Gå til innhold

Spm ang kinareise...

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på mye for tiden, dette vil vel ikke bli siste spørsmål fra meg:)

Vi vurderer å adoptere fra Kina, så nå lurer jeg litt på denne biten - hentereisen til Kina. Håper noen som har vært der kan svare meg på noen spørsmål...:)

- Bare sånn omtrent, hva vil reisen koste? Da tenker jeg at begge drar.

- For det er vel å anbefale å reise dit for å hente, eskort klinger ikke helt godt i mine ører...

- Ser at reisen tar 10-12 dager, når får man barnet tildelt? Tidlig etter ankomst, eller er det mye som må ordnes først?

- Får man oppleve en del av landet når man er på en slik reise? Eller er det kun "jobbing" med selve adopsjonen/overtakelsen?

- Har to gutter på 10 og 12 år, kan de være med? Eller bør dette være en tur bare for mor og far?

Håper noen tar seg tid til å svare meg:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fei1365380229

Vi dro med VB for litt over 1 år siden da kostet turen 18500 kroner pr. person og 12500 for barn under 12 år. Dette var med en flott frokostbuffee. Var egentlig deilig å ikke ha helpensjon, og maten var ikke veldig dyr i Kina.

Eskorte kan dere ikke velge fra Kina, dere må reise å hente barnet selv. Vi kom fram fredag kveld og fikk barna søndag kveld, men jeg vet at noen også har fått barna rett etter ankomst.

Vi var borte i 15 dager. En uke i Jiangxi og en uke i Beijing.

Vi hadde et fantastisk sightseeing opplegg, litt mindre i provinsen enn i Beijing. Vi fikk sett "alt", men vi var heldige og hadde et barn som syns det var helt topp å kjøre buss og være med på dette. Det var ingen sure miner om man valgte å være hjemme, noen valgte det på enkelte turer.

Vi hadde med dattera vår på da 5 1/2 år og det gikk kjempeflott. Hun hadde kjempeglede av det og hun og yngstedattera snakker stadig om når vi hentet henne i Kina.

Vi hadde også to gutter på 8 år og 10 år som vi valgte å la bli hjemme. Har lovt at vi skal dra på ferietur til Kina hele familien etterhvert. Dere må egentlig gjøre hva dere føler for. Vi syns det både ble for dyrt og for mange å ta vare på hvis alle skulle dratt.

Lykke til med hva dere velger, det var en fantastisk reise og så har vi fått en fantastisk datter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-988753
Del på andre sider

Gjest kina er fantastisk

-Ville absolutt tatt med storebrødre.Dette for å øke forståelsen med hvordan adopsjon er og for å skjønne lillesøsters identitet.

-Man bestemmer selv hvor mange serverdigheter/turer man vil være med på.

-Vi var en familie på to voksne og et barn som dro ned for å hente lillesøster i fjor høst.vi betalte 28000,- i flyreise. Hotell og div. kom i tillegg.Kan fort beregne 1000,- kr døgnet for hotellrom.Man ligger jo på de beste hotellene.

-Eskorte er ikke tillat i kina

-Tildeling skjer for de fleste dagen etter ankomst.Men noen har faktisk fått barn samme dag de har kommet til hotellet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-988755
Del på andre sider

Vi skal reise til kina å hente et barn. Men det erlenge til. Driver med sosialrapporten nå om dagen.

Men hadde bare lyst å nevne at vi har to barn fra før og føler at det er mest riktig å reise alle sammen for å få en felles grobunn og opplevelse av hele greia. Det blir sikkert kjempe dyrt. Vi sparer..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-989232
Del på andre sider

Vi skal reise til kina å hente et barn. Men det erlenge til. Driver med sosialrapporten nå om dagen.

Men hadde bare lyst å nevne at vi har to barn fra før og føler at det er mest riktig å reise alle sammen for å få en felles grobunn og opplevelse av hele greia. Det blir sikkert kjempe dyrt. Vi sparer..

Takk for svar, og lykke til med sparingen!

Vi har ikke startet prosessen ennå, men jeg har kommet langt inni mitt hode:)

Er dine barn gamle? Vet de hva som skjer, ang adopsjon tenker jeg?

Vår sønn på 12 år har gjennomskuet meg, han skjønner at jeg ønsker å adoptere. Men det falt ikke i god jord, han vil ikke at vi skal adoptere.

