Gå til innhold

Trening fører ikke til vekttap?


Gjest AnteA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest blablabla

Hei!

Trening fører til direkte økning av matlyst og appetitt. Faktisk kan ofte trening føre til vektøkning.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Hva? Økt matlyst, jeg synes det var noe, ja. Og hva gjør man så med det; blir dette en ond sirkel - trene, spise mer, trene spise mer=tjukk?

Fy fabian, jeg kan da ikke slutte å trene fordi...jeg går opp i vekt, eller? Meningen var jo å gå ned i vekt/se slankere ut.

Ønsker en nærmere presisering av det du mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Økt matlyst, jeg synes det var noe, ja. Og hva gjør man så med det; blir dette en ond sirkel - trene, spise mer, trene spise mer=tjukk?

Fy fabian, jeg kan da ikke slutte å trene fordi...jeg går opp i vekt, eller? Meningen var jo å gå ned i vekt/se slankere ut.

Ønsker en nærmere presisering av det du mener...

Han kan umulig ha ment det tullet han skrev der. Klart trening KAN gi deg økt matlyst, men det meste går på HVA du spiser.

Om alternativet er å ikke trene og spise som du gjør nå, og å trene og spise litt mer mat (det er jo ikke snakk om enorme mengder), så er selvsagt det å trene og spise mer uten tvil å anbefale....

Hvis du går opp ivekt vil det du går opp være muskler. Fettnivået ditt vil minke, og det er vel dette som er interessant?

Nei jeg er langt fra enig i alt det JGO skriver, men i og med at han er å regne som en "spesialist" her så tar vel ofte folk det han sier for god fisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler veier mere enn fett, men man blir kvitt fett av og trene!

http://www.doktoronline.no/homepage/amiga/

Trening føre til økt appetitt ja. Det kan eg skrive under på!! Men det spørst vel kor mykje du trene osv.

Visst du går på skule/jobb så har du ikkje tid til å trene så mykje kanskje. 1 time pr. dag. Eg gjekk ned på dette her ei stund, men i sommarferien no så har eg gått opp 4 kg fordi eg går min. 4 timar i fjellet kvar dag i raskt tempo, innimellom joggar eg og. Så då blir det 5 timar kvar dag. Og økt appetitt ja!! Begynt å bli ganske overtrene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Trening fører til direkte økning av matlyst og appetitt. Faktisk kan ofte trening føre til vektøkning.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Jeg vil også si "kan gi økt appetitt", men for veldig mange vil matlysten reduseres også. De som trener hardt for ofte redusert matlyst. Selv klarer jeg ikke hive innpå noe særlig etter at jeg har trent hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...