Gå til innhold

Nok ett lite hjertesukk... Colombia

Anbefalte innlegg

Ja, ja - her kommer enda ett lite hjertesukk fra meg!

Synes denne ventetiden er fryktelig lang nå.. Vi håpet på å være 4 før jul i fjor, men fortsatt venter vi..

Papirene våre har nå vært i Colombia i snart 1 år og 5 mnd - dvs at vi er langt over den forespeilte ventetiden på 1 år +/-...:o(

Heldigvis har vi gulljenta vår på 4,5 år, men hun lurer jo fælt på når hun skal få en søster eller bror..T.o.m. esimann synes det drøyer nå - og han er vanligvis MEGET tålmodig...

Håper dette blir det siste hjertesukket fra meg, og at neste innlegg blir om tildeling..!

Er vi forresten flere som har ventet så lenge - eller enda lenger nå?? Da tenker jeg på Colombia.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153559-nok-ett-lite-hjertesukk-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har virkelig god grunn til ditt hjertesukk! Håper det skjer noe snart. Vi har hatt papirene i Colombia i snart 9 mnd.og venter nå på distrikt.

Kanskje deres forrige prosess gikk raskere? Vår tok 4 mnd. fra vi sendte papirene til vi fikk tildeling. Tror det er det som gjør at ventetiden blir litt ekstra lang, alt gikk liksom så mye raskere sist gang og nå vet vi tross alt hva som venter oss når vi kommer til Colombia (gleder meg ikke jeg, nei ...).

Vel, nå er det ihvertfall på tide at telefonen ringer, nå har dere ventet lenge nok! - Og jula 2004 blir nok helt sikkert feiret som 2 barns familie :-)

Håper snart vi hører gla'nyheter fra deg!

Jeg vet godt hvordan du har det. Ventetiden tærer på mer enn noen kan ane. Vi har også hatt lengre ventetid enn forventa (Korea), men fikk gla`melding i går om at jenta vår kommer hjem om ikke lenge. På de tyngste dagene tenkte jeg likevel at når denne dagen er over er jeg en dag nærmere barnet mitt. Heldigvis har jeg hatt mye å gjøre og annet å tenke på. Har en aktiv 3 åring fra før, så det har ikke vært kjedelig... Vi som adopterer skulle hatt gullmedalje i venting og tålmodighet.

Lykke til.

Annonse

Heisann esi

Vet akkurat hvordan du føler det for tiden! Vi hadde også et bittelite håp en gang for lenge siden om at vi ble fire til jul i fjor. Nå har vi et sterkt ønske om at august blir den o'store måneden :o) Vi har hatt papirene i Colombia i 14 måneder, og begynner å bli ganske utålmodige her i heimen...

Men nå kan det ikke være lenge igjen hverken for dere eller oss. Vi får krysse fingre, føtter, øyne og mere for at det snart skjer noe :o)

PS: kanskje vi sees i Colombia?? Har forstått det slik at vi kommer til å bo i Bogota selv om vi har distrikt Tunja.

Venteklem fra

Etter hva jeg kan huske er det ofte veldig mange tildelinger fra Colombia rett etter sommeren. Så - august blir nok måneden!

Skulle akkurat si det samme, at i aug kommer rushet. det har vært få tildelinger i det siste og jeg har merket meg at det ofte er flere tildelinger nogenlunde samtidig. når vi fikk vår lille gullgutt i mai, hadde vi ventet 1,5 år siden vi sendte papirene til Colombia. og nå er den tunge ventetiden glemt. det er et barn som venter på dere nå og snart får dere den glade meldingen. jeg krysser fingre for dere, hold ut:-)

Ja jeg forstår veldig godt at ventetiden tærer på. Vi har nå ventet i 13mnd og venter fremdeles på distrikt.Jeg er nå veldig sliten av denne ventetiden. Vi har barn som skal begynne på skolen nå, og trodde da papirene gikk til Colombia at vi ville være kommet hjem med vårt andre barn før eldstemann skulle begynne på skolen. Men det gikk altså ikke.

Håper og tror at dere og mange av oss som venter,kan få distrikt/tildeling i august..

Håper ventetiden deres snart er over! Ønsker dere massevis av lykke til!

Vi er helt på starten av denne prosessen, og er bruker starttiden på å finne ut av hva vi har i vente - både på godt og vondt... Vet ikke om det ikke passer seg å spørre, men jeg prøver likevel... Får dere noe info underveis når det tar så lang tid? Vet dere noe om hva som gjør at ventetiden er så lang når papirene er sendt til Colombia?

Håper jeg ikke "tråkker i noens salat" med å spørre! Jeg er bare i en prosess med å forme mine/våres forventninger...

Håper ventetiden deres snart er over! Ønsker dere massevis av lykke til!

Vi er helt på starten av denne prosessen, og er bruker starttiden på å finne ut av hva vi har i vente - både på godt og vondt... Vet ikke om det ikke passer seg å spørre, men jeg prøver likevel... Får dere noe info underveis når det tar så lang tid? Vet dere noe om hva som gjør at ventetiden er så lang når papirene er sendt til Colombia?

Håper jeg ikke "tråkker i noens salat" med å spørre! Jeg er bare i en prosess med å forme mine/våres forventninger...

Vi ventet lenge på den store telefonen, men fikk ikke underveis vite hvorfor det tok sååå lang tid. men alt har alikevel en fast mønster. så ventetiden blir lettere å takle. først barnevernet, så få sendt papirer, så bli godkjent, så få distrikt og til sist endelig tildeling.

Vi ventet lenge på den store telefonen, men fikk ikke underveis vite hvorfor det tok sååå lang tid. men alt har alikevel en fast mønster. så ventetiden blir lettere å takle. først barnevernet, så få sendt papirer, så bli godkjent, så få distrikt og til sist endelig tildeling.

... det sier seg jo egentlig sjøl, men jeg har noen spørsmål likevel, jeg da...

(Vi søker på Colombia skjønner du, derfor denne interessen!)

"Få distrikt" dreier det seg om privat kontra offentlig barnehjem? Hva betyr det å få distrikt - sånn bortsett fra at dere får vite hvilket område i Colombia barnet kommer fra... når dere har fått vite distrikt - vet dere da samtidig noe mer?

Håper du ikke synes jeg maser... er bare nysgjerrig!

• 2 uker senere...
Gjest Juliansmamma

Oj oj, det var lang ventetid...... Er dette privat eller ICBF? Jommen stor endring i ventetid om det er ICBF, da vi adopterte sist var ventetiden på ICBF på ca et halvt år. Mange endringer i Colombia for tiden!?!?!

Lykke til, håper dere hører noe snart.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...