Gjest Selma Therese Skrevet 14. januar 2001 Skrevet 14. januar 2001 Jeg er for tiden i svangerskapspermisjon, men har til nå forskjøvet permisjonen med 4 uker (ferie). Pappaen har hatt to uker permisjon, og hadde tenkt å ta de to siste når jeg var ferdig med min permisjon. Dette vil jo si at de siste to ukene hans kommer til å bli utenfor den datoen vi fikk ”innvilget” permisjon for. Altså vil permisjon + min ferie bli totalt 54 uker (80%). Er dette greit, eller kan vi risikere å miste disse 2 ukene? Et lite spørsmål til. Selv har jeg ennå 7 dager ferie igjen. Disse hadde jeg tenkt å ta når pappaen har permisjon. Deretter skal jeg utvide permisjonen noen måneder uten lønn. Jeg mottar perm.penger fra arbeidsgiver, og i juni mottok jeg feriepenger istedenfor perm.penger. Jeg hadde for øvrig ikke ferie i juni. Men da jeg hadde ferie, fordelt på à 2 uker, mottok jeg perm.penger. Dvs vel si at arb.giver forlenger utbetalingen inntil mine 48 uker. (skulle vel egentlig være greit det:-) Men hva så med de 7 dagene jeg har igjen fra året før? Får jeg 100% disse dagene? Jeg ble jo trukket i lønn disse dagene mens jeg var i jobb. Dette ble mye. Må nok ta meg en tur på personalkontoret:-). Men hadde vært fint om du kunne svart på det du kan. Tusen takk! 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 15. januar 2001 Skrevet 15. januar 2001 Jeg regner med at du gir beskjed til TK at du har tatt ut 4 uker ferie, slik at de får forlenget utbetalingsperioden tilsvarende. Da kan du betrakte det opprinnelige vedtaket som endret, slik at han får sine 4 uker. Feriespørsmål må du ta opp med personalkontoret eller arbeidstilsynet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.