Røyskatt72 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Hei, Siri! Siden du er uroterapeut og tilknyttet Astra Tech, håper jeg du kan gi meg et svar på noe. Leste artiklene i siste nr. av Nofus-nytt, og tar nå sjansen. Vet at du på doktoronline.no svarer på spm. om barns problemer med urinveier/ vannlating. Men jeg håper du har anledning til å svare meg som voksen også. Først må jeg få si at jeg egentlig skulle ha stilt disse spørsmålene til en meget grei ung dame, som jobber som uroterapeut ved en klinikk her nord. Men hun er/ har vært på ferie, og vil nok ikke være tilgjengelig før i midten av august. Det jeg vil spørre om gjelder bruk av kateter. Så hopp gjerne over flg. bakgrunnsinfo. Litt bakgrunnsinfo om meg: Jeg er en mann på 32 år som har et meget flaut problem, som mange andre også har. Men det føles ikke slik! (Bruker jeg å si.) Jeg får plutselig trang til å gå på do. Og gjør jeg ikke det innen 10-15 min ….vel så går det som det går. Første gang jeg opplevde dette var nok for ca. 11 år siden, og skikkelig alvorlig ble det i '99/'00. Senga var våt! I starten gjorde jeg nok som mange andre kjøpte … "produkter"- du vet, tilpasset barn. Men da det ble verre, skikkelig ille, i ca Nov '99, tok jeg mot til meg og handlet det jeg trengte hos bandagist.(Til noen "andre", selvfølgelig.) Handlet litt hos bandagist og litt på apotek. Problemet forsvant også i store perioder. Hver gang trodde jeg det var for godt. MEN, i fjor høst var det blitt skikkelig ….vanskelig. Jeg var begynt å få uhell på dagtid også.(fra tidlig på våren i fjor.) Tilfeldigheter gjorde at jeg gikk inn på denne klinikken/ butikken .. Jeg snakket med henne som driver butikken til daglig Hun fortalte meg at jeg ikke var alene om dette, og gav meg også prøver i tillegg til det jeg selv kjøpte. Men hun sa at jeg burde komme tilbake og snakke med uroterapeuten deres! Vel, jeg er disse to evig takknemlig!! Gangen etter en slik samtale for å kartlegge, undersøkte hun med UL , men fant ingenting som sk