Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vel hjemme fra ferie lå det et brev i postkassen vår om tid for hjemmebesøk. Vi fikk oppgitt to datoer, så det ser altså ut som om vi skal ha to besøk i løpet av en uke. Er det vanlig?

Er det noen som har lyst til å fortelle meg litt om hva som skal skje under besøkene? Er det slik at jeg skal servere noe?

Oioioi, nå er jeg så spent. Endelig skjer det noe!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154043-det-f%C3%B8rste-hjemmebes%C3%B8ket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at dere skal velge mellom de to datoene?

Vi hadde ett hjemmebesøk og to kontorsamtaler. Kontorsamtalene var hver for oss.

Det finnes mal for hva barnevernsarbeiderene skal gå gjennom under rapporten. Malen ligger på nettet et sted, sikkert noen her som vet det.

Dere behøver ikke servere noe, men det løser jo ofte opp stemningen når det kommer litt mat og kaffe/te.

Litt snakk om nåværende bosituasjon, er det barnehage i nærheten osv er vel naturlig. Ellers er det jo veldig opp til barnevernet hvordan de legger det opp. Det er store forskjeller både på hva som blir vektlagt, hvor lang tid de bruker.

Er akkurat startet prossessen selv. Har lest rundt og da fant jeg dette på BUFA sine sider. '

http://odin.dep.no/filarkiv/171906/Veiledningshefte_28.11.02.doc

Håper adressen er til hjelp. Er ikke kommet så langt at vi har hatt hjemmebesøk, men det skulle avtales tid når saksbehandler kommer hjem fra ferie om to uker.

Sosialkontorene praktiserer antall hjemmebesøk forskjellig, men det er helt vanlig å ha flere besøk.

Ved første adopsjon hadde vi 4 hjemmebesøk, denne gang holdt det derimot med ett.

Har de satt opp to datoer er det nok meningen at dere skal ha besøk begge dagene. Da er dere heldige som får dem gjennomført raskt.

Det holder med kaffe/te og kanskje kjeks til servering.

Hvilket land søkere dere på??

Lykke til!!!

LillapåFub

Hei Vibek!

Så moro at dere er igang!

Da vi hadde første hjemmebesøket, sa den ene av saksbehandlerene at det står i deres retningslinjer at det bør gå noe tid imellom besøkene, slik at de adopsjonssøkende har mulighet til å tenke igjennom evenutelle spørsmål og ting som dukker opp under samtalene. Så jeg synes det høres litt rart ut at dere skal ha begge besøk i løpet av en uke. Men alikevel ser vi jo hele tiden at dette er veldig forskellig fra kommune til kommune, så det er ikke godt å si....

Jeg valgte å servere kaffe/ te og en enkel kake på forrige besøk. Kake er nok ikke nødvendig, men det er greit å ha noe i " drive med" synes jeg, når man skal sitte sånn og prate.

LYkke til, fortell hovrdan det har godt.

Klem fra

Vi hadde fem hjemmebesøk fordelt på tre uker. Vet at mange har færre besøk/avtaler enn oss, men vi var veldig fornøyd med hvordan vår kommune ordnet dette. Siste besøk var rapporten ferdig og klar for signering! Så fra vi tok kontakt med sosialkontoret til rapporten vår ble sendt gikk det rundt to måneder.

Lykke til!

Annonse

Vi skal ha det første hjemmebesøket til uka. Og, vi er kjempespente alle 3!

Hadde vel tenkt å sette fram litt servering - men det blir av enkleste sort! :0)

Vi ble forespeilet ca 3 - 4 samtaler med bvrnet, men jeg regner med at vi får mere info på den første samtalen.

Nå er det disse samtalene som må komme i gang for at vi skal komme et skritt videre i prosessen vår. Bare det blir torsdag snart!!!

Syntes det hørtes kjekt ut hvis dere får gjennomført et par samtaler i samme uke. For meg er det sånn at alle spørsmålene gjerne dukker opp rett etterpå, og da hadde det jo vært kjekt med en ny samtale "rett rundt hjørnet"!

Ønsker dere lykke til med deres samtaler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...