Han ville ikke gi meg et skikkelig svar på hvorfor...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-989274
Del på andre sider

Vår sønn på 12 år har gjennomskuet meg, han skjønner at jeg ønsker å adoptere. Men det falt ikke i god jord, han vil ikke at vi skal adoptere.

Kanskje han er redd for å få et søsken som er annerledes (hudfarge/utseende)? Det er ofte veldig viktig å være mest mulig som de andre gutta i klassen/vennegjengen i den alderen... Kanskje er han redd for at et lille-søsken skal bli utsatt for rasisme, han hører nok mye bemerkninger rundt seg (oftest basert på ren uvitenhet)...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-989277
Del på andre sider

Annonse

Hei error,

vi var i Kina høsten 2002 - Vi reiste med Verdens Barn.

Turen foregår som gruppereiser og man betaler pakkepris for turen. Den gang var det kr. 18.500,- pr. voksen. Nå koster det kr.15.000,- pr. voksen.

Pakkeprisen dekker flyreisen fra Gardermoen - Beijing T/R, innenlandsfly i Kina T/R, opphold på hotell inkl. frokost under hele reisen, 1 festmiddag for gruppen samlet og sightseeingprogram både i provinsen og i Beijing.

Det lommepengene må dekke er bespisning, shopping, tøyvaks på hotellet, bruk av e-post på hotellet, m.v.

Vi brukte ca. 10.000,- i lommepenger på reisa - og det inkluderte også kjøp av taxfree-varer i København på hjemturen. Vi handlet en god del, men var ikke de som handlet mest.

Nå er vi i gang med barn nr. 2 - og regner med ny reise tidlig vår -05. Vi skal ha med Vesla som da vil være ca. 3,5 år ..... så nå sparer vi oxo :o)

fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-989293
Del på andre sider

Gjest lærer

Hei

Det kan være mange grunner til at gutter i den alderen ikke vil ha yngre søsken. Jeg underviser på mellomtrinnet og tror godt under halvparten av gutta ville si ja til småsøsken generelt. Ofte er den forferdelige tanken på at foreldre har sex nok, og hvis du i tillegg snakker kina = jente.... Småsøstre er bare ikke det pubertetsgutter ønsker seg mest.

Men dette er ofte en fasade. Har hatt en del elever som offisielt ikke likte småsøsken, men i privat-samtale var både stolt og glad. Mange av dem var også kjempeflinke til å leke med etc.

Men hvis dere bare er i startgropa, vil jo guttene ha blitt mye eldre når barnet ev. kommer. Tror kanskje det er viktig å få med når du/dere snakker med guttene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-989323
Del på andre sider

Hei!!

Hvordan klarer du å ikke bare starte..?

Har dere ikke bestemt dere helt?

Når mannen min endelig sa ok løp jeg til telefon og snakket med barnevernet.

Det er jo så lang prosess.

Ikke blir vi yngre heller. Vi er snart 36 og 37 år.

Vi har jo ønsket oss et barn til. Jentene våre på 6 og 8 år er veldig opptatt av små barn. De maser om at jeg skal bli gravid. Vi har sagt at det er ikke alltid en får det til. Men det har de ikke skjønt.

Så begynte jeg å snakke om adopsjon etter noen misslykkede prøverør forsøk.

De ønsker seg veldig en liten søster (sier at det kan bli en gutt). De prater om det hver dag. Det er stort for dem.

Det er nok vanskligere å være 12 år og plutselig bli konfrontert med noe slik. Hvis han har vært alenebarn til nå?

Jeg tror han ubevisst er sjalu. Det er viktig at han får tenkt litt på det. Det må kanskje modne hos han....som det måtte med mannen min..og andre menn!!

Hvor har du lyst å adoptere fra?

Når skal dere kanskje starte?

Det ble noen skrivefeil, men men.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-989867
Del på andre sider

Jeg må le litt!! Jeg er så glemsk og surrer sånn med personene her inne. Har ikke kommet inn i systemet.

Kommer sikkert ikke inn i det heller. he he

Nå skrev jeg svar til deg først, så gikk jeg inn å leste trådlisten, da leser jeg jo IGJEN at Kina er landet! At du har 2 gutter.

12 åringen er ikke alene barn.

