Gå til innhold

Hvor lang tid bruker de forskjellige regionene? (bufa)

Anbefalte innlegg

Gjest juliansmamma

Vi har et vennepar som sendte sine papirer inn til region øst i beg av april, og de har ikke hørt et pip, ikke at papirene er mottatt en gang.

Vi sendte våre papirer til region sør i slutten av juni, og fikk raskt en bekreftelse på mottatte papirer, og kun en mnd etter ble vi godkjent.

Så skjevt dette er.... Synes så synd på våre ventende venner.... Også er jeg veldig glad for at vi har kommet enda et skritt videre...hurra........

Noen som vet hvor lang ventetid øst har???

Fortsetter under...

Gjest Sommerstorm

Ikke det at jeg vet noe om hvor lang tid det tar. Men det hørtes jo unektelig litt merkelig ut. Tror bestemt at jeg hadde ringt og sjekket hvor papirene ble av.

Vi har akkurat fått papirene våre sendt til legalisering. BUFA brukte fryktelig lang tid å godkjenningen av våre papirer. Vi ringte flere ganger for å høre hvor de ble av - og hver gang traff vi på hyggelige mennesker som kunne gi nyttig informasjon. Det skader ikke å ta en telefon!!! Det tærer i alle fall på å gå slik i uvisshet...

Vi sendte våre papirer til reg.øst i juli. Fikk brev etter en uke at papirer var mottatt og at beh.tiden er 3-4 mnd.

Be vennene deres ringe reg.øst, kan hende papirene har blitt borte eller at barnevernet ikke har sendt papirene(!).

Så hyggelig at det gikk så fort for dere i reg.sør, det må være rekord!!!

Lykke til videre.

Hilsen fra

Jeg vil anbefale vedkommende å omgående ringe regionskontoret. Da vi ikke hørte noe fra BUFA etter 4-6 uker(før omorg), ringte jeg for å forhøre meg. Det viste seg at barnevernet ikke hadde fått saken avgårde. Den ble liggende i to måneder, ferdigskrevet med all dokumentasjon før den ble sendt. Og da hadde jeg snakket med barnevernsleder og sosialleder flere ganger. Saksbehandleren var det umulig å få tak i. Altså: følg med selv, ikke sats på at alt går av seg selv.

Annonse

Vår søknad gikk til Statens Barnevern og Familievern, region øst (BUFA behandler vel ikke adopsjonssøknader lenger?) i begynnelsen av juni. Senere ringte jeg og snakket med en veldig hyggelig saksbehandler der som sjekket at søknaden var iorden med alle papirer og stempler og som sa at jeg kunne/burde purre hvis jeg ikke fikk svar innen 3 mnd. Hm..rart det er forskjellig, men syns vennene dine bør kontakte dem, f.eks.på e-post [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...