Gå til innhold

Hentereise til Korea

Anbefalte innlegg

Gjest Snart er det vår tur
Skrevet

Et spørsmål til dere som nylig har vært på hentereise til Korea. Hva koster flybilletter og opphold? Vi skal reise 2 voksne og en 6-åring,

Og hvor mye har dere brukt til shopping?

Skrevet

Hei på dere!

Vi var i Korea med en gutt på snart 4 i juni. DA hadde vi trippel-rom på Seokyo hotell, dette kostet ca 122.000 won per natt. Hadde vi tenkt oss om, så hadde vi vel valgt et dobbeltrom til 88.000 heller, for det var god og bred dobbelseng, mens romstørrelsen var den samme.

Flybillettene betalte vi tilsammen ca 21.000 for (jammen så fort en glemmer gett....)

Shopping...det kommer jo an på hva dere vil shoppe det!!

Selv pleier jeg å bruke en tusen lapp per dag som pekepinn på forbruk inkludert vanlig shopping. (Da regner jeg vanlig shopping, ikke dyre skinnjakker, fotoapparater, og gull&diamanter)

Klær til ungene fant jeg egentlig lite av, for i Seoul er det vaaarmt nå, og dermed bare tynne kortermede klær. Ikke noe som blir særlig praktisk når en kommer hjem.

Av mat mener jeg å huske at en stor pizza på Pizzahut kostet ca 120 kr.

En middagsrett på Ouback ca 100-150 kr.

En stor pommesfrites 12 kr,

Middag til 6 voksne på en koreansk restaurant kom vel på ca 300 kr.

jeg som hadde tenkt å skrive alt dette ned med en gang vi kom hjem.... jammen så fort en glemmer!!!

Uansett - god tur!!

Skrevet

Vi betalte ca. 23.000 for flyreise 2 voksne + 1 barn + babyen hjem. Vi lå på familierom på Holths nye guesthouse. Det var billig og kan anbefales. Stort rom med dobbeltseng og enkeltseng og eget bad. Tilgang til kjøkken med kjøleskap og komfyr. Vi tok med knekkebrød og en stor pakke oppskåret spekeskinke til frokost. Det var litt vanskelig å finne noe spiselig for oss kresne nordmenn med en 6-årig i tillegg. Spiste en del på McD og Pizzahut, men de forsto ikke noe særlig engelsk. Vi brukte under kr. 10.000 på hele uken. Dette dekket leie av rommet, mat, inngangsbilletter og suvenirer. Vi fant ikke så mye å kjøpe. Lotte World var fint for sønnen vår. Lotte World og Seoul Tower (kjedelig) var det eneste som var ganske dyrt å se. Alle andre attraksjoner var rimelige. Jeg mener at vi betalte ca. kr. 25 for alle 3 på zoo. Det var også spennende å se de gamle palassene og vi dro også til Suwon Folk Village utenfor Seoul. Toget/undergrunnen gikk til Suwon. Deretter krysset vi veien og tok buss videre (eget "reisebyrå") rett ovenfor togstasjonen.

God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...