Gå til innhold

Saksbehandlingstid hos region øst og sommel fra BV

Anbefalte innlegg

Gjest Oleane

Kommunen vår har etter mye rot endelig fått sendt inn vår søknad til region øst. Fikk skriftlig svar om at behandlingstiden er mellom tre og fire mnd. Æsj, håper det går kjappere enn det. BV hadde i tillegg klart å glemme å legge ved selve søknaden, så den må ettersendes. De har rotet så mye frem og tilbake, brukt 2,5 mnd ekstra på bare tull så dette var dråpen. I natt satt vi oss ned og skrev et langt brev der vi ber om en redegjørelse. Kanskje dumt at de skal bruke sine ressurser på å måtte redegjøre for internt rot, men dette har vært en veldig mye lengre prosess enn vi først var forespeilet. Når rapporten endelig var signert ble vi lovet at den skulle sendes samme dag. Stor var vår forundring når vi mottok følgebrevet fra BV til SBF, og det var datert 12 dager etter signering. Jammen tar det tid å få sendt et brev i posent.

Ja, ja, nå er det bare å vente på godkjennelsen:-)) Blir jo litt oppgitt når jeg hører om at de som fikk sendt sin søknad i april/mai allerede er godkjent, (det var da vi også skulle hatt vår klar), men men... Det er 140 søknader i bunken nå, og den vokser og vokser. I tillegg skulle de visst unne seg ferie (forståelig det altså..) + ha opplæring av andre regioner, så jeg kan jo se at ting tar lengre tid.

Bare et lite hjertesukk!

Fortsetter under...

Huff og huff!, dette var trist lesning!! - og den berømmelige dråpen..Dere har jo vært igjenom alle tenkelige og utenkelige "problemer"!

Skjønner veldig godt at dere ber om en redegjørelse!

Hvorfor i all verden skal vi bare sitte på gjerdet, se på og være ydmyke??!

Prøvde forresten å ringe deg her om dagen, men det var intet svar. Prøver igjen litt senere.

Dere får prøve å holde motet oppe og krysse fingrene for at ventetiden i region øst bare går nedover og nedover...

Venteklem fra

Forstår frustrasjonen din, vi hadde siste møtet med BV for en mnd siden, og dersom de ikke vår søknaden vår avsted neste uke blir det å gå enda en mnd...

Vi hører til region nord, men søknadene det blir for tiden videresendt til øst.

Uansett, gratulerer med å være et steg videre!

Helt enig i at dere skriver et brev til barnevernet og krever en redegjørelse. MEN: Jeg foreslår at dere stiler det til Fylkesmannen i det fylket dere bor. Det skal likevel sedes til barnevernet, som så skriver sin uttalelse og sender til Fylkesmannen. Det er på denne måten barnevernets overordnede myndighet får vite om hvordan de ekelte kommunene håndterer adopsjonssaker.

Vi ble ute for noe lignende som det du forteller, men barnevernet hos oss lot den ferdige saken ligge i nærmere to måneder før de sendte den. Jeg var i gang med klagesak til Fylkesmannen da vi fikk vite at den var sendt. I dag angrer jeg veldig på at jeg ikke sendte klagen.

Gjest Oleane

Forstår frustrasjonen din, vi hadde siste møtet med BV for en mnd siden, og dersom de ikke vår søknaden vår avsted neste uke blir det å gå enda en mnd...

Vi hører til region nord, men søknadene det blir for tiden videresendt til øst.

Uansett, gratulerer med å være et steg videre!

Hva er grunnen til at dere da må vente en hel måned ekstra?

Annonse

Gjest kiddi

Hei.

Fikk brev fra reg.øst i dag hvor de sier det er 130 søknader liggende, ikke 140!!??

Jeg synes 3-4 mnd er kjapt jeg men det er nok fordi vi nå er igang med vår 3. adopsjon og tidligere har ventetiden vært vesetlig lengre. En mager trøst....men...

Tipper de bruker ca. 3 mnd, de tar alltid litt i!

Lykke til i ventetiden.

Hilsen fra en optimistisk,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...