Gå til innhold

Haster litt- håper noen kan svare- ligningsattest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lubba

Kan hende jeg tar feil, men:

Det er vel bare det lille arket nederst som er ligningsattest. Resten er opplysninger myntet på deg som privatperson. Alle spesifiserte fratrekk er ikke så interessant. De vil vite netto inntekt og formue.

Hei Kathinka!

Vi fikk beskjed av BV om at de ville ha utskrift av hele ligningen i tillegg til ligningsattesten. Vi måtte faktisk oppsöke ligningskontoret og be om en utskrift for det var ikke nok med det store arket vi fikk sammen med attesten! Vet jo ikke om det er riktig, men BV ville ikke sende söknaden för vi hadde disse papirene iorden!

MvH

Kan hende jeg tar feil, men:

Det er vel bare det lille arket nederst som er ligningsattest. Resten er opplysninger myntet på deg som privatperson. Alle spesifiserte fratrekk er ikke så interessant. De vil vite netto inntekt og formue.

Hei!

Sendte inn papirer i juni, sendte med heile arket. Og fekk ikkje krav om noko ekstra......

Vet iallefall at vi fikk brev fra daværende Bufa før jul om at vi måtte ettersende ny likningsattest. De mente da hele siden ikke bare en egen A3-attest som likningskontoret hadde skrevet et par tall inn i.

Så også at det i oppskriften for skriving av sosialrapporten var uklart om hva slags tall som skulle inn hvor. Våre saksbehandlere ble noe usikre. Systemet var nylig lagt om i fjor sommer da vi laget rapporten. Mulig dette er klarere nå!?

Annonse

Gjest litchi

De ber om likningsattest, og det betyr den lille firkanten. Det står ikke "utskrift av likningen", som muligens kunne betydd hele arket, men som i alle fall kan bestilles fra likningskontoret.

Vi sendte kun med likningsattesten, men skrev tall fra utskrift av likningen inn i skjemaet. Det gikk bra i SBF Øst, vi måtte ikke ettersende utskrift av likning i tillegg. Skulle også bare mangle, siden det er likningsattest de ber om !

Ser at noen har måttet etteresnde utskrift av likning til BUFA. Hårreisende, synes jeg ! Man bør kunne forvente at det holder å gi dem det de faktisk ber om ! Hadde jeg visst dette på forhånd, hadde vi nok sendt inn begge deler (attest + utskrift) med en gang,for sikkerhets skyld.

De ber om likningsattest, og det betyr den lille firkanten. Det står ikke "utskrift av likningen", som muligens kunne betydd hele arket, men som i alle fall kan bestilles fra likningskontoret.

Vi sendte kun med likningsattesten, men skrev tall fra utskrift av likningen inn i skjemaet. Det gikk bra i SBF Øst, vi måtte ikke ettersende utskrift av likning i tillegg. Skulle også bare mangle, siden det er likningsattest de ber om !

Ser at noen har måttet etteresnde utskrift av likning til BUFA. Hårreisende, synes jeg ! Man bør kunne forvente at det holder å gi dem det de faktisk ber om ! Hadde jeg visst dette på forhånd, hadde vi nok sendt inn begge deler (attest + utskrift) med en gang,for sikkerhets skyld.

Hei!

Ikke nok med at vi måtte sende inn en utskrift av hele ligningen. Barnevernet forlangte også å få bostedsattest og statsborgerskapsattest som skulle fölge söknaden til region Öst. Vi prövde å forklare dem at disse ikke er nödvendig för papirene skal sendes til Kina, men det ville de ikke höre på! Greit nok for oss, altså. Det ble jo bare en ekstra tur på folkeregisteret, men det er jo litt for dumt at BV ikke vet hvilke skjemaer og attester som er nödvendige. Det står jo til og med i söknaden hvilke papirer som skal fölge söknaden.

Noe som også forundrer meg er at det er så forskjellig praksis fra region til region. Til og med innad i BV er det forskjellig fra sak til sak, har jeg skjönt! Ja, ja. Ingen skal påstå at det er lett å väre adoptivsöker!!!

Hilsen

Står midt i samme problemstillingen. Har sett at de spør etter "attest" og ikke "utskift". Utifra alle de nyttige svarene du har fått ser jeg i alle fall hva vi kommer til å gjøre: følge mottoet "better safe than sorry" - og sender med begge deler....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...