Men jeg tror fortsatt at sjalusi er en mulig årsak til aat han ikke ønsker det. Litt flaut kanskje å.

Ja ja..jeg henger med!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-989871
Del på andre sider

Jeg må le litt!! Jeg er så glemsk og surrer sånn med personene her inne. Har ikke kommet inn i systemet.

Kommer sikkert ikke inn i det heller. he he

Nå skrev jeg svar til deg først, så gikk jeg inn å leste trådlisten, da leser jeg jo IGJEN at Kina er landet! At du har 2 gutter.

12 åringen er ikke alene barn.

Men jeg tror fortsatt at sjalusi er en mulig årsak til aat han ikke ønsker det. Litt flaut kanskje å.

Ja ja..jeg henger med!!

Hei bjonde.

Jada, du henger med:)

Bare for å få sagt det, så har vi tre gutter. De er 12, 10 og 4 år. Grunnen til at jeg bare nevnte de to største, er at jeg ikke hadde orket å ta med den minste på en slik tur..

Vi er ikke 100% sikre ennå, den siste biten er det endelige "ja" fra min mann. Men han er på glid...:)

Han sier på spøk at han vil ha en egenprodusert, for da vil han få "gleden" av det først(om du skjønner;)

Men jeg har ikke helse til en til, så det sier seg selv.

Jeg har lyst til å adoptere fra Kina, av flere grunner:

- hadde vært snedig med ei jente, for da kan jeg bli mormor èn dag. Mulig jeg er helt på jordet, men det vil bli et savn å ikke bli mormor en vakker dag...

- virker som det går raskere å adoptere fra Kina.

- i andre land må man tilbringe lengre tid i landet under henting.

Minstemann sa en kveld han la seg, at han ville at vi skulle få en baby...

Da begynte jeg å tenke, at det hadde vært gøy for han. Få en jevnaldrende, nå er han så alene på en måte. De to eldste har hverandre....

Men så er det det store skrittet da, fra tre barn - til fire...

- nattaklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-990169
Del på andre sider

Hei bjonde.

Jada, du henger med:)

Bare for å få sagt det, så har vi tre gutter. De er 12, 10 og 4 år. Grunnen til at jeg bare nevnte de to største, er at jeg ikke hadde orket å ta med den minste på en slik tur..

Vi er ikke 100% sikre ennå, den siste biten er det endelige "ja" fra min mann. Men han er på glid...:)

Han sier på spøk at han vil ha en egenprodusert, for da vil han få "gleden" av det først(om du skjønner;)

Men jeg har ikke helse til en til, så det sier seg selv.

Jeg har lyst til å adoptere fra Kina, av flere grunner:

- hadde vært snedig med ei jente, for da kan jeg bli mormor èn dag. Mulig jeg er helt på jordet, men det vil bli et savn å ikke bli mormor en vakker dag...

- virker som det går raskere å adoptere fra Kina.

- i andre land må man tilbringe lengre tid i landet under henting.

Minstemann sa en kveld han la seg, at han ville at vi skulle få en baby...

Da begynte jeg å tenke, at det hadde vært gøy for han. Få en jevnaldrende, nå er han så alene på en måte. De to eldste har hverandre....

Men så er det det store skrittet da, fra tre barn - til fire...

- nattaklem fra

Hei error!!

Tre gutter ja, ok....

Artig!!Og sikkert liv i leieren!!

Har en venninne, hun har tre guttter 9-11-12.

Så fikk de lille mor da som er 2 år nå. Men alle er egenfødte.

Har du tre så er det sikkert ikke noe mer slitsomt med 4. Kom igjen!!

du får love mannen din litt alikevel!! om du skjønner he he

Det er klart det er et stor skritt å ta. Men skjønner deg iforhold til å bli mormor en gang. Min venninne og nabo fikk tre gutter og den siste gangen måtte hun gå gjennom en sorg på en måte. Hun taklet det bra. Og er selvfølgelig like glad i de tre gutta sine.

En annen venninne bor i et annet land, men er herfra. Hun fikk sin 2 gutt og det har bryti ut en dyp depresjon for henne. Behøver ikke gå inn påalle hennes tanker men det er viktig for mange å få en datter. Jeg var veldig opptatt av det selv. Fikk først en og helt ærlig da var det samme neste gang. jenta var jo i hus.

Dette provoserer sikkert noen. Men sånn er det bare.

