Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er akkurat kommet hjem fra ferie og leste innlegget ditt lenger nede. Ble litt nysgjerrig på om dere har papirene nede nå?

Vi går og venter på at papirene skal bli sendt nedover, så det er litt kjekt å følge:o)

Vi kjenner forresten to familier som har fått tildeling i rettsferien tidligere. Men hva mente du med godkjenning?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153146-may-m/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest May M

Hei Tilla

Sosialrapporten vår ble sendt til Region Øst i begynnelsen av mai. Og i en periode var jeg veldig optimistisk. Trodde godkjenningen lå i posten hver eneste dag, slik at vi kunne få ordnet alle papirene i ferien. Jeg regnet så med at AF ville være ekstraordinært raske og oversette og sende papirene med ekspressfart til Etiopia.

Da ville det passe veldig dårlig hvis det ikke ble gjort noe mer pga en 2,5 mnd lang rettsferie (og deretter flere uker hvor de ikke har tid til annet enn å lese all eposten de har fått da de var på ferie :-).)

Slik jeg har forstått prosessen i utlandet skal vi først godkjennes av Etiopiske myndigheter (er retten innblandet her var mitt spørsmål?). Deretter får vi forespørsel/tildeling og så reisebeskjed. Ut fra AF sine sider oppfatter jeg at saken skal til høring i retten etter tildeling og før reisebeskjed, og at det kun er denne delen som blir påvirket.

Vi har, som du sikkert har forstått nå, fortsatt ikke hørt noe fra Region Øst. Rettsferien bekymrer meg ihvertfall mindre og mindre.

Det er alltid morsomt å lese når det er andre på ca samme stadie som en selv i prosessen, og da spesielt når man har samme land.

Har dere papirene hos AF? Hvor lang tid regner de med å bruke? Det tar kanskje litt ekstra tid nå pga ferien?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153146-may-m/#findComment-981409
Del på andre sider

Hei Tilla

Sosialrapporten vår ble sendt til Region Øst i begynnelsen av mai. Og i en periode var jeg veldig optimistisk. Trodde godkjenningen lå i posten hver eneste dag, slik at vi kunne få ordnet alle papirene i ferien. Jeg regnet så med at AF ville være ekstraordinært raske og oversette og sende papirene med ekspressfart til Etiopia.

Da ville det passe veldig dårlig hvis det ikke ble gjort noe mer pga en 2,5 mnd lang rettsferie (og deretter flere uker hvor de ikke har tid til annet enn å lese all eposten de har fått da de var på ferie :-).)

Slik jeg har forstått prosessen i utlandet skal vi først godkjennes av Etiopiske myndigheter (er retten innblandet her var mitt spørsmål?). Deretter får vi forespørsel/tildeling og så reisebeskjed. Ut fra AF sine sider oppfatter jeg at saken skal til høring i retten etter tildeling og før reisebeskjed, og at det kun er denne delen som blir påvirket.

Vi har, som du sikkert har forstått nå, fortsatt ikke hørt noe fra Region Øst. Rettsferien bekymrer meg ihvertfall mindre og mindre.

Det er alltid morsomt å lese når det er andre på ca samme stadie som en selv i prosessen, og da spesielt når man har samme land.

Har dere papirene hos AF? Hvor lang tid regner de med å bruke? Det tar kanskje litt ekstra tid nå pga ferien?

mvh

Hei, hei!

Ja papirene våre er hos adopsjonsforum og vi håper selvsagt og på at papirene blir sendt til Etiopia med rekordfart:o)

Skal krysse fingrene for at godkjenningen deres dumper ned i postkassen snart! Det er da den virkelige ventingen begynner.... på telefonen (etter litt papirarbeid) :0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153146-may-m/#findComment-982077
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...