Gå til innhold

Velferdspermisjon

Anbefalte innlegg

spennende tid
Skrevet

Jeg lurer på hva velferdspermisjonen blir brukt til. Har forstått at jeg kan søke om 14 dagers velferdepermisjon, men brukes denne før vi reiser av gårde på hentereise, eller på turen. Jeg trodde at adopsjonspermisjonen begynnte den dagen vi får barnet. For vår del får vi barnet 3 dager etter ankomst. Søker jeg i såfall om 3 dager velf.perm eller 14 dager.

Og er velferdpermisjonen med eller uten lønn?

Håper noen kan svare.

Skrevet

Veilferdsperm er noe som vi har rett til å søke på , men som hver arbeidsgiver vurderer om de vil gi eller ikke. Vi kan søke om velferdsperm med lønn inn til to uker. Anbefaler deg å søke så om å få disse 14 dagene, kanskje får du det, kanskje får du avslag, kanskje får du noe med lønn, noe uten.

Jeg jobber i staten, det ser ikke ut til at jeg får disse 14 dagene, i alle fall ikke med lønn. Jeg vet at det ikke er mer enn noen uker siden en annen på bygget, men på en annen avdeling fikk 14 dager med lønn, så hos oss er det opp til hver avdelingsleder å avgjøre.

Se tidligere innlegg om dette, der får du en del "gode grunner" du kan nevne.

Lykke til.

Skrevet

Dette er ikke et svar da jeg lurer på det samme og har enda noen spørsmål.. Når søker man om velferdspermisjon?

Får man kontantstøtte i permisjonstiden?

Skrevet

Hei spennende tid!! Du begynner å bli klar for permisjon ser jeg :-)

Sjekk med arbeidsgiverene deres hva personalhåndboken sier, og søk deretter om hvor mange dager du føler. JEg fikk ingen forrige gang og tre denne gang.

Ang kontantstøtte så får en det når barnet har fylt ett år OG du ikke lengre får adopsjonpenger. (altså den vanlige permisjonstiden med 80 eller 100% lønn)

Jeg søkte etter tildeling, men det er jo hipp som happ nå når papirene deres er sendt SA!

Lykke til!!

trk1365380645
Skrevet

Vil bare minne om muligheten for at det er far som begynner med adopsjonspermisjon ved overtagelse. For oss var dette mest gunstig, siden jeg fikk 14 dager velferdspermisjon med lønn, og han ikke fikk det (han fikk heller ikke de 14 dager menn har rett på ved fødsel, siden det ikke er en rett ved adopsjon. Men som sagt av noen andre: Les permisjonsreglementet nøye og prøv!)

Skrevet

Både mannen min og jeg fikk 10 arbeidsdager med lønn som velferdspermisjon. Vi bruker det til selve reisen, og starter med omsorgspermisjonen når vi kommer hjem fra Kina. Forrige tur fikk vi avslag begge to, men denne gangen gikk det altså. Var nok litt mere nøye med begrunnelsene og kjente til andre i kommunen som har fått det.

Lykke til, husk at vi som adopterer "mister" 3 uker som de fødene får. Selv om dette er tiden før fødsel, så må vi reise for å hente.

Lykke til - fra en som reiser til Kina om 6 dager - med veldferdspermisjon med lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...