En har sine tanker og drømmer.

Vi valgte Kina fordi vi fikk yngst barn derfra garantert.

Fordi vi er alle 4 innstillt på en jente til. Det er bare sånn det er.

Hvorfor orker du ikke ha med alle barna på reisen?

Tror det hadde skapt et viktig bånd mellom lillesøster/bror.

Hva om dere fikk tildelt en gutt?

Hva hadde du gjordt da?

Det virker jo som mannen din er litt positiv til dette. Men jeg kan jo forstå om han syns det er bra med 3 barn. Dere er heldige syns jeg som ønsker meg litt større familie.

Desverre klarer vi ikke få selv mer. Ufrivillig!

Men du verden som jeg gleder meg til å adoptere. Det er nesten så jeg håper jeg ikke blir gravid..for man vet aldri.

Jeg orker egentlig ikke gå gravid mer. Er så syk under svangerskapene.

Syns det er en fantastisk måte å få barn på dette med adopsjon.

Hva sier magefølsen din..blir det noe av dette her?

vennlig hilsen bjonde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-990704
Del på andre sider

Gjest @mamma

Hei error!!

Tre gutter ja, ok....

Artig!!Og sikkert liv i leieren!!

Har en venninne, hun har tre guttter 9-11-12.

Så fikk de lille mor da som er 2 år nå. Men alle er egenfødte.

Har du tre så er det sikkert ikke noe mer slitsomt med 4. Kom igjen!!

du får love mannen din litt alikevel!! om du skjønner he he

Det er klart det er et stor skritt å ta. Men skjønner deg iforhold til å bli mormor en gang. Min venninne og nabo fikk tre gutter og den siste gangen måtte hun gå gjennom en sorg på en måte. Hun taklet det bra. Og er selvfølgelig like glad i de tre gutta sine.

En annen venninne bor i et annet land, men er herfra. Hun fikk sin 2 gutt og det har bryti ut en dyp depresjon for henne. Behøver ikke gå inn påalle hennes tanker men det er viktig for mange å få en datter. Jeg var veldig opptatt av det selv. Fikk først en og helt ærlig da var det samme neste gang. jenta var jo i hus.

Dette provoserer sikkert noen. Men sånn er det bare.

En har sine tanker og drømmer.

Vi valgte Kina fordi vi fikk yngst barn derfra garantert.

Fordi vi er alle 4 innstillt på en jente til. Det er bare sånn det er.

Hvorfor orker du ikke ha med alle barna på reisen?

Tror det hadde skapt et viktig bånd mellom lillesøster/bror.

Hva om dere fikk tildelt en gutt?

Hva hadde du gjordt da?

Det virker jo som mannen din er litt positiv til dette. Men jeg kan jo forstå om han syns det er bra med 3 barn. Dere er heldige syns jeg som ønsker meg litt større familie.

Desverre klarer vi ikke få selv mer. Ufrivillig!

Men du verden som jeg gleder meg til å adoptere. Det er nesten så jeg håper jeg ikke blir gravid..for man vet aldri.

Jeg orker egentlig ikke gå gravid mer. Er så syk under svangerskapene.

Syns det er en fantastisk måte å få barn på dette med adopsjon.

Hva sier magefølsen din..blir det noe av dette her?

vennlig hilsen bjonde

Hei bjonde.

Ja, det er aktivt her i gården. Å ha tre gutter gjør mor aktiv:)

Jeg skjønner faktisk dette med "nedturen" når tredje gutt kommer, fordi om jeg visste det da jeg ble gravid tredje gangen - at dette ville bli en ny gutt:)

Om jeg fikk både 4., 5., 6., ville alle blitt gutter. Jeg vet det bare.

Nå når jeg begynner å dra på årene, kjenner jeg at det å ikke ha en datter, blir viktigere dess eldre jeg blir.

Jeg savner veldig dette mor-datter forholdet. Det blir aldri det samme med sønner...

Jeg har prøvd å skape et fortrolig forhold til de to eldste sønnene mine, men de er ikke interessert. De synes mor rett og slett maser:) Jeg bryr meg for mye, sier de:)

Men sønner er gode å ha, tenk all den arbeidskraften:)

Ja, jeg har faktisk tenkt den tanken... enn om vi får tildelt en gutt...??!

