Gå til innhold

Alarm-matte


Gjest Tobarnsmamma

Anbefalte innlegg

Gjest Tobarnsmamma

Hei der alle sammen!

For det første er det supert at dette forumet kom i gang. Det er nok et ganske utbredt fenomen!!

Har sjølv en gutt på 6 1/2 år som tisser om natten. Har prøvd det meste; minirin tabl. / nesespray, kiropraktor, blande eplecidereddik i vann etc.

Tilslutt prøvde vi alarm-matte.

Må innrømme at eg hadde lita tru på den, men poden var innstilt på det, så da var det berre å sette i gang!

Han har no hatt denne i ca. 6 veker (må levere tilbake alarmen i morga).

På dei siste 14 dg. har han hatt to våte netter. Vi holder han da fram i 2330-tida, men som eg sa til "guben": berre han er tørr, kan eg halde han fram til han er "konfirmert".

Håper no at det skal gå bra.

Det beste er at han har klart dette uten å gå på noko anna, f.eks. minirin.

Berre eit lite tips fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig jeg tar feil her, men jeg tror faktisk at dere lurer dere selv litt her. Det er greit at han er tørr nå med alarm matte og ved at dere i tillegg tar ham opp om kvelden. Han tisser da riktignok ikke på seg om natten, men han lærer heller ikke å holde seg tørr på egenhånd. Jeg er redd for at dere vil oppleve at han tisser på seg igjen så fort dere kutter ut alarmen og ikke tar ham opp. Hvis du vil at han skal oppleve å våkne til en tørr seng er det bedre å la ham bruke bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tobarnsmamma

Jeg håper virkelig jeg tar feil her, men jeg tror faktisk at dere lurer dere selv litt her. Det er greit at han er tørr nå med alarm matte og ved at dere i tillegg tar ham opp om kvelden. Han tisser da riktignok ikke på seg om natten, men han lærer heller ikke å holde seg tørr på egenhånd. Jeg er redd for at dere vil oppleve at han tisser på seg igjen så fort dere kutter ut alarmen og ikke tar ham opp. Hvis du vil at han skal oppleve å våkne til en tørr seng er det bedre å la ham bruke bleier.

hei der EvaL!

Kan ikkje sei at eg er helt enig med deg der!

Han har no hatt berre tre netter uten alarm-matte, så det er sjølvsagt for tidleg å seie at han er "tørr", det er klart, men dersom han held seg tørr nokre veker, evnt. mnd. med at vi held han fram, er planen å holde han fram tidlegare og tidlegare på kvelden, og på denne måten avslutte dette med å halde han fram. (Dette må være rekord i setning uten punktum!!)

Dessuten synest eg at det er viktig for sjølvtilliten hans at han ligg uten bleie, og er tørr om natta.

Som han sa sjølv da han hadde vore tørr uten alarm; Men mamma, da er det no eg som gjer det sjølv! Ja, svarte eg, det ER DU som greier det!

Las bl.a. inn på internett at det ikkje var lurt å bruke bleie, dersom ein kavar med dette problemet, men det får no kvar enkelt vurdere kva ein vil gjere.

Håper ialle fall det skal virke for vårt vedkommende, og om det skjer eit uhell i ny og ne, er det heilt greit, det er slikt som kan forekomme uansett.

:-) Helsing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til Tobarnsmamma

Det er kjempefint at alarmmatte har fungert hos deres sønn. Når det gjelder å ta ham opp på toalettet, slik dere har valgt å gjøre er det ikke noe han vil "lære" av, men dere vil kanskje oppleve tørre netter.Siden dere har prøvd alt, kan det være best for dere å gjøre det en periode. Generelle råd er ellers å begrense drikke på kvelden, og påse at han har regelmessige dotider på dagtid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...