Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi kom hjem fra Kina for 2 uker siden med vår lille datter, og jeg var på folkeregisteret med en gang for å få personnummer. Har ikke fått det enda, og trygdekontoret mener jeg må vente på det før jeg kan søke om adopsjonspenger og barnetrygd.

Stemmer dette??

Skal vi ruineres mens vi venter da, for ting tar tid i det offentlige :)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153305-s%C3%B8ke-om-barnetrygd-mm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yes, vi fikk samme beskjeden fra vårt trygdekontor i mars i fjor. Ikke noe personnr = ikke noe barnetrygd. Så vi sultet de ukene før det var i orden. ;-)

MVH

Tusen takk for raskt svar.

Ja ja, vi får vel bare sulte litt vi også, vi kunne trenge å slanke oss likevel :))

Vi søkte om barnetrygd samme dag som vi var hos folkeregisteret. De sa de måtte hente opplysninger fra folkeregisteret (personnr) men at det gikk raskt.

Da jeg ikke hadde hørt noe etter 5 uker (hadde etter ca 1 uke fått personnr) ringte jeg og da fikk jeg beskjed om at de ventet på personnr - jeg ga dem dette over tlf så det var vel en kommunikasjonsfeil.

Ventingen på personnr bør ikke ta lang tid - barnet skal jo registreres med bostedsadresse også...

Kan jo for ordens skyld legge til at vi fikk spørsmål om hvorfor far hadde fyllt ut søknaden om barnetrygden - den skal nemlig alltid utbetales til mor om det ikke er spesielle grunner...

Vi møtte personlig på trygdekontoret og ble ikke informert om det da - det er godt at likestillingen er kommet så langt :-)

P.S Regner med at du får betalt bakover hvis alt skulle ta lang tid - du har jo krav på barnetrygd fra mnd etter at dere er kommet til norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...