Jeg håper ikke jeg blir misforstått, en gutt er gull verdt han også. Men mitt videre liv ville vært helt fullkomment, og jeg veldig "happy" om jeg vil få ei datter en dag:)

Det handler om videre kontakt, sønner flytter gjerne langt unna heimen. De får kone og barn, for så å komme på besøk i helger og ferier...

Er redd jeg vil få lite kontakt med barnebarn...

Dette er jo veldig tidlig å tenke på, ja jeg vet...

Men sånn er vel vi kvinner, vi tenker og spekulerer altfor mye..:)

Men om man velger Kina, er vel sjansene for jente stor?

Dessuten syns jeg Kina er et spennende land...

Enn å få tilbringe nesten 14 dager i et slikt land!

Jeg vet ikke om jeg orker evnt å ta med alle tre på en hentereise, har vært på noen turer med de tre:)

- Minstemann snek seg unna oss i Bø Sommarland ifjor! Var borte fra oss i 45 min. Jeg kan ikke si at han kom bort fra oss... han snek seg unna, han prøvde flere ganger, før han fikk til det!

Og da var jeg på nippet til hysteri da!

Så det ville vært greit å ta med de som skjønner at man skal holde seg i nærheten...

- også spiller økonomien inn!

Huff, dette ble langt og rotete.

Hilsen error, som har bytta nick til...

c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-991778
Del på andre sider

Annonse

Hei bjonde.

Jeg skjønner faktisk dette med "nedturen" når tredje gutt kommer, fordi om jeg visste det da jeg ble gravid tredje gangen - at dette ville bli en ny gutt:)

Nå når jeg begynner å dra på årene, kjenner jeg at det å ikke ha en datter, blir viktigere dess eldre jeg blir.

Jeg savner veldig dette mor-datter forholdet. Det blir aldri det samme med sønner...

Jeg har prøvd å skape et fortrolig forhold til de to eldste sønnene mine, men de er ikke interessert. De synes mor rett og slett maser:) Jeg bryr meg for mye, sier de:)

Jeg håper ikke jeg blir misforstått, en gutt er gull verdt han også. Men mitt videre liv ville vært helt fullkomment, og jeg veldig "happy" om jeg vil få ei datter en dag:)

Det handler om videre kontakt, sønner flytter gjerne langt unna heimen. De får kone og barn, for så å komme på besøk i helger og ferier...

Jeg vet ikke om jeg orker evnt å ta med alle tre på en hentereise, har vært på noen turer med de tre:)

- Minstemann snek seg unna oss i Bø Sommarland ifjor! Var borte fra oss i 45 min. Jeg kan ikke si at han kom bort fra oss... han snek seg unna, han prøvde flere ganger, før han fikk til det!

Så det ville vært greit å ta med de som skjønner at man skal holde seg i nærheten...

c",)

Hei på deg @mamma!!!

Jeg skjønte helt ærlig ikke hva som var galt med ditt forrige nikk navn?? Er det virkelig ikke ett fett hva en kaller seg?

Hvorfor reagerte folk på om du var seriøs?

Er det noe jeg ikke har fått med meg??

Det sies at det kommer flest jenter fra Kina. Men det kan være gutter innimellom. Han kan jo tildeles dere! En må være forberedt på det.

Det er flere som har skrevet om det i innlegg i medlemsblader.At de fikk en gutt og at det var overaskende.

Jeg har ingen problemer med å forstå tankene dine rundt dette med ønske om en jente.

Er enig med deg.

Men nå har ikke jeg opplevd å være "mamma" for en gutt. Så jeg kan ikke sammenligne. Men jeg er veldig glad for de to jentene jeg har fått.

Vi har et nærere forhold til min mor og mormor til barna enn med svigermor.

Men barna er glad i farmor. Bevares. Men vi er oftere sammen med mormor. Det er et dypere forhold fordi jeg ringer og er mer i kontakt med min mamma.

Du skjønner jo hva jeg mener!

Hvordan ligger det ann nå da? Hva tror du skjer?

Må jo mase litt. Hvor i landet bor dere?

Vennlig hilsen bjonde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-992848
Del på andre sider

Hei bjonde.

c",)

Så du skrev noe om aldersforskjellen mellom yngste sønn og de to eldre. Selv er jeg gift med en "attpåklatt", der det er 9 års aldersforskjell til mellomste, og ytterligere 2 år til eldstemann. Det er min mann og mellomste som har og "alltid" (både som barn/ungdom og nå i voksen alder) har hatt tettest kontakt, mens eldstemann holdt - og holder - på med sitt. Så det er ikke alltid noen automatikk i at likhet i alder gir fellesskap.

