Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Hyggelig!! Bare bry deg!!

Snakk om å være sugen på å prate med noen som er likt i prosessen..jeg er også det!!

Jeg er sosial av natur. Åpen og ærlig he he!!

Jeg er glad i å prate og da har en også stort behov for å dele sine tanker.Det er det mange og mye av nå!!

Hvor var/er søknaden registrert 7 juli? SUAK????

Du..jeg skjønte ikke helt hvor du var fra..Fredrikstad??Er ikke helt stø i geografi og sør og vest og sånn. Er det dumt å skrive for mye personlig her inne?? Hvor en bor å sånn. Du vil kanskje ikke utlevere det?

Vi skal kanskje på kurs til høsten hvis det er plass. Dere har kanskje fått plass. Er det i østfold dere skal på kurs?

Blir dette deres første barn?

Regner med at sosial rapport blir sendt til godkjenning ca starten av september for vår del.

Kjempe koselig å få kontakt med folk/deg i samme situasjon.

Jeg er klar for å skravle om alt!!(skrive)

Håper du ikke ble helt skremt nå da!! (av meg)

klem f bjonde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153156-til-kinaputten-fra-bjonde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo i natten!

Unnskyld forkortelsene. SUAK er altså region öst. Var litt uklar der!! Vi fikk brev om at det var 130 söknader til behandling akkurat nå, men at de regnet med å klare behandlingstiden på 3-4 måneder. Lang og nervepirrende ventetid, men det fins jo tålmodighetskrem har jeg hört...

Ellers stemmer det at vi bor litt utenfor Fredrikstad, ja.

Det er så koselig å ha noen "utvalgte" å taste med som er omtrent likt i prosessen som en selv. Som du sikkert har sett begynner vi å bli flere som er likt nå. Det er jo veldig mange tanker og ikke minst fölelser som det er deilig å dele med andre som forstår hva en går gjennom.

Vi har som sagt meldt oss på til adopsjonsforberedende kurs hos Östfoldavd. til AF til hösten. Håper å treffe mange som vi kan ha kontakt med senere. Ikke minst for barnas skyld!

Du spör om hvor mye det lönner seg å utlevere her på DOL. Det er vel opp til deg selv, det. Hvis du har en e-postadresse som du föler at du kan legge ut her, så kan jeg sende deg en litt mer personlig mail. Selv har jeg bare mailadressen til jobben og den blir altfor avslörende, både med hensyn til navn og arbeidssted!

Hilsen en trött Kinaputt på nattevakt!

Hallo i natten!

Unnskyld forkortelsene. SUAK er altså region öst. Var litt uklar der!! Vi fikk brev om at det var 130 söknader til behandling akkurat nå, men at de regnet med å klare behandlingstiden på 3-4 måneder. Lang og nervepirrende ventetid, men det fins jo tålmodighetskrem har jeg hört...

Ellers stemmer det at vi bor litt utenfor Fredrikstad, ja.

Det er så koselig å ha noen "utvalgte" å taste med som er omtrent likt i prosessen som en selv. Som du sikkert har sett begynner vi å bli flere som er likt nå. Det er jo veldig mange tanker og ikke minst fölelser som det er deilig å dele med andre som forstår hva en går gjennom.

Vi har som sagt meldt oss på til adopsjonsforberedende kurs hos Östfoldavd. til AF til hösten. Håper å treffe mange som vi kan ha kontakt med senere. Ikke minst for barnas skyld!

Du spör om hvor mye det lönner seg å utlevere her på DOL. Det er vel opp til deg selv, det. Hvis du har en e-postadresse som du föler at du kan legge ut her, så kan jeg sende deg en litt mer personlig mail. Selv har jeg bare mailadressen til jobben og den blir altfor avslörende, både med hensyn til navn og arbeidssted!

Hilsen en trött Kinaputt på nattevakt!

Hei igjen!!

Atter en dag omme..men i dag har det ihvertfall vært pent vær. Det har kanskje ikke du merket så mye til for du har vel sovet bort hele dagen. Gjetter at du jobber i helsesektoren, kjent med den.

Kveldens høydepunkt..sette seg ved pc`en.

Jammen var det noen hyggelige svar til meg.

Jeg håper vi kommer med på det kurset i høst. Vet du hvor ofte det er kurs?

Hvordan meldte dere dere på kurs?

Dere er jo langt foran oss. Ferdig med rapport og den er sendt. Det er vel ingen sjans å få tildelig samtidig da?

Det føles som dere er langt foran oss.

Dere drar nok til kina før oss.

Det er lenge å vente på godkjenning.

