Gå til innhold

voksen jente tisser i senga etter alkohol....

Anbefalte innlegg

hva i all verden foregår, har aldri slitt med sengevæting eller inkontinens, nå våkner jeg til våte laken de aller fleste gangene jeg har drukket etter alkohol -

må bære ned, feste til bilen og kjøre min nye seng til fyllinga. den stinker. og det gjør dette problemet også.

gjelder andre 'regler' når dette er et rent alkoproblem? hva kan jeg gjøre?

legen sa bare jeg måtte slutte å drikke, det er jo uaktuelt. prøver akupunktur nå, krysser fingrene.

upraktisk dette her. hører gjerne noen innspill, er dette vanlig?

Fortsetter under...

Hvorfor er det helt uaktuelt å slutte å drikke? Det er jo helt åpenbart at kroppen din ikke tåler det!

du har nok ingen forståelse for min livsstil, det vil si å kunne nyte noen glass øl eller vin med venner i helgen.

kommentaren din er ikke akkurat oppmuntrende, ønsker helst ikke flere av denne typen da totalavholdenhet som sagt ikke er aktuelt.

fuji1365380447

du har nok ingen forståelse for min livsstil, det vil si å kunne nyte noen glass øl eller vin med venner i helgen.

kommentaren din er ikke akkurat oppmuntrende, ønsker helst ikke flere av denne typen da totalavholdenhet som sagt ikke er aktuelt.

Jeg er ingen forkjemper av totalavhold, og koser meg med vin selv. Så mitt ønske var overhodet ikke å moralisere.

Har du samme problemet selv når du bare drikker et glass?

Jeg er ingen forkjemper av totalavhold, og koser meg med vin selv. Så mitt ønske var overhodet ikke å moralisere.

Har du samme problemet selv når du bare drikker et glass?

nei, ikke etter kun ett glass, men jeg trenger ikke føle meg beruset engang for at uhellet er ute.

Annonse

Du kan jo kanskje be om resept på inkontinensprodukt, så hindrer du iallefall at senga blir våt?

Mvh

vet noen om hva som kan brukes i kombinasjon med alkohol, og som også er effektivt?

(vil helst unngå bleie/tisselaken så langt som mulig)

Gjest Shira12

vet noen om hva som kan brukes i kombinasjon med alkohol, og som også er effektivt?

(vil helst unngå bleie/tisselaken så langt som mulig)

Jeg vet ikke om noen, men du bør vel spørre legen da. Det finnes jo tabletter/spray som setter ned urinproduksjonen (minirin tror jeg det er noe som heter)

Men du må nok ha resept på det.

Du kan jo ta en slikt laken og legge under det vanlige lakenet ditt, da vises det ikke så godt, men skåner senga. Kan vel bli litt dyrt i lengden med og måtte kjøpe nye madrasser.

Kan nok dessverre ikke komme med noen andre råd enn dette, personlig ville jeg nok tatt på meg en bleie når jeg fryktet at det kom til skje om natta, er en liten barriere og komme over.

Uansett, du får ha lykke til videre med løsninger!

Mvh

• 2 uker senere...

nei, ikke etter kun ett glass, men jeg trenger ikke føle meg beruset engang for at uhellet er ute.

Hei :-)

Hvis du ikke trenger å være beruset engang for å tisse på deg etter inntak av alkohol og samtidig insisterer på å drikke alkohol, er jeg enig med Shira12 i at det mest praktiske da nok ville være å bruke bleier, beskyttelseslaken eller begge deler.

Ingen grunn til å bruke masse penger på nye madrasser når du unngår det hele ved å bruke god beskyttelse.

Det kan nok også være en god ide å snakke med legen din om der er medisin du kan bruke som kan hjelpe.

Lykke til :-)

Vennlig hilsen

Gjest Semi-inko

Egentlig et interessant spørsmål; om dette er vanlig eller ei. Jeg kan for min egen del si at jeg har det på akkurat samme vis, pluss at det samme skjer om jeg tar sterkere smertestillende medisiner, slik som Paralgin Forte o.l. Vanlig Paracet gir ikke noe utslag, mens Ibux av en eller annen grunn gjør at jeg "må" oftere. Om jeg legger meg nedpå etter to Ibux, hender det av og til at jeg ikke våkner når trangen er tilstede. Tilfeldig? Jeg tror ikke det, men hvorfor det er slik vet jeg ikke. Det kjipe er at jeg rett som det er må ta kodeinholdige tabletter pga sterke smerter, og da...

Noen andre som opplever lignende?

• 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvis dette skjer de aller fleste gangene du har drukket, så ville jeg nok tatt på en bleie. Det er selvsagt litt kjedelig, men det er tross alt mye mindre kjedelig enn å måtte bytte på hele senga og ha stinkende madrass! Det beste hadde vært at du ble kvitt problemet, men i mellomtiden ville jeg altså ha brukt bleie. Kjøp en litt stor pysjbukse til å ha utenpå, så føler du deg litt finere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...