En annen sak er det at det heller ikke er noen automatikk i at et mor-datter-forhold blir spesielt nært. Selv har jeg dessverre aldri hatt et slikt forhold med min mor, og nå er det mer distansert enn noensinne.

Hvem (gutt/pike) som i voksen alder er mye hjemme, holder kontakten tett osv. er også svært variabelt. Min mann har langt tettere kontakt med sine foreldre (og den ene broren) enn jeg har med mine foreldre, selv om jeg absolutt har bedre kontakt med faren min enn med moren min.

Men - du har allikevel mange gode tanker om familieforøkelse og ønsket om en jente - så sant dere har helse og overskudd nok til et barn til. Selv om det å adoptere fra Kina ikke er noen garanti for å få jente, så er det jo overveiende sannsynlig. Ikke meningen å ta fra deg forventninger og drømmer om hvordan det kan bli, ville bare si noe om at ting ikke alltid blir som man ser for seg... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-992859
Del på andre sider

Gjest @mamma

Hei på deg @mamma!!!

Jeg skjønte helt ærlig ikke hva som var galt med ditt forrige nikk navn?? Er det virkelig ikke ett fett hva en kaller seg?

Hvorfor reagerte folk på om du var seriøs?

Er det noe jeg ikke har fått med meg??

Det sies at det kommer flest jenter fra Kina. Men det kan være gutter innimellom. Han kan jo tildeles dere! En må være forberedt på det.

Det er flere som har skrevet om det i innlegg i medlemsblader.At de fikk en gutt og at det var overaskende.

Jeg har ingen problemer med å forstå tankene dine rundt dette med ønske om en jente.

Er enig med deg.

Men nå har ikke jeg opplevd å være "mamma" for en gutt. Så jeg kan ikke sammenligne. Men jeg er veldig glad for de to jentene jeg har fått.

Vi har et nærere forhold til min mor og mormor til barna enn med svigermor.

Men barna er glad i farmor. Bevares. Men vi er oftere sammen med mormor. Det er et dypere forhold fordi jeg ringer og er mer i kontakt med min mamma.

Du skjønner jo hva jeg mener!

Hvordan ligger det ann nå da? Hva tror du skjer?

Må jo mase litt. Hvor i landet bor dere?

Vennlig hilsen bjonde

Hei bjonde.

Mitt gamle nick falt ikke helt i god jord hos enkelte, jeg skjønner jo hvorfor...

Error er et negativt belastet ord.

Jeg fikk nok da jeg ble beskylt for å være en viss plageånd..!

Ja, jeg vet at man kan få tildelt gutt fra Kina òg. Men sjansene er små når man leser statistikken, var vel ifjor utdelt 135 jenter og 1 gutt.

Men jeg føler meg langt fra trygg, tror kanskje "èn der oppe" har tenkt det anneledes enn hva jeg ønsker..:)

Snakka med en trivelig dame hos barnevernet, hun sa at de ofte ser på hva man har fra før. Om man har tre gutter, og ønsker jente, er det ofte at det vil bli tilgodesett:)

Har ikke kommet noe lengre enn sist, det er ikke lett å snakke om...

Nå i disse sommerferietider, nesten så ungene er oppe lengre enn meg...!

Så det blir dårlig med tid til å diskutere det:)

Men jeg må innrømme at jeg selv er veldig utålmodig, har veldig lyst til å starte prosessen....

Jeg er 32 år og bor i Namdalen. Bor på en så liten plass at jeg er redd folk kobler hvem jeg er...:)

Det kan ikke være så utbredt med adopsjon her, for da jeg ringte Kommunen og spurte hvem jeg skulle snakke med ang adopsjon - visste hun ikke, hun måtte innrømme at det spørsmålet hadde hun ikke fått før...:)

Enn du, hvor bor du?

Jeg må innrømme at jeg får tanker om jeg skal "bække ut".. Tenker at, kanskje skal jeg være fornøyd med de tre flotte guttene jeg har, de er friske og greie barn. Der vet jeg hva jeg har, er litt redd for at jeg vil få "svi" for at jeg ikke er fornøyd med det jeg har fått....

