Gjest (Anonymous) Skrevet 14. januar 2001 Skrevet 14. januar 2001 Jeg lurer på hva som skjer med min lønn når jeg går ut i svangerskapspermisjon. Er i en godt betalt fulltidsjobb, men far (samboer) er arbeidsledig. Vi ønsker oss dette barnet av hele våre hjerter, uansett økonomi. Men jeg lurer på hva jeg har rett på av lønn i permisjonstiden. Vennlig hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 15. januar 2001 Skrevet 15. januar 2001 Han har rett på fødselspenger beregnet på bakgrunn av dagpengene. Dersom han begynner i ny jobb før han skal ta sin del av permisjonen kan dere velge om han skal ta fedrekvoten eller om dere vil overføre den til dere. Dette må dere i så fall søke om, men det bør gå greit. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 15. januar 2001 Skrevet 15. januar 2001 Han har rett på fødselspenger beregnet på bakgrunn av dagpengene. Dersom han begynner i ny jobb før han skal ta sin del av permisjonen kan dere velge om han skal ta fedrekvoten eller om dere vil overføre hans 4 uker til deg (du får da din lønn som normalt). Dette må dere i så fall søke om, men det bør gå greit. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.