (Emaljunga).

Ellers fulgte vi nesten litt slavisk pakkelistene som er lagt ut på div hjemmesider + råd fra adoptforeningen. Fikk bruk for det meste, men måtte likevel være kristiske til hva vi tok med spesielt til oss voksne. Det ble ganske mange kilo.

Håper dette var noe oppklarende. Lykke til med ventetiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153005-ta-med-vogn-til-kina/#findComment-978930
Del på andre sider

Gjest lykke til

Jeg må bare få si at hvis dere skal til kina i den varmeste tiden så ta med dere MASSE t-skjorter.Jeg hadde tenkt å kjøpe meg flere der nede, men i provinsen kom jeg ikke over noen som jeg likte eller kunne bruke.De var for små som regel...Dermed så måtte vi få vasket mye på hotellet og det ble dyrt i lengden.Det er ikke lett å vaske selv fordi tørken kan være dårlig. (mye fuktighet).Ellers føler jeg at jeg ikke behøvde så mange av finklærne jeg hadde med meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153005-ta-med-vogn-til-kina/#findComment-979426
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...