Man skal ikke klusse med naturen, blir det sagt. Derfor er jeg redd for at jeg rett og slett skal få svi for at jeg ønsker meg en jente, får veldig dårlig samvittighet av disse tankene. Dette er veldig vanskelig å forklare, men jeg håper meg forstått:)

c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-993071
Del på andre sider

fei1365380229

Hei bjonde.

Mitt gamle nick falt ikke helt i god jord hos enkelte, jeg skjønner jo hvorfor...

Error er et negativt belastet ord.

Jeg fikk nok da jeg ble beskylt for å være en viss plageånd..!

Ja, jeg vet at man kan få tildelt gutt fra Kina òg. Men sjansene er små når man leser statistikken, var vel ifjor utdelt 135 jenter og 1 gutt.

Men jeg føler meg langt fra trygg, tror kanskje "èn der oppe" har tenkt det anneledes enn hva jeg ønsker..:)

Snakka med en trivelig dame hos barnevernet, hun sa at de ofte ser på hva man har fra før. Om man har tre gutter, og ønsker jente, er det ofte at det vil bli tilgodesett:)

Har ikke kommet noe lengre enn sist, det er ikke lett å snakke om...

Nå i disse sommerferietider, nesten så ungene er oppe lengre enn meg...!

Så det blir dårlig med tid til å diskutere det:)

Men jeg må innrømme at jeg selv er veldig utålmodig, har veldig lyst til å starte prosessen....

Jeg er 32 år og bor i Namdalen. Bor på en så liten plass at jeg er redd folk kobler hvem jeg er...:)

Det kan ikke være så utbredt med adopsjon her, for da jeg ringte Kommunen og spurte hvem jeg skulle snakke med ang adopsjon - visste hun ikke, hun måtte innrømme at det spørsmålet hadde hun ikke fått før...:)

Enn du, hvor bor du?

Jeg må innrømme at jeg får tanker om jeg skal "bække ut".. Tenker at, kanskje skal jeg være fornøyd med de tre flotte guttene jeg har, de er friske og greie barn. Der vet jeg hva jeg har, er litt redd for at jeg vil få "svi" for at jeg ikke er fornøyd med det jeg har fått....

Man skal ikke klusse med naturen, blir det sagt. Derfor er jeg redd for at jeg rett og slett skal få svi for at jeg ønsker meg en jente, får veldig dårlig samvittighet av disse tankene. Dette er veldig vanskelig å forklare, men jeg håper meg forstått:)

c",)

Unnskyld at jeg bryr meg siden dette ikke var et innlegg til meg (-:

Vi har tre egenfødte barn, nå 12, 10 og 7 år, de to første gutter og den siste jente. Vi kom hjem med en jente fra Kina for ca. 1 1/2 år siden, vet at det ikke er alt for "stuerent" å ønske kjønn, men vi ønsket oss veldig en jente til. Vi valgte selvfølgelig Kina av den grunn og vi sa i sosialrapporten at vi tok selvfølgelig imot det kjønnet vi fikk, men at vi syns det hadde vært hyggelig med en jente fordi vi hadde en fra før av og at de derfor kanskje fikk mer glede av hverandre.

Ser ikke noen grunn til at dere ikke kan antyde at dere ønsker dere en jente, det fins da nok av grunner til at det er et helt legitimt ønske.

Personlig kan jeg ikke skjønne hvorfor de skulle matche dere med en gutt, ikke tror jeg de gjør det heller. Har lest om flere her som har adoptert og har to gutter og disse har fått jente. Det er jo ikke fordi du ikke liker gutter, men du har jo tre unike gutter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-993097
Del på andre sider

Gjest @mamma

Unnskyld at jeg bryr meg siden dette ikke var et innlegg til meg (-:

Vi har tre egenfødte barn, nå 12, 10 og 7 år, de to første gutter og den siste jente. Vi kom hjem med en jente fra Kina for ca. 1 1/2 år siden, vet at det ikke er alt for "stuerent" å ønske kjønn, men vi ønsket oss veldig en jente til. Vi valgte selvfølgelig Kina av den grunn og vi sa i sosialrapporten at vi tok selvfølgelig imot det kjønnet vi fikk, men at vi syns det hadde vært hyggelig med en jente fordi vi hadde en fra før av og at de derfor kanskje fikk mer glede av hverandre.

