Gå til innhold

Generaltabbe eller positivt?

Anbefalte innlegg

Ut fra diskusjonen her nede ang spørsmål om barna er søsken, så lurer jeg på hva dere synes om dette:

"Jeg er født på Ullevål. Hvilket sykehus er du født på da, Ullevål eller Aker?" spør jeg min venninne.

Hun titter på meg, rister på hodet og sier "Det var vel heller i Seoul...."

.

.

Kommentarer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/153943-generaltabbe-eller-positivt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he!

Flere av mine venninner som har vært gravide har henvendt seg til meg med spørsmål om hvordan jeg opplevde ditt og datt under svangerskapet...

Jeg har blitt like paff hver gang, og først da kommer de på at jeg faktisk ikke har født min datter selv..

De kommer rett og slett ikke på at vi har adoptert, og opplever oss ikke annerledes enn andre...

Så positivt vil jeg si!!!

Gjest ChiengMai

Viser vel helst hvor blind vi blir for utseendet til de vi kjenner.

Viste en venn en gang bilder, blant annet av tantebarna mine. Pekte på en og dem og sa at hun er jeg fadder på. Jeg fikk helt hakeslepp da fyren spurte om hvor jenta var adoptert fra. Var han synsk, eller? Jeg kom rett og slett ikke på at det gikk an å se. :-)

Ingen generaltabbe :-) Men et tegn på at man glemmer at folk ser annerledes ut når man kjenner dem.

Jeg hadde en tilsvarende da jeg gikk på skolen. Ei klassevenninne var adoptert fra Korea. Og var selvfølgelig hakket brunere enn melkehvite (det er INGEN overdrivelse, dessverre...) meg. Så etter en gymtime stod vi i dusjen, og jeg utbrøt:

"Hvordan er du blitt så brun?! Har du tatt sol??"

Jadda! ;o)

Vi lo ganske godt av det begge to, så vidt jeg husker :-)

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...