Lenge å vente i det hele tatt.

Jeg får ikke med hvor mange som er ferske og hvem!! Leser ikke alt her inne. Plukker ut noe.

Skal tenke litt på dette med å skrive mailadressen min her!! Jeg syns det er veldig hyggelig å kommunisere med noen/deg som er nesten like langt i prosessen som oss, samtidig føler en at alt en skriver blir brettet ut for hele Norge!!

Ja, da er vi nærmest naboer.Østfoldinger!!

Hvis du er opprinnelig derfra da!! Jeg er mossejente (kjerring).

Årene flyr!! Du svarte ikke på om dette blir deres første barn? Men det var kanskje meningen.

Jeg gleder meg til å trille barnevogn igjen. Gleder meg til så mye. Vet jo hvor deilig alt er med slike små. Derfor er jeg ikke ferdig med det. Jeg ville egentlig ha mange barn og mye glede når alderdommen tynger. Har to flotte jenter og kunne tenkt meg to til. Men det får kanskje være bra når vi har fått en til!!

Det koster tid,energi og følelser. (og penger selvsagt)

Kanskje du er på vakt i natt å??

Klem f bjonde

Hei igjen!!

Atter en dag omme..men i dag har det ihvertfall vært pent vær. Det har kanskje ikke du merket så mye til for du har vel sovet bort hele dagen. Gjetter at du jobber i helsesektoren, kjent med den.

Kveldens høydepunkt..sette seg ved pc`en.

Jammen var det noen hyggelige svar til meg.

Jeg håper vi kommer med på det kurset i høst. Vet du hvor ofte det er kurs?

Hvordan meldte dere dere på kurs?

Dere er jo langt foran oss. Ferdig med rapport og den er sendt. Det er vel ingen sjans å få tildelig samtidig da?

Det føles som dere er langt foran oss.

Dere drar nok til kina før oss.

Det er lenge å vente på godkjenning.

Lenge å vente i det hele tatt.

Jeg får ikke med hvor mange som er ferske og hvem!! Leser ikke alt her inne. Plukker ut noe.

Skal tenke litt på dette med å skrive mailadressen min her!! Jeg syns det er veldig hyggelig å kommunisere med noen/deg som er nesten like langt i prosessen som oss, samtidig føler en at alt en skriver blir brettet ut for hele Norge!!

Ja, da er vi nærmest naboer.Østfoldinger!!

Hvis du er opprinnelig derfra da!! Jeg er mossejente (kjerring).

Årene flyr!! Du svarte ikke på om dette blir deres første barn? Men det var kanskje meningen.

Jeg gleder meg til å trille barnevogn igjen. Gleder meg til så mye. Vet jo hvor deilig alt er med slike små. Derfor er jeg ikke ferdig med det. Jeg ville egentlig ha mange barn og mye glede når alderdommen tynger. Har to flotte jenter og kunne tenkt meg to til. Men det får kanskje være bra når vi har fått en til!!

Det koster tid,energi og følelser. (og penger selvsagt)

Kanskje du er på vakt i natt å??

Klem f bjonde

Hallo!

Hyggelig å höre fra deg igjen! :-D

Glemte visst å skrive at det er vårt förste barn, så for oss er dette kjempespennende! Vi har vel ikke verdens störste erfaring med småbarn, men det hadde vi jo ikke hatt om de hadde värt egenfödt heller! Leser for tiden alle böker jeg kommer over om barnestell og spör mor og svigermor sönder og sammen. Godt å ha noen å stötte seg til, vet du!

Når det gjelder kursene, fikk jeg beskjed fra kursansvarlig at de ville arrangere kurs når 6 par var påmeldt. Det manglet fortsatt noen når vi meldte oss på. Vet ikke hvor mye kurset koster eller hvor det holdes. Har igrunn fått veldig lite info. om dette fra lokalforeningen syns jeg. Skal ta kontakt etter ferien og forhöre meg litt närmere. Dersom du går inn på sidene til AF (lokalavd.) finner du mailadressen til kursansvarlig. Der kan du melde deg på.

Hvor langt er dere egentlig kommet i prosessen? Er dere igang med barnevernet og samtalene med dem? Det er som du sier, det er ikke lett å holde seg orientert om hvem som er hvor i prosessen...

Vi håper på godkjenning i oktober eller senest i november. De mente at de skulle greie å holde fristen på ca. 3-4 mnd. selv om det var 130 söknader foran oss i köen. Krysser fingre og alt annet som kan krysses...

Om vi ikke reiser til Kina sammen, hadde det värt koselig om vi kom på kurs sammen iallefall!!!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...