Ser ikke noen grunn til at dere ikke kan antyde at dere ønsker dere en jente, det fins da nok av grunner til at det er et helt legitimt ønske.

Personlig kan jeg ikke skjønne hvorfor de skulle matche dere med en gutt, ikke tror jeg de gjør det heller. Har lest om flere her som har adoptert og har to gutter og disse har fått jente. Det er jo ikke fordi du ikke liker gutter, men du har jo tre unike gutter.

Hei fei.

Takk for innlegget ditt, er takknemlig for alle svar jeg får:)

Ble et kilo lettere av det du skrev, er så glad for at noen forstår mine tanker og følelser. For som sagt så har jeg dårlig samvittighet for at jeg ønsker meg jente...

c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-993347
Del på andre sider

Gjest @mamma

Så du skrev noe om aldersforskjellen mellom yngste sønn og de to eldre. Selv er jeg gift med en "attpåklatt", der det er 9 års aldersforskjell til mellomste, og ytterligere 2 år til eldstemann. Det er min mann og mellomste som har og "alltid" (både som barn/ungdom og nå i voksen alder) har hatt tettest kontakt, mens eldstemann holdt - og holder - på med sitt. Så det er ikke alltid noen automatikk i at likhet i alder gir fellesskap.

En annen sak er det at det heller ikke er noen automatikk i at et mor-datter-forhold blir spesielt nært. Selv har jeg dessverre aldri hatt et slikt forhold med min mor, og nå er det mer distansert enn noensinne.

Hvem (gutt/pike) som i voksen alder er mye hjemme, holder kontakten tett osv. er også svært variabelt. Min mann har langt tettere kontakt med sine foreldre (og den ene broren) enn jeg har med mine foreldre, selv om jeg absolutt har bedre kontakt med faren min enn med moren min.

Men - du har allikevel mange gode tanker om familieforøkelse og ønsket om en jente - så sant dere har helse og overskudd nok til et barn til. Selv om det å adoptere fra Kina ikke er noen garanti for å få jente, så er det jo overveiende sannsynlig. Ikke meningen å ta fra deg forventninger og drømmer om hvordan det kan bli, ville bare si noe om at ting ikke alltid blir som man ser for seg... :-)

Hei Gemini.

Takk for dine synspunkter:)

Det er en ting jeg føler jeg vil svare på, og det er dette mor-datter forholdet jeg nevnte.

Grunnen til at jeg vil savne det, er at jeg IKKE hadde et slikt forhold til min mor. Og det savnet jeg veldig, det preger meg fortsatt. Derfor ønsker jeg veldig å få oppleve et slikt forhold, men nå må jeg ta det motsatt - jeg som mor.

Om du skjønner meg, så er dette en ting jeg har ønsket meg bestandig. Nå er det for sent å få et slikt forhold til min mor, derfor ønsker jeg å ta det "andre veien".

Jeg vil bevise at jeg ikke vil bli som min mor, kald og følelsesløs...

c",)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-993364
Del på andre sider

Hei Gemini.

Takk for dine synspunkter:)

Det er en ting jeg føler jeg vil svare på, og det er dette mor-datter forholdet jeg nevnte.

Grunnen til at jeg vil savne det, er at jeg IKKE hadde et slikt forhold til min mor. Og det savnet jeg veldig, det preger meg fortsatt. Derfor ønsker jeg veldig å få oppleve et slikt forhold, men nå må jeg ta det motsatt - jeg som mor.

Om du skjønner meg, så er dette en ting jeg har ønsket meg bestandig. Nå er det for sent å få et slikt forhold til min mor, derfor ønsker jeg å ta det "andre veien".

Jeg vil bevise at jeg ikke vil bli som min mor, kald og følelsesløs...

c",)

Kjenner meg igjen i ønsket om å ikke bli som min mor. Foreløpig har jeg jo ingen barn, men jeg tenker ikke bare på å bli annerledes enn min mor nettopp som mor, men som voksen kvinne og menneske generelt.

Tror nok helt sikkert at du ikke er blitt som din mor. Du er nok en flott mor for dine sønner allerede. Og om du etter hvert får en datter fra Kina, så bli du sikkert en fantastisk mor for henne også!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154323-spm-ang-kinareise/#findComment-993732
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...